וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחזיק בקריפטונייט? על ההגעה של נייט רובינסון להפועל תל אביב

17.3.2016 / 9:20

הוא כמעט עבר ל-NFL ונחשב לטיפוס צבעוני, אבל ידע גם תקריות אלימות. הוא רשם משחקי שיא, ריחף בתחרויות הטבעות, אבל סובל מפציעות. נייט רובינסון, הרכש הנוצץ של הפועל תל אביב, מגיע כסימן שאלה מרתק

AP

בווידאו: נייט רובינסון, הכר את קבוצתך החדשה

כשזה נוגע לנייט רובינסון, התקשורת האמריקאית כבר לא מופתעת כמעט משום דבר. כשבסוף השבוע שעבר הודיע הגארד כי הוא רוצה להפוך לשחקן הראשון מזה שנים רבות ששיחק גם ב-NBA וגם ב-NFL, לאחר ששיחק במכללות פוטבול בצורה די טובה, החלו להופיע שמועות כי מספר קבוצות יבדקו את האופציות לצרף אותו. "אם תשאלו אנשים הם יידעו לומר לכם, נייט רובינסון, הספורט שהוא הכי טוב בו זה פוטבול", אמר רובינסון עצמו, "אנשים אומרים לי את זה כל הזמן. אם מישהו יכול לעשות את זה, לשחק פוטבול, זה אתה". למעשה, שעתיים לפני שהחלו השמועות על הגעתו המפתיעה להפועל תל אביב, סיאטל סיהוקס, הקבוצה בעיר נעוריו של הגארד האמריקאי, נחשבה מועמדת בולטת לקלוט אותו למבחנים כבר בתקופה הקרובה, אלא שאז הגיעו האדומים.

נייט רובינסון שחקן ניו יורק ניקס עם דווייט הווארד שחקן אורלנדו. GettyImages
רובינסון מטביע מעל סופרמן/GettyImages

רובינסון, 1.75 מטר בלבד, שבר פעם אחר פעם את המוסכמות ואת מה שאנשים חשבו עליו. אם נניח בצד (למרות שקשה להתעלם מכך) את העובדה שהוא השחקן שזכה בהכי הרבה תחרויות הטבעות באולסטאר אי פעם - שלוש כאלה - נקבל שחקן שעשה קריירת NBA יותר ממכובדת. שחקן שהפך לכוכב גדול בניו יורק, רשם הצגות בלתי נשכחות גם בבוסטון ובשיקגו, ונחשב על פי כתבה שנעשתה עליו לפני שלוש שנים בשיקגו טריביון כאחד השחקנים הנמוכים הטובים ביותר שאי פעם שיחקו את המשחק.

רובינסון תמיד נחשב לטוב בכדורסל, אבל טוב יותר בפוטבול. לאוניברסיטת וושינגטון הוא הגיע ב-2002 על מלגת פוטבול, ורק לאחר זמן קצר החליט להתמקד בכדורסל. כבר בשנתו הראשונה בלט בצורה מדהימה. הוא שיחק באחת הקבוצות המוכשרות ביותר שוושינגטון הציגה אי פעם יחד עם ברנדון רוי, טרה סימונס, וויל קונרוי ובובי ג'ונס. זו הייתה קבוצה שזכתה בגמר טורניר ה-PAC10 ב-2005, הייתה מועמדת לזכייה בטורניר המכללות, אך הודחה במפתיע על ידי לואיוויל של פרנסיסקו גרסיה, טקוואן דין ולארי אובאנון, וסיימה את קריירת המכללות של קריפטונייט.

פיניקס החליטה לבחור את רובינסון במקום ה-21 בדראפט 2005 ושלחה אותו בטרייד לניו יורק ניקס. את עונת הבכורה שלו הוא העביר בצורה די סולידית, עד שקצת לפני שבוע האולסטאר, בו נודע כי ישתתף בתחרות ההטבעות, רשם משחק נהדר נגד פילדלפיה כולל שלשת ניצחון על הראש של אלן אייברסון, השחקן אותו העריץ כנער. בתחרות ההטבעות עצמה נכנס לתודעה של כל ארצות הברית כשזכה בתחרות בקרב צמוד מול אנדרה איגודלה, כשאת ההטבעה המנצחת הוא מטביע מעל ספאד ווב שזכה בתחרות ההטבעות 20 שנים קודם לכן.

נייט רובינסון שחקן ניו יורק ניקס (ימין) עם דווייט הווארד שחקן אורלנדו. AP
מעביר לו את הגלימה. רובינסון והווארד/AP

שלוש שנים לאחר אותה זכייה, כשבאמתחתו הפסד כואב בתחרות ההטבעות לג'ראלד גרין, חזר לתחרות מול דווייט הווארד שנחשב לאטרקציה הגדולה. כשהשניים הגיעו לגמר הפתיע הגארד הנמוך את כולם והלך ללבוש בגדים ירוקים של הניקס, מה שהיווה את הקריפטונייט מול "סופרמן" האוורד. זה הצליח. רובינסון זכה בפעם השנייה, ושנה לאחר מכן הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה בתחרות שלוש פעמים ברציפות, בתחרות פחות מלהיבה מהשתיים הקודמות. כחלק מהצבעוניות שלו, החליט לחלוק הגארד כבוד לליאו מסי כששיחק לפני שנתיים בדנבר והחליט ללבוש את החולצה מספר 10.

העניין עם רובינסון הוא שהעניין שעורר על הפרקט היה מועט לעומת זה שמשך מחוץ לאולמות, וכבר בתחילת הקריירה שלו נודע כשחקן בעייתי. בעונת הרוקי שלו רצה לארי בראון לזרוק אותו לליגת הפיתוח אחרי שהספיק להתעמת בשבוע אחד עם ג'רום ג'יימס ומאליק רוז, ובדצמבר של העונה לאחר מכן הורחק לעשרה משחקים אחרי תגרה אלימה בלתי נשכחת עם ג'יי אר סמית'. אותה תגרה רק העלתה את קרנו בעיני אוהדי הניקס, שחיפשו דמות להתחבר אליה, וקיבלו את הגארד מסיאטל.

כאמור, מלבד תחרויות ההטבעות, מספר משחקים דבקו בקריירה של רובינסון והפכו אותו לדמות צבעונית כל כך. המשחק הגדול הראשון הגיע בעונתו האחרונה בניו יורק. מייק ד'אנתוני ורובינסון לא הסתדרו, והניקס הבינו שהנכס שבידיהם יעזוב בסוף אותה עונה כשחקן חופשי בלתי מוגבל. בתחילת דצמבר רובינסון סופסל, ולא שיחק במשך 14 משחקים ברציפות, כשסוכנו דורש את עזיבתו. בניו יורק לא הסבירו לאוהדים מה בדיוק קורה עם השחקן האהוב, ואז ב-1 בינואר הוא עלה מהספסל נגד אטלנטה, והראה לאוהדי הניקס מה הם מפספסים. הוא קלע 21 נקודות מתוך 25 האחרונות של קבוצתו וניצח את ההוקס לבד בהארכה 9:11. זה נגמר עם 41 נקודות וניצחון.

ריי אלן שחקן בוסטון (שמאל) עם נייט רובינסון. GettyImages
מהימים היפים בבוסטון לצד ריי אלן/GettyImages

חודש לאחר אותו משחק נשלח רובינסון בטרייד לבוסטון, עם השלישייה הגדולה - פול פירס, ריי אלן וקווין גארנט, כשהוא נמצא על תקן המחליף של רייג'ון רונדו. בתפקיד משנה בסלטיקס רובינסון פחות בלט, אך בפלייאוף נצץ עם 13 נקודות ברבע אחד במשחק מספר שש בגמר המזרח נגד אורלנדו. לכך הוא הוסיף שני משחקים טובים מאוד בסדרת הגמר נגד הלייקרס, כולל 12 נקודות במשחק מספר ארבע, כשדקות המשחק שלו רק הולכות ועולות. דווקא במשחק מספר שבע שיחק רק שלוש דקות ויצא מאוכזב מאוד.

במהלך עונת 2010/11 נשלח רובינסון בטרייד לאוקלהומה סיטי, שם הפך לשחקן שולי, ושוחרר אחרי עונה אחת. הוא מצא את עצמו בעונה שלאחר מכן בגולדן סטייט בתפקיד מוביל דווקא בגלל הפציעה של אחד, סטף קרי. ההצלחה בווריירס והפציעה של דרק רוז הובילה את שיקגו להחתים אותו ב-2012/13 כמחליף של קירק היינריך. רובינסון ניצל את הסיטואציה והפך לאחד השחקנים הטובים מהספסל עבור תום ת'יבודו. לשיאו הגיע בפלייאוף נגד ברוקלין כשרשם את משחק השיא בקריירה עם 23 נקודות ברבע האחרון של משחק ארבע, כולל 12 נקודות בפחות משתי דקות בניצחון של הבולס אחרי שלוש הארכות.

השקיעה של רובינסון הגיעה בעונה לאחר מכן. הוא חתם בדנבר לשנה עם אופציה לעונה נוספת וקרע את הרצועה הצולבת בינואר. הוא אמנם הצליח לחזור בתחילת העונה שעברה, אך היה נראה רחוק מכושר. אחרי 33 משחקים נשלח בטרייד לבוסטון ושוחרר. הקליפרס, שחיפשו ניסיון בעמדות הגארד, החתימו אותו לשני חוזים בני עשרה ימים, אבל קריפטונייט נפצע שוב וגמר את העונה.

שחקן גולדן סטייט, סטף קרי, מול שחקן אטלנטה, דניס שרודר. AP
רובינסון מצא את עצמו בעונה שלאחר מכן בגולדן סטייט בתפקיד מוביל דווקא בגלל הפציעה של אחד, סטף קרי/AP

בקיץ הנוכחי חתם רובינסון בניו אורלינס בתקווה לשקם את הקריירה, ואף שיחק לא מעט בשני המשחקים הראשונים של ההורנטס, אך לא קלע. בשלב הזה החליטו בקבוצה לחתוך אותו, והגארד הוותיק החל לחפש קבוצה. בתקופה האחרונה עלה שמו כמועמד לקבל חוזה במספר קבוצות, אך ככל שעבר הזמן האופציה הזאת הפכה פחות ופחות ריאלית. הוא אפילו יצא לסין כדי לחתום בקבוצה, אך שוחרר כעבור זמן קצר, ולמעשה לא שיחק מאז תחילת נובמבר. אין ספק כי הוא לא נמצא בכושר משחק, ועולה השאלה האם בכלל עוד יוכל להציג את היכולת הנהדרת שאפיינה אותו רק לפני שלוש שנים.

"שחקן ברמתו של נייט רובינסון לא מגיע לישראל, אולי רק למכבי תל אביב ובכסף גדול", אמר אחד מסוכני הכדורסל הבכירים בארץ, "אם מישהו מצפה שהוא יבוא ויקח את הפועל לאליפות, הוא טועה. הסיכוי שמדובר במקרה מרכוס פייזר באשדוד או מייסיאו באסטון בהרצליה, ששניהם נכשלו ושוחררו, הרבה יותר גבוה. הוא כנראה בריא ויכול לשחק, אבל יתקשה להשפיע כמו שיצפו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully