וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיב"א מאיימת: איגודים שייקשרו עם היורוליג יורחקו מאליפות אירופה

22.3.2016 / 8:01

בפיב"א הודיעו כי איגודים שירשו לקבוצות או יחתמו בעצמם חוזים עם היורוליג יורחקו, אך ההחלטה לא תקפה לקבוצות שכבר חתומות. המשמעות: אם ירושלים תשחק ביורוקאפ, האיגוד עשוי לספוג הרחקה

one

המלחמה בין פיב"א אירופה ליורוליג עולה מדרגה. אחרי שבשבועות האחרונים הגישו ביורוליג תלונה נגד פיב"א על כך שבארגון מבצעים פעולות לא חוקיות, החליטו בדיונים בפיב"א להחזיר מלחמה ובדיון בהנהלה הוחלט על צעד חריף לפיו איגודים שיאפשרו לקבוצות לחתום על חוזים מול הנהלת היורוליג לא יורשו להשתתף בטורנירים בינלאומיים לנבחרות.

"ההנהלה לקחה בחשבון שהיורוליג ו-11 הקבוצות שמחזיקות ברישיון A ליורוליג לא ענו למכתבינו בנוגע להתנהגות המתעללת כלפי קבוצות אחרות וליגות. ההנהלה לקחה צעד כדי להגן על הליגות בכל הרמות מול ההתנהלות הלא כשרה של היורוליג, שבאה לתמוך באינטרסים של כמה קבוצות במקום בכדורסל האירופי. בתגובה להתנהגות הלא חוקית, הוחלט, שלמעט 16 הקבוצות שיכנסו ליורוליג, כל איגוד שיתמוך ביורוליג שמנסה להחתים קבוצות על חוזים, או שיקשור את עצמו ליורוליג, יאבד באופן אוטומטי אז הזכות להשתתף ברמת הבוגרים באליפות שמאורגנות על ידי פיב"א אירופה".

זכית בי. ברני ארדוב
כיצד זה ישפיע על ההחלטה שלו? אורי אלון/ברני ארדוב

משמעות האיום היא שאם הפועל ירושלים, שראשיה הודו בימים האחרונים כי הם יבחנו את מידת התחרות של הצ'מפיונס ליג של פיב"א ולאחר מכן יקבלו החלטה האם ללכת למפעל או ליורוקאפ, תבחר ללכת ליורוקאפ, איגוד הכדורסל עשוי להיות מורחק גם כן. באיגודים שונים קיבלו את ההודעה של פיב"א בהפתעה, ולא נרשמה אף תגובה לאיום. אגב, אם או בלי קשר להודעה הזאת, הודיעו אריס ופאוק סלוניקי כי הן בחרו לשחק בעונה הבאה בצ'מפיונס ליג על פני היורוקאפ.

במקביל נערכה אתמול ההצגה הרשמית של ליגת האלופות בפאריז. מלבד שיטת המשחקים הידועה - לפיה בשלב הבתים ישחקו 32 קבוצות, 24 קבוצות שיכנסו אוטומטית ועוד 8 שיכנסו משלב הבתים, ולאחר מכן ייערכו שני סיבובי פלייאוף ופיינל פור, הודיעו בפיב"א על חלוקת הכספים לפי השלבים. כל קבוצה שתיכנס לשלב הבתים הראשון תיזכה ל-100 אלף יורו, והזוכה במפעל תגרוף חצי מיליון יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully