וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן טבק: "כרגע אנחנו צריכים לסמוך יותר על הוותיקים בסגל"

מאמן מכבי תל אביב מוכן למשחק החוץ מול הפועל ירושלים: "אמנם זה שלב מוקדם, אבל מדובר במשחק חשוב מאוד בשבילנו". דני פרנקו: "רוצים להיות מקום ראשון גם אחרי המשחק (20:55, ערוץ 1)

צילום מסך

בווידאו: תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים על מכבי תל אביב במפגש הקודם

משחק העונה השלישי של ליגת העל לעונת 2015/16 ייערך מחר (שני) בארנה בירושלים כשמוליכת הטבלה והאלופה הפועל ירושלים תארח בביתה את מכבי תל אביב (21:05, שידור ישיר בערוץ 1, שופטים: ספי שמש, גילי כהן וכפיר מועלם). שתי הקבוצות נפגשו העונה פעמיים, כשבשני המפגשים יצאו האדומים עם הניצחון הגדול. בסיבוב הראשון ביד אליהו ניצחה הקבוצה של דני פרנקו 82:89, ובסיבוב השני בירושלים ניצחה 85:94. המפגש מחר יהיה ה-112 בין הקבוצות בעונה הסדירה, כשהמאזן עומד על 19:92 למכבי תל אביב. בירושלים עומד המאזן על 13:41 לצהובים.

איליי הולמן שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
מצפים שיראה יותר. איליי הולמן/מגד גוזני

הפועל ירושלים מגיעה להתמודדות אחרי שני ניצחונות ליגה חשובים על בני הרצליה ומכבי אשדוד/באר טוביה שעצרו את התקופה הרעה שעברה על הקבוצה וייצבה אותה במקום הראשון בטבלה. ירושלים יודעת שעד לסיום הסיבוב השלישי עליהם לשמור על המקום הזה אם ברצונם לארח את הפיינל פור בתום העונה, וניצחון מחר על מכבי תל אביב אמור לסגור את הסיפור כשייצור לקבוצה של דני פרנקו יתרון של שני משחקים וחצי על פני הצהובים. איליי הולמן ערך הופעת בכורה חיובית מאוד בבירה בשבוע שעבר, ובירושלים מעריכים שאחרי שבוע נוסף של אימונים הוא כבר יראה יותר ממה שהפך אותו לאחד משחקני הפנים המבוקשים בתקופה האחרונה. המפתח במשחקי הבית של ירושלים הוא בהגנה, הקבוצה סופגת שמונה נקודות פחות בבית מאשר בחוץ.

הניצחון הקל על עירוני נס ציונה בשבוע שעבר נתן למכבי תל אביב קצת שקט, לאחר שבהנהלת הקבוצה החליטו לוותר על הקנס שהוטל על השחקנים בעקבות ההפסד הביתי בדרבי התל אביבי שבוע קודם לכן. במכבי תל אביב יודעים שעד כה הם לא הצליחו לעמוד כיריבה שווה במשחקים נגד הפועל ירושלים, ומחר יש להם הזדמנות טובה לעשות זאת, כשהאדומים הוכיחו בתקופה האחרונה שהם בהחלט פגיעים. ז'אן טבק ייאלץ להסתדר ללא דווין סמית' הפצוע גם במשחק הזה, כשדווקא סמית' היה המצטיין של הצהובים בסיבוב הקודם בארנה. מי שעוד לא יתלבשו הם טרבור אמבקווה שמתאושש מפציעה ודגן יבזורי. ריצ'רד הנדריקס יערוך הופעת בכורה מחודשת במכבי.

דני פרנקו אמר לקראת ההתמודדות: "אלו שתי קבוצות אחרות לעומת המשחקים הקודמים, אבל אפשר להגיד שאנחנו רוצים שזה לא יהיה המפגש האחרון בין שתי הקבוצות בעונה הזאת. זה משחק ליגה, אנחנו רוצים להמשיך להיות במקום הראשון גם אחריו. לשתי הקבוצות יש את התכנים שהן רוצות לפתח את המשחק הזה, אני לא יודע כמה המאצ'אפ בין הנדריקס להולמן הוא דווקא יהיה המפתח, כי סה"כ קבוצה שתגיע למשחק הזה יותר מלוכדת ותעשה הגנה טובה יותר, אז יש לה יותר סיכוי לנצח".

פרנקו הוסיף: "לפני שבועיים היינו במקום אחר, הדברים מאוד נזילים, להיות פייבוריטים או אנדרדוג בחודש מרץ זה לא אומר שום דבר. כשמנצחים תמיד התחושות טובות, אנחנו יודעים איזה קבוצה יש לנו ביד, ומה אנחנו רוצים לעשות בעונה הזאת, אבל אנחנו יודעים שהדרך לשם מאוד ארוכה, זה עוד שלב בדרך, זה משחק פיקנטי מול שתי קבוצות טובות מאוד. טוב שהוא פה וטוב שהוא נשאר, יש פה אווירה מאוד משפחתית עם כולם, זה לא מקום מנוכר, זה מקום שחם להיות בו, אז שכולם נמצאים פה זה תמיד כיף".

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתכונן למשחק חשוב. טבק/ברני ארדוב

מכבי תל אביב ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק. במכבי דרוכים לקראת המשחק, כשלשחקנים הובהר - גם על ידי ההנהלה - כי יש לתת הכול על המגרש בכדי לנצח. טרבור אמבקווה ודווין סמית' המחלימים מניתוח, לא ישחקו. בריאן רנדל ערך אימונים חלקיים ולא כשיר לחלוטין.

המאמן ז'אן טבק אמר לקראת המשחק: "בהחלט מדובר במשחק חשוב וצפוי משחק יפה בין הקבוצות. המטרה שלנו היא לזכות באליפות העונה וירושלים היא יריבה עיקרית במאבק על כך. למרות שהשלבים המאוחרים חשובים יותר, עדיין מדובר במאבק חשוב".

על הצטרפותו של ריצ'ארד הנדריקס, שיערוך משחק בכורה, והפציעות אמר טבק: "ש לנו פצועים והמטרה שלנו היא שכולם יחזרו לאט לסגל ושיעמוד לרשותנו סגל מלא. ריצ'ארד הנדריקס שיחק במשחקים במלאגה והתאושש מהפציעה שלו, אין לו משהו חריג והוא התאמן. הוא מכיר את הליגה הישראלית ואת המועדון, אז ההתאקלמות שלו תהיה חלקה יותר, גם איליי הולמן הצטרף לירושלים וצריך להסתגל שם. הצטרפותם משמעותית שלשתי הקבוצות, אבל כרגע גם מכבי וגם ירושלים צריכות לסמוך יותר על הוותיקים יותר בסגל".

לא מעט סקואטים מגיעים בחודשים האחרונים לצפות בדרגאן בנדר. השבוע הגיע בכיר מטעם הלייקרס וסקאוטים נוספים מה- NBA צפויים להגיע גם למשחק מול ירושלים. על כך אמר המאמן טבק: "גם אם יגיעו 100-200 אנשים לצפות, כל עוד הם שקטים באימון ולא מדברים, אז מבחינתי ובכל הכנות, זה לא מפריע. רק אם ידברו זה יפריע לאימונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully