וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארי ליניקר: "זכייה של לסטר תהיה הניצחון הגדול בתולדות הספורט"

כוכב העבר האנגלי, שגדל אצל השועלים, כתב טור נרגש: "זה משהו יוצא דופן, מנוגד לכל היגיון, קסום ומציף אותי ברגשות. אל תפחדי, קבוצתי. תהפכי את זה לשלך". וראניירי? הוא חולם על ליגה אירופית

one

בווידיאו: הניצחון של לסטר על ווטפורד במחזור האחרון

"משהו יוצא דופן מתרחש בעולם הכדורגל. משהו שמנוגד לכל היגיון. משהו באמת קסום. משהו שמציף אותי ברגשות, כי זה קורה לקבוצה שלי, לקבוצה אותה אני אוהד מאז שהייתי זאטוט".

לגארי ליניקר יש גביע ספרדי וזכייה בגביע המחזיקות עם ברצלונה, גביע אנגלי עם טוטנהאם, הוא היה מלך השערים באנגליה שלוש פעמים ואפילו מלך שער המונדיאל ב-1986, אבל גם הסקורר הגדול מודה שהעונה הזו מרגשת אותו יותר מכל דבר אחר. ליניקר, שגדל בלסטר סיטי ושיחק במדיה, בליגה השנייה והראשונה לסירוגין, בשבע העונות הראשונות בקריירה המקצוענית שלו, רואה את קבוצתו מתקרבת שבוע אחר שבוע לזכייה באליפות מדהימה ובלתי נתפסת בפרמיירליג.

לקראת המשחק הערב של לסטר מול ניוקאסל במחזור ה-30, בו היא תנסה להשיב לעצמה את פער חמש הנקודות בפסגה, כתב ליניקר, כיום פרשן, טור ל"גרדיאן" ומלבד הפסקה הנ"ל, הוא הוסיף: "אני חייב להודות שכמו רבים, גם אני הרגשתי שהבחירה בראניירי כמאמן הייתה לא נכונה. הטוויטר זוכר לי היטב עד היום את ההצהרה לגבי ראניירי (ליניקר כתב "ראניירי, באמת?"). אוי, כמה שטעיתי, טעות נהדרת, ספקטקולרית, מופלאה. זכייה של לסטר בתואר תהיה כנראה הניצחון הגדול בתולדות הספורט הקבוצתי. אוסף של יחידים שלא הצליחו לנצח שום משחק לפני שנה והפכו פתאום לכוח בלתי מנוצח".

ליניקר, שהבטיח לפני כמה חודשים להגיש את תכנית סיכום המחזור באנגליה בתחתונים אם לסטר תזכה בתואר, סגר את הטור במילים הבאות: "אל תפחדי, קבוצתי. תהפכי את זה לשלך. כמו שריצ'רד השלישי של שייקספיר אמר 'ממה אני מפחד? מעצמי?'".

שחקני לסטר סיטי חוגגים. רויטרס
כולם נרגשים. שחקני לסטר חוגגים/רויטרס

בינתיים, מרטין סמואל מה"דיילי מייל" כבר הצהיר כי זכייה של לסטר בתואר תהיה גדולה יותר אפילו מזו של בריאן קלאף ונוטינגהאם פורסט, שעלתה ליגה ושנה לאחר מכן כבר זכתה באליפות אירופה: "פורסט רק נאלצה לנצח קבוצות אחרות, לסטר מנצחת את השיטה. העונה הנוכחית פשוט לא הייתה אמורה לקרות, לא בסיטואציה הנוכחית".

ורק בלסטר עסוקים בהרגעת הרוחות. המאמן ראניירי הסכים סופסוף לומר שלקבוצתו יש סיכוי... להגיע לליגה האירופית. השועלים מובילים על מנצ'סטר יונייטד השישית ב-13 נקודות כרגע וגם אם לא יזכו באליפות, וגם אם יתרסקו לחלוטין ויישארו מחוץ לארבע הראשונות ולצ'מפיונס ליג, הם כמעט בוודאות יופיעו באירופה לראשונה מזה 15 שנים, אז שיחקו בגביע אופ"א בזכות הזכייה בגביע הליגה.

ראניירי רצה בהתחלה 40 נקודות, "כדי להישאר בליגה" וכעת הוא מרשה לעצמו לחלום קצת יותר בגדול. ממש קצת: "אני עדיין חושב כמובן שהקבוצות האחרות פייבוריטיות לזכייה באליפות. אנחנו צריכים להילחם ורק בסוף נוכל לומר 'וואו, הגענו לליגה האירופית, כמה נהדר' או 'הגענו לליגת האלופות, זה מדהים'. אנחנו כרגע במאבק כדי להגיע לליגה האירופית. אתם יכולים לדמיין לעצמכם הישג כזה. זה בלתי נתפס, זו המטרה שלנו ואם נבטיח אותה, נסתכל הלאה. אולי נוכל להגיע לצ'מפיונס, זה מטורף".

  • עוד באותו נושא:
  • לסטר סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully