וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: שחקן בליגות המקצועיות שיבקש להימנע מחילול שבת יקבל מענה

ועדת רגב לבחינת משחקי הכדורגל בשבת תציג את עיקרי המלצותיה בפני היועמ"ש. הקבוצות ייאלצו למצוא פיתרונות לשחקנים דתיים, ולהעמיד עבורם פיתרון נקודתי לכל משחק, כגון פטור או מלון סמוך למגרש. במהלך חודשי החורף, משחקי הלאומית ישודרו החל מהמחצית השנייה

שרת התרבות והספורט מירי רגב. קובי אליהו
"שחקן שלא רוצה לחלל שבת לא ייאלץ לעשות זאת". רגב/קובי אליהו

ועדת רגב לבחינת המשחקים בשבת, בראשות המנכ"ל עו"ד יוסי שרעבי, תציג היום (שני) בפני היועמ"ש סיכום ביניים של עבודתה, ותציג את עיקרי המלצות הביניים. בין היתר, שחקן בליגות המקצועיות שיבקש להימנע מחילול שבת יקבל מענה שיאפשר לו להימנע מכך. בנוסף, קבוצות בליגה הלאומית ובליגות התחתונות לא ייאלצו לשחק בשבת מתוקף ההבנות שהושגו בין הצדדים הרלוונטיים והוצגו במהלך הדיונים.

"כפי שהתחייבתי, שחקן שלא רוצה לחלל שבת לא ייאלץ לעשות זאת", אמרה שרת הספורט מירי רגב. "משרד הספורט בראשותי הגיע למתווה שלראשונה יגן על השחקנים הדתיים בכל הליגות ויאפשר לקבוצות בליגה הלאומית ובליגות הנמוכות לא לחלל שבת ומאידך לא יהווה סכנה לענף הכדורגל. בפעם הראשונה בישראל הגענו להסכמות עם הקבוצות, הבעלים, השחקנים, ההתאחדות, המנהלת והמשפטנים כדי לקבע הסדר קשיח, שמקובל על כולם. זאת על מנת לתת מענה מקיף וארוך טווח שיענה על הצרכים של כלל הגורמים וימנע פריצה של הסטטוס קוו ופגיעה בזכויות השחקנים. עמדה לפנינו בעיה מורכבת עם השלכות בקנה מידה עולמי ולא היה פשוט לפצח אותה, אני רוצה להודות לכל הגורמים הרלוונטיים על עבודה רצינית ופריצת דרך. בשורה התחתונה היקף המשחקים בשבת יצטמצם למינימום ההכרחי".

הפיתרונות שיוצגו עבור ליגת העל והליגה הלאומית: הוועדה הצליחה לגייס התחייבות של כלל קבוצות הכדורגל לאפשר לשחקנים דתיים שומרי שבת שלא לשחק בשבת ולהעמיד עבורם פיתרון נקודתי לכל משחק, כגון פטור או מלון סמוך למגרש, זאת תוך שמירה על שכרו של השחקן ומעמדו בקבוצה. בכל הקשור לליגה הלאומית, הזכיינים הביעו הסכמה לכך שבחורף יחל השידור החל ממחצית השנייה על מנת שהקבוצות יוכלו להתחיל את המשחק מוקדם יותר. כמו כן, פורום המשפטנים של משרד הספורט, הכלכלה והמשפטים ממליצים על מתווה של שמירה על הסטטוס קוו והליך פורמליזציה למדיניות האי-אכיפה שתהיה מעכשיו מדיניות רשמית שתסיר את הסכנה המרחפת מעל עולם הכדורגל הישראלי.

הפיתרונות שיוצגו הקשורות לליגות א' ומטה. על פי התקנון, קבוצה שבעה מחבריה לא ירצו לשחק בשבת לא תיאלץ לשחק בשבת. יורחבו התשתיות ומגרשי הכדורגל. משרד התרבות מעריך כי בתוך שנתיים לכל היותר, התקציב שהוקצה למגרשי הכדורגל יאפשר לכל הקבוצות בליגות הנמוכות לא לשחק בשבת.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully