וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך של פיפ"א חושף: אירוח מונדיאל 2010 נקנה ב-10 מיליון דולר

המסמך הוגש לבית המשפט בארה"ב, שם מתנהלת חקירת השחיתות בארגון. בפיפ"א דורשים מהבכירים שנעצרו להחזיר כסף, אינפנטינו: "סכומים שהיו מיועדים לבניית אצטדיונים, לא אחוזות"

אימג'בנק GettyImages

פיפ"א מודה שחלק מבכירי הארגון לשעבר, מכרו את הקולות שלהם בבחירה לאירוח מונדיאלים, כולל לזה ב-2010 שנערך בדרום אפריקה. במסמך רשמי שהוגש לבית משפט בארה"ב, נכתב: "עכשיו ברור שכמה בעלי תפקידים בפיפ"א ניצלו לרעה את העמדות שלהם ומכרו את הקולות שלהם בכמה מקרים שונים".

על פי החשד, אירוח המונדיאל בדרום אפריקה ב-2010 נקנה בסכום כולל של כ-10 מיליון דולר (כסף וטובות הנאה אחרות).
בפיפ"א הודיעו שהם ינסו לגבות מהבכירים המושחתים את הכספים. ג'אני אינפנטינו שמונה ליו"ר הארגון במקום ספ בלאטר שהושלך ממנו, אמר: "הכסף הזה היה מיועד לבניית אצטדיונים, לא אחוזות ובריכות. לקנות תלבושות, לא מכוניות ותכשיטים. ולממן תכניות לכדורגלנים ומאמנים צעירים, לא חיי מותרות".

פרשת השחיתות רחבת ההיקף שנחקרת, נחשפה במאי האחרון. ארה"ב מנהלת חקירה מאומצת בנוגע לחשדות רבים של הטיית מכרזים, קבלת שוחד, הלבנת הון, סחיטה, מרמה במתן זכויות שידור והונאה במשך למעלה מעשור. עד כה הוגשו כתבי אישום נגד כ-20 אנשים, ביניהם עובדים של פיפ"א ואנשי עסקים נוספים. מרבית הנאשמים, שחלקם כבר הוסגרו לרשויות האמריקניות, הם אנשים מיבשות אמריקה השונות והקריביים.

בדצמבר האחרון ועדת האתיקה של פיפ"א הרחיקה את ספ בלאטר ומישל פלאטיני לשמונה שנים - השעיה שקוצצה מאוחר יותר לשש שנים. בפברואר מזכ"ל הארגון לשעבר, ג'רום ואלקה, הושעה ל-12 שנים.

יו"ר פיפ"א ג'אני אינפנטינו. GettyImages
יוצא למלחמה. אינפנטינו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully