וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נגד ניר אלון, אופייבו איחר לאימון ונשלח הביתה

15.3.2016 / 16:30

הקבוצה הגישה כתב תגובה לתביעת ארגון השחקנים: "הבקשה פופוליסטית ומטרתה לפאר את העומד בראש הארגון". בקבוצה הציגו הודעה מפניני לאלון, בה הוא מתבקש שלא להתערב בנושא. טבק: "הנדריקס ישחק מול ירושלים"

קובי אליהו

בווידיאו: ריצ'רד הנדריקס נוחת בישראל

מכבי תל אביב שילמה היום (שלישי) את החצי השני של משכורות פברואר לשחקניה, זאת לאחר שהנהלת הקבוצה שוחחה עם השחקנים והבטיחה להם ש"הקנס" שספגו לאחר התבוסה הכואבת בדרבי מול הפועל תל אביב, יבוטל. ברוב החוזים של הקבוצה מול שחקניה, כתוב כי היא יכולה לשלם להם את מלוא המשכורת עד ל-15 בכל חודש ולא עד ל-10 ובמועדון ניצלו את הסעיף הזה ולאחר שהעבירו בתחילת השבוע את החצי הראשון של המשכורת ועיכבו את החצי השני, הם השלימו היום את הסכום המלא.

הקבוצה אף הגישה היום כתב תגובה לבית המשפט, באמצעות עורכי הדין יעקב מלישקביץ ונחום פינברג, בנוגע לתביעה שהגיש ארגון השחקנים נגד מכבי תל אביב, בנוגע לכל סיפור הקנס.

"הבקשה המונחת לפני בית דין נכבד זה מטרתה אחת ויחידה: לרומם ולפאר את ארגון שחקני הכדורסל ואת העומד בראשו, כך שיצטייר כמי שדואג לזכויות הכדורסלנים בישראל. זו בקשה פופוליסטית, מתלהמת ומחוצפת, אשר הוגשה בחוסר סמכות על ידי מי שהעובדים אותם הוא מתיימר לייצג אינם חפצים כלל בייצוגו, וללא עילה כלשהי", נכתב בפתח כתב התגובה של מכבי תל אביב, שתקפה את ניר אלון וארגון השחקנים.

אנשי מכבי תל אביב שמעון מזרחי, ניקולה וויצ'יץ', אבי אבן, רפי בוגטין. ברני ארדוב
במכבי תל אביב זועמים/ברני ארדוב

עוד נכתב: "החמור מכל הוא שגם לאחר שפורסם ברבים כי המשיבה תשלם לכדורסלנים את מלוא שכר פברואר, לא טרחה המבקשת למחוק את הבקשה, פשיטא משום שפרסום באמצעי התקשורת הוא העומד בראש מעיניה ולא חלילה טובתם של הכדורסלנים. די באמור לעיל כדי לסלק את הבקשה על הסף ולחייב את המבקשת בהוצאות משפט לדוגמא על מנת להרתיע מהגשת בקשות סרק מסוג זה".

בכתב התגובה ישנה התייחסות למשכורות השחקנים במכבי: "שחקני המשיבה (למעט שניים מהם שהם חיילים ואחד מהם שהוא שחקן בגיל נוער) משתכרים משכורות גבוהות ביותר, אשר לגבי חלקם מגיעות לעשרות רבות של אלפי דולרים בחודש (סכומי עתק שמרבית העובדים במשק אינם מתקרבים אליהם). המדובר בשחקנים בעלי מוניטין רב, הן במישור המקומי והן במישור הבינלאומי, ונסיון ההסתדרות לטעון שמדובר ב"עובדים חלשים" הזקוקים להגנתה הוא אחת מהטענות המגוחכות ביותר שהועלו אי פעם בכתבי טענות לפני בית דין נכבד זה".

בקבוצה התיייחסו לתבוסה בדרבי: "ההפסד המבזה במשחק ה"דרבי" פגע גם קשות בסיכוייה של הקבוצה לסיים במקום הראשון בטבלת הליגה בתום הסיבוב השלישי של המשחקים, עובדה שהייתה מקנה לקבוצה את הזכות, לארח באולמה הביתי את משחקי ה"פיינל פור" הקובעים את אלופת המדינה לעונת 2015/16 ומכאן שמדובר בנזק גדול ובלתי הפיך.

הנהלת הקבוצה התרשמה שלא ניתן לעבור בשתיקה על תצוגת נפל זו, ובמיוחד על הזלזול המופגן שתואר לעיל אשר גרם לביזויו של המועדון, והחליטה שיש לבצע צעד ניהולי של "זעזוע" אשר יגרום לשחקנים, שהם עובדי המשיבה, לשנות מהדרך שתוארה לעיל ולהקדיש את מירב מרצם ויכולתם במשחקים הבאים, תוך הפגנת השקעה, רצון, יכולת והעיקר - מוטיבציה, כל אלה דברים שנעדרו מהמשחק המתואר לעיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יושב ראש ארגון השחקנים ניר אלון לצד יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי. קובי אליהו
אלון סופג את האש/קובי אליהו

בהמשך נכתב: "הדרך בה החליטה ההנהלה לנקוט על מנת לגרום לאותו "זעזוע" היתה לדחות במספר ימים את תשלום חצי ממשכורתם של חלק מהשחקנים (אלה שהיו בסגל הקבוצה במשחק, ולמעט שני השחקנים שהם חיילים). הודעה על כך נמסרה לשחקנים מיד בסיום המשחק. כפועל יוצא מכך שולמה מחצית ממשכורתם של חלק מהשחקנים ביום 9.3.2016 והמחצית השניה שולמה ביום 15.3.2016 , קרי פחות משבוע לאחר מכן. ואמנם תוצאות המהלך לא אחרו לבוא, וכבר במשחק הבא, שהתקיים ביום 13.3.2016 חזרו השחקנים להפגין את יכולתם הטובה, הראו מוטיבציה גבוהה ורצון להצליח, ואכן ניצחו בתוצאה גבוהה ביותר".

מכבי הביעה זעם על התנהלותו של אלון: "ביום 10.3.2016 שיגר יו"ר ארגון השחקנים, מר ניר אלון, את מכתבו לבקשה. המדובר בצעד נדיר ובלתי מקובל במקומותינו שכן לא מוכרת פניה כה מהירה של ההסתדרות בענין הלנת שכרם של עובדים ביום תשלום משכורתם. יתר על כן, המכתב פורסם בכל אמצעי התקשורת עוד בטרם התקבל אצל המשיבה, זאת להעיד על מטרתו העיקרית של כותב המכתב: השגת פרסום רב ויוקרה אישית, הכל כמובן ללא שום קשר לטובת השחקנים ולעניינם.

בעקבות הדברים האלה ארעו הדברים הבאים, אשר נודעו להנהלת המשיבה בדיעבד ומפי שחקני הקבוצה: לאחר אימון הקבוצה ביום 10.3.2016 התכנסו השחקנים והחליטו שהם מעוניינים להסדיר את נושא שכרם ישירות מול הנהלת הקבוצה וכי הם אינם מעוניינים בטיפול ההסתדרות בנושא. כפועל יוצא מכך שיגר מר פניני הודעה ב"ווטסאפ" אל יו"ר ארגון השחקנים, מר ניר אלון, בזו הלשון:

'אהלן ניר,

ישבתי עם השחקנים ודיברנו על כל הסיפור הזה, קיבלנו החלטה לפתור את זה בדרכי נועם עם ההנהלה שלנו, אני מספיק שנים במועדון ובחיים לא היה לנו בעיות עם ההנהלה ולעולם לא יהיה גם. לא מקובל עלינו שפנית אליהם ולתקשורת במכתב בשמנו כאשר אף אחד מהשחקנים לא ביקש את זה וכתוצאה מזה גרמת לנו נזק בצד התקשורתי. אני בטוח שהעניין יפתר ושנקבל את המשכורת המלאה במהרה, בכל מקרה אני דורש ממך למשוך את המכתב חזרה ולא להתערב בנושא אלא אם נבקש ממך. אשמח אם תוציא הודעה לתקשורת שהשחקנים לא היו צד בעניין של המכתב.

גיא פניני וכל השחקנים'".

ניר אלון מסר בתגובה: "טרם קיבלתי את כתב התגובה של מכבי. צר לי שזה עבר קודם לתקשורת. ברגע שאקבל את זה, אגיב".

ארגון השחקנים מסר בתגובה: "ארגון שחקני הכדורסל שמח שהנהלת מכבי תל אביב התעשתה והחליטה לבטל את הקנס שהוטל על שחקני הקבוצה. ארגון השחקנים יגלה גם בעתיד אפס סובלנות כלפי מעסיקים אשר ילינו את שכרם של השחקנים. צר לארגון על ההחלטה חסרת התקדים של הנהלת מכבי תל אביב לקנוס את השחקנים ואנו שמחים שלנוכח התערבותנו המהירה השכר של השחקנים שולם".

בתוך כך, ריצ'רד הנדריקס עבר היום בדיקות רפואיות. בקבוצה העדיפו לתת לשחקן להתאושש מהטיסה הלילית והוא לא השתתף באימון הערב. במכבי תל אביב מאמינים כי הנדריקס ישותף במשחק מול הפועל ירושלים בשבוע הבא. בניגוד אליו, אייק אופייבו איחר לאימון וז'אן טבק שלח אותו הביתה.

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ישתמש בהנדריקס נגד הפועל ירושלים. ז'אן טבק/ברני ארדוב

ז'אן טבק אמר באימון היום: "הנדריקס לא התאמן כי הוא רק הגיע לפנות בוקר, היו לו גם בדיקות רפואיות, אז החלטנו שלא יתאמן. עדיין לא שוחחנו, אבל אשב איתו עוד מחר בבוקר ואשוחח איתו, אסביר לו מה אנחנו מצפים ממנו. ריצ'רד ישחק מול הפועל ירושלים, עדיין אין לנו סגל מלא וקשה להתאמן כך. אם הכל יילך לפי התוכנית טרבור אמבקווה יחזור בעוד שבועיים שלושה וכך גם דווין סמית', דווין גם התחיל באימונים אישיים. אני מבין את החשיבות של המשחק מול ירושלים כיריבה, אבל כל משחק חשוב מבחינתנו, חשוב שכולם יהיו כשירים לפלייאוף ואנחנו צריכים לשחק בצורה חדה בכל משחק".

ריצ'רד הנדריקס הוסיף: "זו הרגשה טובה ללבוש שוב את המדים ולחזור לכאן למכבי. המון פנים שאני מכיר. אני רוצה להתרכז באיך לעזור לקבוצה בכל דרך מעכשיו ולא במה שהיה או קרה. אני מקווה שנשיג תוצאות חיוביות מעכשיו". על המשחק מול ירושלים אמר הנדריקס: "ירושלים? אקבל כל אתגר שיהיה. יש לי ניסיון בליגה הישראלית, למרות שאני מודע לכך שהמון דברים השתנו מאז ששיחקתי כאן. לא אתעכב על דברים שקרו לפני שהגעתי. ברגע שאלמד את המערכת אתן ואנסה לתרום למכבי מה שיש לי. ייקח לי זמן ללמוד את הכל, אקח את זה צעד אחר צעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully