וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ארגון השחקנים יתבע את מכבי תל אביב למרות ההתנגדות

שחקני מכבי תל אביב לחצו להסיר את איום התביעה, אך בארגון ממשיכים במהלך. בכתב התביעה נכתב: "השחקנים מפוחדים, אין להם אפשרות להתגונן". הצהובים טוענים: ניתן לשלם עד ה-15 בחודש

one

ארגון השחקנים יגיש את התביעה לבית המשפט נגד מכבי תל אביב בגין הקנס שהוטל על שחקניה לאחר התבוסה בדרבי בשבוע שעבר, שנחשף לראשונה בוואלה! ספורט. בארגון החליטו שלא להיעתר לבקשת שחקני מכבי תל אביב, ולמרות ההצהרה של דיוויד פדרמן כי הכסף יועבר במועד מאוחר יותר. בארגון מתכוונים עוד היום להגיש את התביעה, ומאחר ששחקני הקבוצה חברים בארגון, הם יהיו מיוצגים על ידי הארגון גם אם לא תומכים בתביעה. למרות זאת, לוואלה! ספורט נודע כי בחוזים של מרבית שחקני מכבי תל אביב יש סעיף המאפשר לצהובים לשלם את ה-15 בחודש, מה שייתן להם ארכה.

העתירה שהגיש ארגון השחקנים נגד מכבי תל אביב ודיוויד פדרמן, בה נכתב כי "השחקנים מפוחדים", התייחסה לשני עניינים: "ניכוי שלא כדין, בגובה של 50% משכר שחקני סגל הקבוצה, וזאת בשל כישלון ספורטיבי במשחק הדרבי מול היריבה העירונית, הפועל תל-אביב. כל זאת, בצעד חד צדדי וללא כל הליך שהוא, בניגוד לתקנון משמעת אחיד מחייב בענף, בניגוד לכל דין ובמיוחד, סעיף 25(4) לחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958". כמו כן נוגעת העתירה ב: "הלנות שכר מתמשכות, בפעולות מכוונות של המשיבים".

"המשיבה, קבוצה בליגת על, הראשונה בבכירותה בישראל, ניכתה מכל שחקן 50% משכר חודש פברואר 2016, מאחר שהנהלת המשיבה לא הייתה מרוצה מתוצאותיה הספורטיביות. כל זאת, בצעד חד צדדי, ללא כל הליך משמעתי וללא מתן כל אפשרות לשחקנים להתגונן", נכתב בעתירת הארגון, "עד למועד הגשת בקשה זו טרם שולמו לשחקנים, אשר השתתפו במשחק הדרבי מול הפועל תל-אביב, מלוא משכורות פברואר 2016, וזאת על אף פנייה של יו"ר ארגון שחקני הכדורסל, מר ניר אלון, בדרישה כי הקנס שהושת על השחקנים יוחזר לאלתר".

בארגון מבקשים את הסעדים הבאים כנגד הצהובים: צו המורה למשיבה לשלם לשחקנים את מלוא שכר פברואר 2016 וכל סעד אחר המתבקש בנסיבות העניין. צו הצהרתי לפיו הניכוי משכר חודש פברואר אינו כדין. צו האוסר על המשיבה לנכות קנס משכר השחקנים ו/או לעכב את תשלום שכר השחקנים, כולו או חלקו, ללא הליך הקבוע בתקנון המשמעת האחיד. צו עשה, המורה למשיבה לפעול בהתאם לתקנון המשמעת האחיד החל בענף. צו הצהרתי הקובע כי על המשיבה לשלם, ועל המשיב להורות לשלם, את שכר השחקנים עד ה-9 לחודש בגין החודש החולף. צו הצהרתי, צו הצהרתי, לפיו השחקנים זכאים לפיצויי הלנת שכר מלאים מיום 01/02/16 ועד למועד התשלום בפועל של 50% שכר חודש פברואר 2016, וכן פיצויי הלנת שכר מלאים בגין 10 ימי איחור תשלום שכר 50% משכר החודש הנ"ל; או לחילופין פיצויי הלנה בשיעור מופחת כפי שיוחלט על ידי בית הדין הנכבד".

ניר אלון יושב ראש ארגון השחקנים. קובי אליהו
הולך עד הסוף. ניר אלון/קובי אליהו

על ארגון השחקנים הוטלו לחצים כבדים משלל כיוונים, ביניהם מצד שחקני מכבי תל אביב בראשות הקפטן גיא פניני שדרש בסוף השבוע מהארגון לעזוב את הנושא וטען כי לא דרש מהם להתערב מלכתחילה.

מהצד השני טענו מספר שחקנים בליגת העל כי על הארגון ללכת עד הסוף עם המהלך, שכן אם ייתן לשחקני הקבוצה להסתדר לבד מול ההנהלה, ייאבד את הלגיטימציה במאבקים בעתיד, "זה יכול לתת כוח ונקודת יתרון גדולה מאוד לקבוצות", אמר אחד מקפטני קבוצות ליגת העל הבוקר, "ניר אלון עומד פה בלחצים כבדים, זה ידוע. בעבר שחקני מכבי תל אביב התנגדו לחלק מהמהלכים שלנו, ואנחנו כיבדנו אותם, אבל הם תמכו בנו מאחורי הקלעים, ואני מאמין שהמצב כעת הוא דומה".

הטענה של שחקנים בליגה היא כי פניני ויוגב אוחיון היו בין המתנגדים להשבתת הליגה לפני שלוש שנים, בימי המאבק על החוק הרוסי, בשל הלחצים שהופעלו עליהם מצד אנשי מכבי תל אביב, "גם אני אם הסכומים שהייתי מרוויח היו כאלה, הייתי מפחד לצאת נגד ההנהלה שלי", סיכם קפטן קבוצה מליגת העל.

מכבי תל אביב תצטרך להשיב לבית הדין לעבודה על העתירה שהגיש ארגון השחקנים עד ליום רביעי הקרוב. הדיון יתקיים ביום שני ה-21 במרץ בשעה 10:00 בבוקר בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully