וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל לואיס תוקף: "האתלטיקה הקלה גוססת, הקפיצה לרוחק פאתטית"

האתלט האגדי שזכה בתשע מדליות זהב אולימפיות אמר: "הקופצים לרוחק לא יודעים לקפוץ, אבל לא מנסים להשתפר. בתקופה שלי כמות הקהל הייתה גדולה ב-60 אחוז בתחרויות הגדולות"

קרל לואיס בעת ביקורו בישראל/יותם רונן

בווידאו: קרל לואיס במהלך הביקור שלו בישראל ב-2009

האתלט האגדי קרל לואיס תקף את האתלטיקה הקלה בכלל ואת הקפיצה לרוחק בפרט. לואיס שזכה בתשע מדליות זהב אולימפיות, מהן ארבע בקפיצה לרוחק, גם הגדיר את תחרות הקפיצה לרוחק באולימפיאדת 2012 כ"פאתטית".

גרג ראת'רפורד זכה בתחרות הקפיצה לרוחק לפני כשלוש וחצי שנים עם תוצאה חלשה של 8.31 מטרים, רחוק מאוד מהשיא העולמי של מייק פאוול - 8.95 מטר - שנקבע ב-1991. "קפיצה לרוחק זה המקצוע הכי גרוע בעולם כרגע, פשוט נורא", אמר לואיס, "השיא של ג'סי אוונס מלפני 80 שנה היה מספיק לו למדליה באולימפיאדת 2012".

האתלט האגדי הוסיף: "מישהו רוצה ללכת לתחרות אתלטיקה ולראות שהמנצח בקפיצה לרוחק קבע שמונה מטרים? הם לא יודעים לקפוץ, אבל הם לא מנסים להשתפר כי הם עדיין זוכים במדליות. אם הייתי קובע את התוצאות של הקופצים היום, הייתי מבקש להכריז על פסילה ושהתוצאה לא תירשם".

לואיס הוסיף לתקוף: "מייק פאוול ואני היינו קופצים 8.50 מטר לפחות על בסיס קבוע. אבל הדור הנוכחי? ראת'רפורד? אני מצטער, אבל זה פאתטי. הוא זכה באולימפיאדה, הוא זכה באליפות העולם, הוא עושה את המירב, אבל התוצאות שלו לא מצדיקות מדליות זהב".

האמריקאי בן ה-54 גם ביכה את מצב האתלטיקה הקלה: "אליפויות העולם מושכות משהו כמו 25 אלף צופים ליום, שזה 60 אחוז פחות ממה שהיה בתקופה שלי. הספונסרים בורחים והענף גוסס. בתקופה של אדווין מוזס, מייקל ג'ונסון, ג'קי ג'וינר-קרסי ושלי, האתלטיקה הקלה הייתה בשיאה. אבל בשנים האחרונות יש דעיכה קבועה".

קארל לואיס אתלט אמריקאי קופץ לרוחק. Tony Duffy, GettyImages
"אם הייתי קובע את התוצאות של הקופצים היום, הייתי מבקש להכריז על פסילה". לואיס בימיו הגדולים/GettyImages, Tony Duffy
  • עוד באותו נושא:
  • קרל לואיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully