וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: שלומי אזולאי מועמד לפתוח במשחק העונה, שפונגין שוב ישחק בשמאל?

14.3.2016 / 11:25

בעקבות הפציעה של איגייבור והצהובים של בן חיים, פטר בוס עשוי לחזור למערך של שלושה קשרים. שחקן בקבוצה: "תיקו יהיה לנו טוב". תקווה שריקן או בן הרוש יחלימו. וגם: מרטין ביין מפרט בראיון נרחב על התוכניות לעתיד, האצטדיון החדש והמאבק בגזענות

צילום מסך

בווידאו: משדר הספורט היומי

שלומי אזולאי מועמד לפתוח בהרכב מכבי תל אביב במשחק העונה מול הפועל באר שבע ביום ראשון בעקבות הצהובים של טל בן חיים והפציעה של נוסא איגייבור ממנה הוא טרם התאושש. גם אתמול לא התאמן איגייבור וספק אם יהיה איזשהו שיפור אצלו לקראת המשך השבוע. המאמן פטר בוס עידכן במוצאי שבת כי בקצב ההחלמה של הניגרי חלה איזושהי האטה ומכאן שסיכוייו לשחק כבר במחזור הקרוב אינם גבוהים. אזולאי נכנס בשבת האחרונה כמחליף בקישור ונראה כי בוס יחזור למערך עם שלושה קשרי אמצע כאשר אזולאי יצטרף אל גל אלברמן והאריס מדוניאנין.

המעבר הצפוי למערך של שלושה קשרים כפי שבוס נהג לשחק בעבר נובע גם מהעובדה שלמכבי תל אביב טובה גם תוצאת תיקו במשחק. "בניגוד לבאר שבע, תיקו יהיה לנו טוב במשחק הזה", אמר אחד משחקני הקבוצה הבוקר. "עדיין ישאר לנו לשחק מולם בבלומפילד. בכל מקרה עדיין לא שיחקנו העונה בליגה על תיקו כך שאין איזו תכנית משחק כזו בשלב הזה".

שלומי אזולאי מכבי תל אביב. קובי אליהו
נכנס בשבת האחרונה כמחליף. אזולאי/קובי אליהו

באשר לעמדת המגן השמאלי, מקווים במכבי תל אביב שאבי ריקן או עמרי בן הרוש יהיו כשירים. השניים לא התאמנו אתמול והיום יש לקבוצה יום חופשי, כך שרק מחר ניתן יהיה לראות אם הם יכולים להתחיל להתאמן עם הקבוצה. במידה שהשניים שוב לא יוכלו לשחק צפוי יובל שפונגין להמשיך בעמדה הזו אף שהרגל החזקה שלו היא הרגל הימנית.

לפני הצהריים הגיעו למכירה 1,500 הכרטיסים שהוקצו לטובת אוהדי מכבי תל אביב לאיצטדיון טרנר. מאוחר יותר תיערך ההגרלה בין קרוב ל-6,000 בעלי המנויים של הקבוצה שנרשמו באתר. כל מי שיזכה בזכות לרכוש כרטיס, יקבל הודעה על כך בטלפון הסלולארי.

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יחזור למערך הגנתי יותר? בוס/קובי אליהו

מרטין ביין בראיון

על מעבר לאצטדיון חדש: "לא רוצה להיות מעורפל, אבל יש המון מסמכים על השולחן, והתכתבויות ביני לבין מיץ', שנוגעים לאפשרויות השונות בנוגע לבית עתידי למכבי תל אביב"

בזמן שמכבי תל אביב מתכוננת לתשעת המשחקים האחרונים שיכריעו את העונה בליגת העל, מנכ"ל הקבוצה מרטין ביין חושב רחוק יותר מהעונה הנוכחית. בראיון לאתר maccabiball הוא פירט על התוכניות של המועדון לבניית אצטדיון (מכחיש מעבר אפשרי לרמת גן), על המלחמה בגזענות ביציעים ועל הדברים שמגבילים את הקבוצה.

על המטרות של מכבי תל אביב:

"אני חושב שאני יכול לדבר בשם כל המועדון כשאני אומר שאנחנו רוצים לזכות בהכל. אבל זו עונה ארוכה, והמצב שאנחנו נמצאים בו מעיד יותר מכל על הסגל. התחלנו את המסגרת האירופאית, שיחקנו בצ'מפיונס, ויש לנו שחקנים ששיחקו בהמון משחקים, במסגרת מקומית ובינלאומית ובאירופה, ולכל המשחקים הללו יש מחיר. אם מישהו היה אומר לנו שבשלב הזה של העונה אנחנו עדיין נתחרה על כל התארים, אחרי הקמפיין האירופאי, היינו שמחים".

על התהליך במכבי תל אביב:

"מה שמעכב את המועדון כרגע, ואתם יכולים לראות זאת כאוהדים, זה המתקנים של המועדון. הם לא ברמה שהם צריכים להיות, ביחס להצלחה, להישגים ולדומיננטיות שהמועדון הגיע אליו בזירה המקומית, והחוויה האחרונה בצ'מפיונס. זה החלק המתסכל בשבילי ובשביל כולם, גם האוהדים.

"זה בהחלט לא קשור לחוסר רצון או שאיפה מצד הבעלים. הצ'מפיונס קצת 'הסיח' את דעתנו, ורק בחודשיים האחרונים מיץ' ואני התחלנו להיות מרוכזים בנושא של פיתוח מתקנים. יצא לי לבקר מתקנים בחו"ל כדי לראות כיצד אפשר לפתח את תרבות המועדון, כחלק מהנושא.

"קחו את פריס סן ז'רמן לדוגמה, שביקרתי אצלם לאחרונה. יש להם את המטרה של להיות אחד המועדונים הגדולים בעולם, ולהיות המועדון הטוב ביותר בעולם בפיתוח שחקני נוער. אלו המנטרות שלהם. אז עכשיו בבניית מתקנים, הם שואלים 'איך נהיה הכי טובים', 'מאיזו דלת נכנסים ההורים', 'מאיזו דלת נכנסים שחקני הנוער', 'האם אנחנו שואפים לראות את הקבוצה הבוגרת, דרך חלונות, דרך המטבח?', ותרבות המועדון הוא חלק משמעותי בתכנון, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות בשלב זה".

מרטין ביין מנכ"ל מכבי תל אביב לאחר נחיתה מהמשחק מול באזל. קובי אליהו
"אם מישהו היה אומר לנו שבשלב הזה של העונה אנחנו עדיין נתחרה על כל התארים, אחרי הקמפיין האירופאי, היינו שמחים". ביין/קובי אליהו
"המשחק הראשון שלי, או השני, היה הדרבי שזהבי הותקף בידי אוהד. בוקר אחרי, צפינו במצלמות וראינו את הסדרן מלווה ומשחרר את האוהד בחזרה ליציע, ובאותה נקודה הבנתי שיש כאן בעיה"

על הדברים שעוצרים את מכבי תל אביב:

"סביבת הכדורגל שכאן היא זו שמעכבת ומונעת ממועדון כמו מכבי תל אביב להתקדם. אני מבין שכל התאחדות כדורגל חזקה צריכה נבחרת לאומית חזקה, ואני לחלוטין תומך בזה. אבל אני גם מגיע ממועדון, ואני יודע שההתאחדות והמנהלת צריכות לעשות כל שביכולתן לעזור למועדונים להתקדם במסגרות האירופאיות שהם מתמודדים בהם, כי הם מייצגים את המדינה באירופה.

"אז אם אתם מסתכלים על המצב הנוכחי, שיש משחקי ידידות בסיום העונה, צריך לחשוב מה זה עושה למועדון הזה או למועדון אחר שיזכה באליפות. זו סוגיה משמעותית, שחקנים לא מקבלים מנוחה, אין להם הפסקה, ואז אנחנו מצפים מהם לתפקד ולהעפיל שלבים באירופה".

על המאבק בגזענות ביציעים:

"בחיים הקודמים שלי בריינג'רס היה מנהל קפדן מאופ"א שהודיע לי שאם השירים האלה ימשיכו, הם יסגרו לנו יציעים. וזה מבחינתי היה זרז. פניתי לממשלה, למשטרה ולרשויות, וקיבלתי עזרה. הממשלה מינתה כוח משימה ייעודי לנושא הזה, קיבלתי גם עזרה מהליגה, בצורה של תרומות, סיקור תקשורתי והצהרות אמיצות, וכל אלה העלו את הנושא על סדר היום. כתוצאה מכך יכולנו להתקדם להרחקות מכדורגל, ושוטרים יכלו לבצע מעצרים על שירים מסוימים שהוכרו בחוק כלא-חוקיים.

"ובאותו הזמן, וזה חוזר לנקודה של בלומפילד, הדגשנו את העובדה שהרוב הדומם בקהל הוא הקול הדומיננטי ולא המיעוט הקולני. הפכנו כמה אוהדים לדוגמאות של 'למען יראו וייראו', ופנינו לכל האוהדים, כל הזמן, ואמרנו להם שזה המועדון שלהם, זה המקום שלכם להביא את הילדים, זה המקום שלכם להתגאות בו, זה המקום שלכם להביא את המשפחות, אבל יש כמה אידיוטים שלא מרשים לכם לעשות זאת. כל הנושא של 'שיטור עצמי' הפך למשמעותי. אם אני מבין נכון, אז זה חייב להיות שיתוף פעולה של כולם. של המועדונים, אוהדים, משטרה, של המחוקק, ושל התקשורת, ואני לא מרגיש שיש את זה כאן בישראל.

"אני לא רוצה להיות יותר מדי ביקורתי כאחד שמגיע מבחוץ. אבל המשחק הראשון שלי, או השני, היה הדרבי שזהבי הותקף בידי אוהד. בוקר אחרי, צפינו במצלמות וראינו את הסדרן מלווה ומשחרר את האוהד בחזרה ליציע, ובאותה נקודה הבנתי שיש כאן בעיה".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ביין: "כשהגעתי לישראל, כל הזמן שמעתי מהצוות כאן על 'האוהדים', כשהבהירו לי שהם מתכוונים לאוהדים בשער 11. אבל בשבילי 'האוהדים' האלה שווים לכל האוהדים בכל חלקי האצטדיון, וגם אלה שבבית. בשבילי, אוהד הוא אוהד, וסליחה על הפשטות"/ברני ארדוב
ביין על המתפרעים ביציעים: "זה די קשה להסביר למישהו שמממן את המועדון שהאנשים שתומכים במועדון, בעצם לוקחים לך כסף מהכיס"

על הדיאלוג עם הקהל:

"כשהגעתי לכאן בהחלט היה דיאלוג והייתי פתוח. אם אין דיאלוג, אתה לא יכול להגן על העמדה שלך ואני אוהב לתת לאחרים להבין מה אנחנו מנסים לעשות. אבל כשאתה מנהל דיאלוג, ואחר כך זה חוזר אליך כמו בומרנג, אז אני מתחיל לחשוב שאני סתם מבזבז את הזמן שלי.

"אם יש קבוצה קטנה מאד של אוהדים, שבדרכם תומכים במועדון, אני מבין ומשבח את זה. ואם זה מוסיף לאווירה בדרך הנכונה, זה פנטסטי והדלת שלי תמיד פתוחה. אבל לצערי, זה מגיע למצב שאחר כך אני צריך להרים טלפון למיץ' ולומר 'תקשיב מיץ', אני צריך עוד כמה אלפי דולרים, כי כמה אוהדים של הקבוצה שרו איזה שיר או זרקו משהו לדשא'. ולמרות אזהרות חוזרות, אנחנו לא יכולים לגרום לזה להיפסק, וזה די קשה להסביר למישהו שמממן את המועדון שהאנשים שתומכים במועדון, בעצם לוקחים לך כסף מהכיס.

"כשהגעתי לישראל, כל הזמן שמעתי מהצוות כאן על 'האוהדים', כשהבהירו לי שהם מתכוונים לאוהדים בשער 11. אבל בשבילי 'האוהדים' האלה שווים לכל האוהדים בכל חלקי האצטדיון, וגם אלה שבבית. בשבילי, אוהד הוא אוהד, וסליחה על הפשטות".

על המעבר לאצטדיון חדש:

"לאחרונה פורסם שהנהלת מכבי לוקחת את הקבוצה לרמת גן, וזה היה מאכזב. צוותים שלנו היו במספר אצטדיונים בארץ ואנשים מיהרו להודיע משהו לא נכון. בגלל מספר המנויים והמחויבות שלנו אליהם, האופציות שלנו מוגבלות. אנחנו צריכים להסתכל על הבעד והנגד של כל אצטדיון. אז אם ניקח לדוגמא את רמת גן, אני חושב שכולם יסכימו שמדובר באצטדיון במיקום נהדר, אבל המבנה עצמו לא תורם למה שהמועדון הזה שואף להגיע אליו, מבחינת החוויה של האוהדים והשחקנים כאחד.

"אצטדיון לקבוצה זו עדיפות. אנחנו יודעים שכדי שהמועדון יתפתח, המתקנים חייבים להיות טובים יותר בשביל השחקנים והאוהדים, למועדון עצמו ולעובדים. אני לא רוצה להיות מעורפל, אבל יש המון מסמכים על השולחן, והתכתבויות ביני לבין מיץ', שנוגעים לאפשרויות השונות בנוגע לבית עתידי למכבי תל אביב".

לראיון המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully