וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': גברים צריכים לקבל פרסי זכייה גבוהים יותר מטניסאיות

עוד סערה בטניס: מנכ"ל אינדיאן וולס אמר ש"טניסאיות צריכות לכרוע ברך ולהודות לאלוהים על נדאל ופדרר", ודג'וקוביץ' המשיך: "הנתונים מראים שאנחנו מעוררים יותר עניין. עלינו להיאבק על שלנו". סרינה הגיבה בכעס. וגם: שחר פאר צונחת

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' אלוף טורניר אינדיאן וולס. AP
אמירות סותרות. נולה/AP

המדורג ראשון בעולם נובאק דג'וקוביץ' מאמין שטניסאים גברים צריכים לקבל פרסי זכייה גבוהים יותר מטניסאיות, והמשיך את הסערה המגדרית אחרי ההערות השנויות במחלוקת של מנכ"ל טורניר אינדיאן וולס, ריימונד מור. אחרי גמר הנשים בין ויקטוריה אנזרנקה לסרינה וויליאמס, מור עורר סערה כשאמר שארגון טניס הנשים ה-WTA רוכב על ההצלחה של טניס הגברים.

"אם הייתי טניסאית, הייתי כל ערב כורע ברך ומודה לאלוהים שרפאל נדאל ורוג'ר פדרר נולדו, כי הם סחבו על כתפיהם את הענף. הם באמת עשו את זה", אמר מור. לאחר מכן הוא התנצל פומבית על הדברים "חסרי הטעם", אבל דג'וקוביץ' רק הגביר את הסערה. "אין ספק שזה מצב מורכב", אמר נולה אחרי הזכייה בטורניר, "נשים ראויות לכבוד והערכה על מה שהן עושות. אתם יודעים, השוואת פרסי הזכייה הייתה מטרה גדולה בשבע-שמונה השנים האחרונות. גם אני הייתי חלק מהתהליך, כך שאני יודע כמה אנרגיות ה-WTA השקיע בהשוואת כספי הזכייה. אני מריע להם על זה, באמת. הם נלחמו על מה שמגיע להן, וזכו בזה בצדק.

"מצד שני, אני חושב שעולם הטניס שלנו, ה-ATP, צריך להילחם יותר, כי הסטטיסטיקה והנתונים מראים שיש לנו הרבה יותר צופים במשחקי גברים. אי חושב שזו אחת הסיבות העיקריות שבגללה אנחנו ראויים לקבל פרסים גדולים יותר. נשים צריכות להיאבק על מה שהן חושבות שמגיע להן, ואנחנו צריכים להיאבק על מה שמגיע לנו.

"כל עוד זה נשאר ככה, והנתונים והסטטיסטיקה גלויים ומראים מי זוכה ליותר עניין ותשומת לב, ליותר צופים, מוכרים יותר כרטיסים וכדומה - הכסף צריך להיות מחולק ביחס ישיר לזה".

ויקטוריה אזרנקה, סרינה וויליאמס, אינדיאן וולס. AP
הנה, גם אצל הנשים יש צחוקים. סרינה עושה פוטובומב לאזרנקה/AP

דג'וקוביץ' התעקש שהוא לא מנסה ללבות קרבות של גברים נגד נשים, וסבור שנשים מתמודדות עם לא מעט קשיים, כולל "הורמונליים". "יש לי הערכה עצומה למה שנשים משיגות בספורט העולמי. הגוף שלהן שונה מזה של הגברים. הן צריכות להתמודד על שלל דברים שאנחנו לא צריכים, אתם יודעים, הורמונים וכאלה, ולא ניכנס לפרטים. רבות מהן מקריבות תקופות גדולות, זמן משפחה, על מנת לשחק ספורט מקצועני. יש לי מאמנת בצוות, אני מוקף בנשים, הן חלק חשוב מהקריירה שלי, אני לגמרי בעד כוח נשי".

סרינה וויליאמס התייחסה לדברים של מור, ואמרה ש"אף אחת לא צריכה לרדת על ברכיה ולהודות למישהו. זו הצהרה לא מדויקת. אני חושבת שיש הרבה טניסאיות שצפייה בהן היא מלהיבה ומרגשת. יש גם גברים שמרגש ומלהיב לצפות בהם. ההערות האלה מאוד מאוד מאוד לא מדויקות. בשנה שעברה כל הכרטיסים לגמר אליפות ארה"ב נמכרו לפני גמר הגברים".

* דודי סלע עלה ארבעה שלבים למקום ה-84 בעולם אחרי ההצלחה בסין. יוליה גלושקו ירדה שלב אחד למקום ה-126. שחר פאר יצאה מה-200 הראשונות אחרי שנצחה 14 שלבים למקום ה-213 בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully