וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכומים לחוד? על המאבק הצפוי בין שחר צוברי לנמרוד משיח

11.3.2016 / 18:00

ערב אליפות העולם בארץ סיכמו שני הגולשים הבכירים בצורה ג'נטלמנית שלא להפריע אחד לשני. אלא שלקראת התחרות המכריעה בפלמה, צוברי רומז ל"תחרות טקטית", מה שעשוי לטרוף את הקלפים. הבלוג האולימפי מנתח את הסיטואציה

נמרוד משיח, שחר צוברי. ברני ארדוב
"אתה פשוט גולש יותר טוב מהיריב שלך ונשאר לידו בתקווה שזה יוציא אותו מהפוקוס". משיח וצוברי/ברני ארדוב

"יש הרבה דברים חוקיים לגמרי שמאוד נהוגים בעולם השייט שאפשר לעשות ברגע שיש תחרות בין שני מתחרים, לא רק בעניין של כרטיס אולימפי, אלא בכלל. אפילו באולימפיאדה כששניים פותחים פער והמשחק נותר ביניהם. אתה פשוט גולש יותר טוב מהיריב שלך ונשאר לידו בתקווה שזה יוציא אותו מהפוקוס. ההתעסקות היא בלעשות תחרות טובה מבחינה טקטית כדי לצאת מנצח". את הדברים האלה אומר השבוע שחר צוברי, שיודע שבעיקר בזכות הטקטיקה הוא יוכל להבטיח בתחילת אפריל הופעה שלישית ברציפות באולימפיאדה. צוברי, שמתחרה על הכרטיס לריו עם נמרוד משיח, מוביל עליו נכון לעכשיו ב-10.75 נקודות, אבל בפלמה דה מאיורקה (25 במרץ עד ה-2 באפריל), שם תתקיים תחרות המבחן החמישית בהחלט, הכול יכול להשתנות.

אלא שלוואלה! ספורט נודע כי ערב אליפות העולם באילת שהסתיימה לאחרונה, סיכמו שני הגולשים הבכירים, צוברי ומשיח, בצורה ג'נטלמנית יחד עם מאמניהם כי השניים לא יפריעו אחד לשני בשתי תחרויות המבחן. המשמעות היא שכל אחד יעשה הכול כדי לגלוש בצורה הטובה ביותר, אבל לא יפעל כדי למנוע מהשני להתקדם. דווקא מהסיבה הזו, עולות תהיות סביב הדברים של צוברי, שאמנם מתכוון בצורה חוקית למנוע ממשיח להשיג מקום על הפודיום, אך האם הוא לא יעמוד בסיכום?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מה שעשו שני הגולשים עד כה בתחרויות המבחן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך יחולקו הנקודות בין משיח לצוברי בפלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר עכשיו חשוב להדגיש: בשייט הכללים ברורים מאוד, ומאפשרים לבצע שיוטים טקטיים, כלומר להיצמד אחד לשני, להפריע בצורה חוקית, להוציא את היריב מריכוז, כל זאת כדי לעקוף אותו בישורת האחרונה. כך נהוג לא רק בתחרויות בין יריבים על כרטיס אולימפי, אלא ברגעים המכריעים בשיוטי מדליות. אלא שהדברים האלה עומדים בסתירה למה שסיכמו השניים.

באליפות העולם באילת השניים נאבקו להגיע רחוק כמה שאפשר, ועד כמה שידוע לנו, אף אחד לא הפריע לשני. משיח, שהיה רחוק מהעשירייה הראשונה, יכול היה תיאורטית לנצל את השיוטים האחרונים בתחרות כדי להפריע לצוברי להשיג מקום בעשירייה הראשונה, אך לא עשה זאת. האם בפלמה נראה תמונה שונה מצד אחד מהשניים?

אז מה בכל זאת צפוי לנו בפלמה? מכיוון שבניגוד לאליפות העולם, למשל, לפלמה לא יגיעו הגולשים הטובים ביותר בעולם כפי שהגיעו לאילת. מדובר בתחרות קטנה יחסית, כך שצוברי ומשיח יכולים בהחלט למצוא את עצמם על הפודיום עם סיכויים גבוהים יותר ממה שהיה באליפות העולם האחרונה. כדי שמשיח ירשום הופעה ראשונה באולימפיאדה, זה כבר ברור שהוא חייב פודיום, אבל לא בטוח שזה יספיק כי במקרה שצוברי יסיים בשמינייה הראשונה, הוא יזכה בניקוד גם הוא, והכרטיס יהיה שלו.

בכל מקרה, כעת כבר עולות לא מעט שאלות לגבי איך התחרות בין השתיים תתפתח. עד עכשיו, בניגוד לקמפיין הקודם, המשחק הוגן לחלוטין. השניים אמנם לא חברים טובים, אבל שומרים על הוגנות, ויותר מזה: גם בתקשורת אין ולא היה אפילו אזכור אחד להתבטאות שלילית של גולש אחד על השני. עם זאת, הדברים של צוברי, שמודע למה שהוא צריך כדי להגיע לריו, מגבירים עוד יותר את הסקרנות לגבי איך שהתחרות הזו הולכת להתפתח.

שחר צוברי. ברני ארדוב
"התחרות בינינו תהיה הוגנת עד הרגע האחרון". שחר צוברי/ברני ארדוב

"התחרות בינינו תהיה הוגנת עד הרגע האחרון", מבטיח צוברי. "לא כל המתחרים מהצמרת העולמית יהיו שם, אלא יהיה הרכב מצומצם. בסך הכול תהיה תחרות גדולה, אבל לא איכותית. אני מאמין שיהיו בערך שישה גולשים טובים מהצמרת. זה מגדיל את הסיכויים שלנו לעמוד על הפודיום ולעשות את ההבדל בין מי שיטוס לאולימפיאדה למי שלא, ולכן אין ספק שאני מכוון לעמוד על הפודיום ולסגור את כל העניין הזה של הכרטיס לריו, אבל אין ספק שעדיין אני צריך להסתכל על נמרוד כי המאבק הוא בין שנינו. אני אצטרך לראות מה קורה בשטח, ולפי זה אני אדע איך להתנהל ולעבוד".

גם נמרוד משיח מכיר את כל התחשיבים האפשריים, אבל מנסה לצנן את המתח למרות שארבע השנים האחרונות הולכות להתנקז לשבוע אחד: "אני מתייחס לתחרות הזו כמו לכל תחרות אחרת. אני אגיע לעשות את העבודה, ומה שיהיה יהיה. אני מאמין בעצמי מאוד. התחרות באילת לא שיקפה שום דבר. אין סוף לכמה אפשר לנתח את הטעויות שעשיתי שם, וחלק מהדברים הם ביני לבין עצמי. בגדול אני מרגיש שהגעתי מוכן מאוד, אולי ההכנה ברמה הגבוהה ביותר שעשיתי, אבל לפעמים יש ימים כאלו וחבל שזה קרה דווקא בתחרות הזו. התחושה שלי הייתה שלא משנה כמה חד אני אגלוש, זה פשוט לא יתחבר. באיזשהו מקום בגלל שזה קרה ככה, יותר קל לי לעבור הלאה. אני יודע שזה לא שייך ליכולות הגלישה שלי, אלא לדברים שהם מעבר לזה, כמו אופי השייט באילת". שניהם, אגב, סירבו להתייחס בצורה פומבית לסיכום שהיה ביניהם ערב אליפות העולם.

אליפות העולם בשייט, אילת. ברני ארדוב
"נמרוד ושחר יהיו מאוד מכווני מטרה ויהיו חייבים לפתוח חזק כדי להבטיח את המקום שלהם. מה יהיה אחרי זה? אלוהים גדול"/ברני ארדוב

יהודה מעיין, יושב ראש האיגוד לשעבר שעמד בראש המערכת בקמפיין הקודם שגם זכור במתיחות הקשה שהייתה בין צוברי למשיח, סבור שהפעם התחרות בין שניהם תהיה שונה: "אני לא רואה מצב שגולש אחד יוכל למנוע מהשני לקחת מדליה. זה לא יהיה חכם וקשה לי לראות מצב ששחר יחזור על הטעויות של נמרוד מהקמפיין הקודם. בשייט הכול חוקי, ומה שלא חוקי – נפסל. בשייט החוקים מאוד ברורים ודומים מאוד למה שאתה מכיר מהכביש. אתה צריך לתת זכות קדימה לזה שבא מימין, ומי שבא מאחורה ומתנגש, הוא האשם. אני מאמין שלנמרוד יש עוד סיכוי, בהחלט. זה לגמרי לא נעול. לדעתי הדברים של שחר לגבי תחרות טקטית הם ניסיון למלחמה פסיכולוגית כדי להלחיץ את נמרוד. קשה לי לראות אותו עושה דברים שאסור לעשות".

אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של האיגוד, סבור שהתחרות תהיה הוגנת עד הרגע האחרון שלה, ודווקא חושב, בניגוד לדוברים האחרים, ש"התחרות תהיה ברמה גבוהה. אני לא חושב שרוב הגולשים לא מגיעים אליה, אבל אי אפשר לדעת עדיין כי אין הרשמות מוקדמות כמו לפני אליפות העולם. אני מעריך שאם יהיו חסרים גולשים בכירים, זה יהיה בין שניים לשלושה". צוקרמן מעריך ש"נמרוד ושחר יהיו מאוד מכווני מטרה ויהיו חייבים לפתוח חזק כדי להבטיח את המקום שלהם. מה יהיה אחרי זה? אלוהים גדול. בכל מקרה, אני מעריך שהתחרות בין שניהם פתוחה לחלוטין. החבר'ה האלה בוגרים והם יפעלו למען ההוגנות בספורט. יכול להיות שיבואו שיקולים טקטיים בשלבי הסיום של התחרות, אבל יש חוקה ברורה שתקפה לגבי כל התחרויות, כולל האולימפיאדה. החבר'ה האלה מתחרים אחד מול השני מעל לעשור. הם עברו משברים ומגיעים כחבר'ה בוגרים שמכבדים את עצמם ואחד את השני. זה לא אומר שהם לא ירצו לנצח ולא יעשו הכול בשביל לנצח".

אגב, בתחרות ישתתפו גם גולשי נבחרת העתודה, חלקם מאילת שמשם מגיע צוברי ואולי גם יגיעו ממכמורת, ביתו של משיח. האם מישהו מהם ייקח את הסיכון כדי לעזור למי מהשניים? צוקרמן מביע עמדה תקיפה: "זו עבירה חמורה על החוקיים בשייט, ואני יכול להגיד שאני משוכנע במאה אחוז שלא יהיה כזה דבר. אם בכל זאת יהיה כזה דבר, תהיה פעולה חמורה מאוד בנושא כי זה מנוגד לחוקים". גם מעיין סבור: "אמנם הגולשים מאילת יהיו שם כחלק מנבחרת העתודה, אבל קשה לי לראות מצב שמישהו מהם יפריע לנמרוד". צוברי נועל את הדיון: "זה לא חוקי לעשות כזה דבר. אין פה 'עזרת חבר'. כל אחד בא בשביל עצמו כחלק מהעובדה שזה ספורט אינדיבידואלי. מבחינת הגולשים הצעירים זו תחרות חשובה להמשך הקריירה בכלל. אלו אמות מידה שלהם, בלי קשר אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully