וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי קבוצות הצמרת זועמים על הכוונה לערוך מחנה אימונים לנבחרת

14.3.2016 / 15:30

לוואלה! ספורט נודע כי בקבוצות הגדולות טוענים: מסע הנבחרת יתקיים בתום העונה, השחקנים לא יצטרפו להכנות של הקבוצות לאירופה. שחקן: "מדובר בבדיחה". ביין: "סביבת הכדורגל כאן מונעת ממכבי ת"א להתקדם". עיני: "מדובר באמירה בעייתית וחמורה אשר מהווה חציית קו אדום"

עריכת וידאו: מרום שפיצר

חלק מראשי קבוצות הצמרת של ליגת העל לא אוהב, בלשון המעטה, את העובדה שהנבחרת הלאומית מתכננת לקיים בסוף חודש מאי מחנה אימונים מקוצר בארצות הברית. מדובר על ארבע הקבוצות המובילות את הטבלה כרגע - מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה.

אחת הסיבות שבגינן זקוקות קבוצות הצמרת לזמן חופשה נוסף, הוא לוח הזמנים של מפעלי אופ"א: שתי הקבוצות שלא יזכו באליפות ובגביע יפתחו את העונה כבר בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית, שיחל ב-30.6. האלופה תפתח את הופעותיה בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות ב-12/13.7, ומחזיקת הגביע, או הסגנית במקרה שאחת הקבוצות תזכה בדאבל, תחל לשחק בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית ב-14.7.

יש לציין שבלוח השנה הרשמי של פיפ"א מופיעים התאריכים של 30.5-7.6 כמחייבים, למשחקים במסגרות רשמיות או ידידותיות, רק עבור נבחרות שאינן חברות באופ"א.

"מסע הנבחרת הוא מיותר, לא ייתכן שקבוצות תערכנה לפתיחת העונה הבאה וחלק מהשחקנים הבכירים ישהו עם הנבחרת", אמר לנו גורם בהנהלת אחת הקבוצות. גם שחקנים בנבחרת יצאו נגד ההחלטה. אחד מהם אמר: "כנראה שמדובר בבדיחה. לא יכול להיות שלא נקבל חופש אחרי עונה כל כך עמוסה. חלק מאיתנו יהיו בגמר הגביע, יסיימו את העונה ומיד לאחר מכן יטוסו עם הנבחרת. כשנחזור נצטרך להכנות של הקבוצות ללא פגרה. זה יכול לגרום לעומסים ופציעות. בנבחרת צריכים לחשוב פעמיים לפני שיוצאים למסע הזה".

גורמים בהתאחדות לכדורגל ציינו היום כי התקנון ההתאחדות מחייב את המועדונים לשחרר שחקנים להתכנסויות הנבחרת: "קבוצה שלא תשחרר שחקנים תעמוד לדין. גם השחקנים יכולים לשלם מחיר כבד על אי הופעה. יש כללים ברורים בנבחרת ופיפ"א מחייבת את הקבוצות לשחרר את השחקנים. קבוצה שלא תעמוד בכללים האלה, תיענש".

מאמן נבחרת הנערים של ישראל, אלון חזן. GettyImages
יהיה מחנה אימונים? המאמן חזן/GettyImages

מנכ"ל מכבי תל אביב מרטין ביין אמר בראיון לאתר האוהדים maccabiball: "סביבת הכדורגל שכאן היא זו שמעכבת ומונעת ממועדון כמו מכבי תל אביב להתקדם. אני מבין שכל התאחדות כדורגל חזקה צריכה נבחרת לאומית חזקה, ואני לחלוטין תומך בזה. אבל אני גם מגיע ממועדון, ואני יודע שההתאחדות והמנהלת צריכות לעשות כל שביכולתן לעזור למועדונים להתקדם במסגרות האירופאיות שהם מתמודדים בהם, כי הם מייצגים את המדינה באירופה.

"אז אם אתם מסתכלים על המצב הנוכחי, שיש משחקי ידידות בסיום העונה, צריך לחשוב מה זה עושה למועדון הזה או למועדון אחר שיזכה באליפות. זו סוגיה משמעותית, שחקנים לא מקבלים מנוחה, אין להם הפסקה, ואז אנחנו מצפים מהם לתפקד ולהעפיל שלבים באירופה".

עוד באותו נושא

מרטין ביין עסק בנושא בראיון ל"Maccabiball"

לכתבה המלאה
מרטין ביין מנכ"ל מכבי תל אביב לאחר נחיתה מהמשחק מול באזל. קובי אליהו
בהתאחדות מיהרו להגיב. מרטין ביין/קובי אליהו

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, מיהר לפרסם מכתב תשובה למרטין ביין בו נכתב: "רוב רובן של ההתאחדויות באופ"א יקיימו משחקי ידידות בתקופה המתוכננת, ועוד מספר רב של התאחדויות נוספות בקונפדרציות אחרות, ובמקרה של הנבחרת הישראלית מדובר במשחקי הכנה אחרונים המתוכננים לפני משחקי מוקדמות אליפות העולם 2018. בתכנון משחקי ההכנה מתחשבת ההתאחדות בגורמים רבים המשפיעים על מועדי המשחקים וזהות הנבחרות היריבות, לרבות מועדי סיום הליגה והתועלת המקצועית במשחקי ההכנה. גם לקראת חודש יוני הקרוב מסתמן שלשחקנים המוזמנים לנבחרת יהיה כחודש ימים של מנוחה לאחר סיום העונה ולפני העונה הבאה, זאת בדומה למקרים אחרים בשנים האחרונות.

"כפי שציינת במכתבך, אם מכבי תל אביב אכן רואה חשיבות בהצלחת הנבחרת הבוגרת, הרי שלא ניתן להסכים למצב בו קבוצתכם תטיל מגבלה כלשהי לגבי זימון שחקני לפעילות הנבחרת. ההתאחדות לעולם תמשיך לראות בהצלחת הקבוצות הישראליות בזירה האירופית מטרה חשובה עבור כל מועדון ועבור הכדורגל הישראלי כולו. זימון השחקנים לנבחרת ישראל נעשה על פי הוראות התקנון וכחלק מפעילותה של הנבחרת. נדהמנו מאמריתך התקדימית כי שחקני מכבי תל אביב לא ישוחררו למשחקי ההכנה המתוכננים מאחר שהם זקוקים למנוחה אחרי העונה הארוכה. ככל שאכן זאת היתה כוונתך, הרי מדובר באמירה בעייתית וחמורה אשר מבחינת ההתאחדות מהווה חציית קו אדום מאחר והיא עלולה לפגוע בפעילות הנבחרת והכנותיה לקראת משחקי מוקדמות אליפות העולם. נציין כי מהלך כזה יביא להעמדה לדין של המועדון והשחקנים, על כל המשתמע מכך.

כידוע לך נבחרת ישראל מייצגת את המדינה ואת אזרחיה. זימון לנבחרת הוא משאת נפש של כל שחקן וכל מועדון וכך הדבר נתפס על ידי כולם. פעילותו של שחקן בנבחרת ישראל הינה זכות גדולה בכל חברה, לבטח בזאת הישראלית. הציבור הישראלי תמיד העריך וכיבד את השחקנים שלבשו את מדי הכחול-לבן והיו מחוייבים לדגל ולמדינה. לא נוכל להשלים עם כל ניסיון למנוע משחקנים לקיים את חובתם המקצועית והלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully