וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים: מכבי אשדוד זכתה בגביע המדינה אחרי 49:70 על מכבי רמת חן

האלופה המכהנת פיגרה בסיום הרבע הראשון ברמלה, אבל ברחה ליתרון דו ספרתי בזכות 6:24 ברבע השני ומאז לא עצרה, כל הדרך לגביע השלישי בתולדותיה. אלישה קלארק הצטיינה עם 20 נקודות

שי דורון מניפה עם אלישה קלארק/ברני ארדוב

בפעם השלישית בחמש העונות האחרונות: מכבי בנות אשדוד היא מחזיקת גביע המדינה בכדורסל נשים. האלופה המכהנת, שהניפה את הגביע גם ב-2012 ו-2013, ניצחה הערב (חמישי) במשחק הגמר באולם ברמלה 49:70 את מכבי רמת חן והוסיפה לארון שלה גביע שלישי - זה של 2016. הקבוצה המפסידה, שסיימה את עונה הסדירה במקום הראשון בליגה, תמתין להזדמנות לסגור חשבון. אולי בגמר הפלייאוף.

שירה העליון רצתה לזכות בתואר ראשון כמאמנת ולהביא לרמת חן גביע ראשון מאז 2009. הפתיחה הייתה בכיוון הנכון מבחינתה. קיילה ת'ורנטון קלעה שמונה נקודות מהירות וסחפה את מוליכת הליגה ל-3:12 אחרי ארבע דקות וחצי. אלא שאז עדן ענבר לקח פסק זמן, אשדוד חזרה בהדרגה, וברבע השני ביצעה ריצה מרשימה ששינתה את המשחק, בהנהגת אלישה קלארק המצוינת (20 נקודות). הגנת ברזל של הצהובות עצרה את רמת חן על שש נקודות ברבע השני, והאלופה ירדה להפסקה עם יתרון דו ספרתי שרק צמח ברבע השלישי והפך את 10 הדקות האחרונות לגארבג' טיים.

אוהדי מכבי אשדוד. ברני ארדוב
ראו ריצה מרשימה. אוהדי מכבי אשדוד/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1

הגמר יצא לדרך עם חמש נקודות רצופות של קיילה ת'ורנטון עבור רמת חן, כשמנגד שלשה של טנישה רייט הכניסה את מכבי אשדוד למשחק אחרי שתי דקות. השחקניות של שירה העליון הציגו הגנה מצוינת והחזיקו את הצהובות על אותן שלוש נקודות לאורך זמן, עד שאלישה קלארק התעוררה מעט וסייעה לאשדוד לצמצם ל-17:12 בלבד בסיום הרבע.

רבע 2

אשדוד שיפרה את ההגנה, ניצלה רצף החטאות של רמת חן והצליחה להשוות, כשסל של תרזה פלאיסנס אף העלה את אשדוד ליתרון ראשון - 23:25 - ושלח את העליון לבקש פסק זמן. זה לא ממש עזר. בחמש הדקות שנותרו לסיום הרבע, רק אשדוד קלעה, כשפלאיסנס וקלארק קבעו 23:36 בהפסקה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
טיאה פרסלי שחקנית מכבי אשדוד מול נעמה שפיר שחקנית מכבי רמת חן. ברני ארדוב
קלעה נקודות ראשונות גם לאחר ההפסקה. נעמה שפיר מנסה לעצור את טיאה פרסלי/ברני ארדוב

רבע 3

רמת חן קמה מהתרדמת, ואחרי מחצית ראשונה בה ארבע שחקניות בלבד קלעו נקודות, גם נעמה שפיר עלתה על הלוח וצימקה ל-38:29. אלא שכאן רמת חן שוב די נתקעה ואילו אשדוד המשיכה ליהנות מערב נהדר של קלארק, שהגיעה ל-17 נקודות בסיום הרבע ויחד עם שי דורון סידרה לאשדוד 33:49.

רבע 4

העליון ניסתה לדרבן את השחקניות שלה לבצע קאמבק מהולל, אבל קלארק וטיאה פרסלי דאגו להגדיל את היתרון של אשדוד ל-20 נקודות ועל הספסל כבר החלו להתכונן לחגיגות. המשחק התחמם קצת בדקת הסיום בעקבות עבירה על לייני סלווין ועוד עבירה בלתי ספורטיבית של צ'לסי הופקינס, אך זה לא מנע מאשדוד לחגוג את הזכייה בגביע עם 49:70 בסיום.

לייני סלווין שחקנית מכבי אשדוד (מימין) מול שירן צעירי שחקנית מכבי רמת חן. ברני ארדוב
המשחק התחמם בסיום. לייני סלווין לפני שירן צעירי/ברני ארדוב

קלעו למכבי אשדוד: אלישה קלארק 20 נקודות (7 ריבאונדים), שי דורון 12, טנישה רייש 9 (7 אסיסטים, 5 איבודים), טיאה פרסלי 8 (4 חטיפות), תרזה פלאיסנס 7, קארה בראון ברקסטון 5, קטיה לויצקי 4, לייני סלווין ושירה ששון 2 כל אחת, לימור פלג 1, רוני בן נון שיחקה ולא קלעה.

קלעו למכבי רמת חן: קיילה ת'ורנטון 21 (12 ריבאונדים), צ'לסי הופקינס ורבקה גרדנר 9 כל אחת, דניאל דיאמנט 4, שירן צעירי, נעמה שפיר ודייזי פדר 2 כל אחת, אלכס כהן וסופי ביקופסקי שיחקו ולא קלעו.

אלישה קלארק שחקנית מכבי אשדוד. ברני ארדוב
ה-MVP של הגמר. אלישה קלארק/ברני ארדוב

עדן ענבר, מאמן מכבי אשדוד, אמר בסיום: "אני שמח מאוד בשביל המועדון. הרבע הראשון עשה את ההבדל. אם ברגעים שאתה סופג ככה, אתה יודע להישאר על הרגליים, אז אתה גם יכול לחזור. נשארנו על הרגליים וברבע השני הסיפור כבר נגמר. אני מאוד שמח, נחגוג, אבל ביום שני כבר מתחילים פלייאוף".

אלישה קלארק, המצטיינת במשחק: "אני תמיד דואגת להיות יציבה ועקבית - זה התפקיד שלי ואני מנסה לעשות אותו הכי טוב שאני יכולה. יש לרמת חן קבוצה טובה ומאמנת טובה כמו שירה, אבל רצינו להראות שאם זו הקבוצה הכי טובה, אנחנו יכולות לנצח אותה".

שירה העליון, מאמנת מכבי רמת חן: "אני רואה את קיילה בוכה ובא לי לבכות יחד איתה. מגיע לנו לזכות, אבל היום אחוזי הקליעה שלנו... כאילו מישהו עשה משהו לטבעת. דברים שבדרך כלל הולכים לנו, לא הצליחו הפעם. אני אמשיך להיות גאה בבנות האלה, יש לי חבורה של לוחמות. נופיע לחצי גמר הפלייאוף ויהיה בסדר".

שחקניות מכבי אשדוד עם גביע המדינה בכדורסל נשים 2016. ברני ארדוב
אחרי החגיגות יש להן פלייאוף על הראש. שחקניות מכבי אשדוד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully