וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורנה צ`מטאי קיבלה אזרחות: "חיכיתי לזה הרבה זמן"

רצת המרתון הקנייתית הגיעה ללשכת מרשם האוכלוסין בנתניה, חתמה על הצהרת אמונים וקיבלה את האזרחות שמאפשרת לה לייצג את ישראל בריו. צ'מאטי: "זה לא ייאומן, עכשיו אתרכז בהכנות"

ברני ארדוב

סוף סוף זה קורה: לורנה צ`מטאי, רצת המרתון הקנייתית שמתגוררת בישראל, מוכרת כישראלית לכל דבר ועניין. הספורטאית הגיעה הבוקר (חמישי) ללשכת מרשם האוכלוסין בנתניה וקיבלה לידיה את האזרחות לה חיכתה כל כך הרבה וזו שתאפשר לה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו.

כעת נותר עוד הליך קטן להסתיים לפני שהעניין יהפוך לרשמי, כאשר בוועד האולימפי יצטרכו להחריג את הספורטאית לאור העובדה שבמשחקים בריו לא ימלאו שנה לאזרחותה הישראלית, אך גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, ציין לכל אורך הדרך שהנושא לא יהווה משוכה. כזכור, מוקדם יותר השבוע חתם שר הפנים, אריה דרעי, על אזרוחה של לונה אחרי שעבר על המסמכים. צ'מטאי, קנייתית שמתגוררת בשמונה השנים האחרונות בישראל, קבעה לפני כשלושה שבועות את הקריטריון האולימפי לריו, ותהפוך כעת לספורטאית הישראלית ה-19 במשלחת למשחקים בריו.

דן סלפטר בן זוגה של צ'מאטי נשם לרווחה: "קיימת הרבה התרגשות וכן יש מידה מסויימת של הקלה ואני חייב להודות שגם הלילה הזה לא ישנתי. אני מניח שעכשיו נוכל להתמקד בייעוד המרכזי שלנו שזה הספורט. דמיינתי את ההשבעה ככה אפילו במעמד של השר עצמו כדי שאוכל להודות לו באופן אישי. התייחסו אלינו בצורה מכובדת וריגשו אותנו. זה הזמן להודות לכל מי שנמצא פה לכל מי שליווה אותנו לאורך הדרך במסע הזה. העזרה התקשורתית השפיעה על דעת הקהל ועל מקבלי ההחלטות. לונה ראויה עכשיו ליומיים של התנתקות, שנהיה יחד עם הילד, מהכל למלא מצברים ולהתחיל את ההכנות באנרגיות מחודשות".

צ'מאטי אמר: "אני מרגישה שמחה. חיכיתי הרבה זמן ועכשיו סופסוף שזה קורה ואני שמחה לייצג את ישראל באולימפיאדה. זה לא ייאומן בעיניי ומרתון תל אביב עזר לי מאוד. עכשיו אני אתמקד בהכנות, לאט לאט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף אזרחות. צ'מאטי היום עם בן זוגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צ'מטאי, שנשואה למאמן הישראלי דן סלפטר ולהם בן משותף רוי, הגיעה לארץ בסוף 2008 כדי לשמש כאם בית אצל הקונסול הקנייתי דאז, ובהמשך היא החלה להתחרות בריצות ארוכות. במסגרת מרתון תל אביב היא קבעה את התוצאה 2:40:16 שעות, תוצאה שהיא טובה בכחמש דקות מהקריטריון האולימפי, אך העובדה שעד היום היא לא נחשבה כישראלית מנעה ממנה לחגוג את הבטחת מקומה באולימפיאדה.
לפני כשלוש שנים בקשתה הקודמת של צ'מטאי להיחשב כישראלית נפסלה על ידי שר הפנים הקודם, סילבן שלום. בשבועיים האחרונים הפעילו גורמים רבים לחץ על משרד הפנים, בהם איגוד האתלטיקה, הוועד האולימפי בישראל ומשרד הספורט בראשות השרה מירי רגב כדי להכיר בצ'מטאי כישראלית לכל דבר ועניין.

בעקבות הכללתה של צ'מטאי במשלחת האולימפית לריו, הרי שכעת הבטיחו את מקומם לא פחות מ-19 ספורטאים ישראלים, כשצ'מטאי היא האתלטית השישית שתופיע שם לאחר מרגריטה דורוז'ון, חנה קנייזבה-מיננקו, דונלד סנפורד, דימיטרי קרויטר וטסמה מוגס.

לונה חתמה על הצהרת אמונים ומיד לאחר מכן ניכרה התרגשותה כשההמנון הלאומי התנגן ברקע. צ`מטאי הציגה בגאווה את תעודת הזהות הטרייה שקיבלה. דן סלפטר בעלה נראה נרגש מאוד וניכר כי שחרר הרבה לחץ אחרי ההמתנה הממושכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישראלים שהבטיחו את מקומם בריו

1. יעקב טומרקין - שחיה - 100 מטר גב, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב אישי
2. אנדראה מורז - שחיה - 50 מטר חופשי
3. עמית עברי - שחיה - 100 מטר חזה
4. גל נבו - שחיה - 400 מטר מעורב אישי
5. מרגריטה דורוז'ון - אתלטיקה - הטלת כידון
6. חנה קנייזבה-מיננקו - אתלטיקה - קפיצה משולשת
7. סרגיי ריכטר - קליעה - רובה אוויר מ-10 מטר
8. זיו קלונטרוב - שחייה - 50 מטר חופשי
9. דונלד סנפורד - אתלטיקה - 400 מטר
10. דימיטרי קרויטר - אתלטיקה - קפיצה לגובה
11. נטע ריבקין - התעמלות אומנותית - יחידות
12. אלונה קושבצקי - התעמלות אומנותית - קבוצתי
13. קטרינה לבינה - התעמלות אומנותית - קבוצתי
14. קרינה ליחבר - התעמלות אומנותית - קבוצתי
15. יובל פילו - התעמלות אומנותית - קבוצתי
16. אידה מיירין - התעמלות אומנותית - קבוצתי
17. טסמה מוגס - אתלטיקה - מרתון
18. רון אטיאס - טקוואנדו - 58 ק"ג
19. לורנה צ'מטאי - אתלטיקה - מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully