וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרי הסיבוב השני בליגת העל: הדר המאמן, ורגאס השחקן

9.3.2016 / 12:00

הסיבוב השני בליגת העל בכדורסל ננעל ומכבי חיפה, שסוגרת אותו עם המאזן הטוב ביותר, שולחת נציגות נכבדת עם מאמן, שחקן הסיבוב ועוד. וגם: מי הנציג של מכבי תל אביב ואת מי שלח צביקה שרף לחמישיית הסיבוב

one

בווידאו: תקציר הדרבי התל אביבי

מאמן הסיבוב - רמי הדר (מכבי חיפה)

שני ההפסדים בסיום הסיבוב השני הוציאו מעט את הרוח מהמפרשים של מכבי חיפה, שניצחה בשבעה משחקים בסיבוב הזה, אבל עדיין מדובר בסיפור ההצלחה הגדול ביותר של החלק השני של העונה. חיפה של הסיבוב השני הייתה קבוצת הגנה מצוינת, שעצרה את היריבות שלה פעם אחרי פעם מתחת לממוצע העונתי שלהן, ועל זה חתום המאמן שנחשב למומחה הגנתי. שחקנים כמו ג'ון דיברתולומאו, עוז בלייזר ו-וויל גרייבס, שהיו ידועים במשחק ההתקפה שלהם, הפכו לשחקני הגנה טובים יותר, הרבה בזכותו של הדר. שני הניצחונות הגדולים שהשיגו הירוקים בסיבוב, ב-10 הפרש בארנה בירושלים וב-35 הפרש על מכבי תל אביב בבית, הפכו אותם למועמדים לאליפות, וכאן ייבחן הדר בסיבוב השלישי. האם הוא יוכל לשמור על המומנטום ולהביא את קבוצתו לפלייאוף בכושר שיא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן הסיבוב - גרגורי ורגאס (מכבי חיפה)

אחרי כמה שנים של פגיעות בול, לצד פספוסים, אנשי הכדורסל בישראל למדו לא לזלזל בזרים שמביא ג'ף רוזן מדרום אמריקה. ועדיין, כשגרגורי ורגאס, רכז שאמנם זכה בהרבה מאוד תארים, אבל לא נראה מרשים מדי, הגיע לכרמל, רבים תהו מה יוכל שחקן נבחרת ונצואלה לעשות בליגת העל. אז אמנם בסיבוב הראשון הוא כבר הפך לשחקן מוכר ואיכותי, אבל בשני כבר ביסס את מעמדו כרכז הזר הטוב בישראל. המשחקים הגדולים שלו היו נגד מכבי תל אביב כשקלע 21 נקודות וחילק 10 אסיסטים, בניצחון החוץ הדרמטי על נס ציונה שם הפציץ 28 נקודות לצד 12 אסיסטים וגם בארנה בירושלים כשקלע 11 נקודות, הוסיף 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. ורגאס הוא המניה הבטוחה של הירוקים בשני צידי המגרש, ולמרות שהמספרים הכלליים שלו לא הכי מרשימים, ההשפעה שלו על הקבוצה המצליחה בסיבוב השני היא עצומה.

ורגאס זוכה גם בתואר שחקן ההגנה של הסיבוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישראלי של הסיבוב - גל מקל (מכבי תל אביב)

חצי סיבוב בלבד הספיק גל מקל להעביר במכבי תל אביב, וכבר מהרגע הראשון ברור שהוא השחקן הטוב ביותר שיש היום בסגל של ז'אן טבק. אז אמנם בתקופתו של מקל הצליחו הצהובים להפסיד פעמיים בליגה, ועוד בתבוסות מביכות למכבי חיפה בחוץ והפועל תל אביב בבית, אבל קשה להאשים בכך את הרכז שחזר להיכל מהכוכב האדום בלגרד. מקל הפך לבעל בית של הצהובים, הוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה, ועל הדרך הראה את המשך השיפור שלו בקליעה מבחוץ, ואת הדומיננטיות הנפלאה שלו בהגנה. מכבי תל אביב יודעת שללא זכייה באליפות העונה הזאת תיכנס בקלות למקום הראשון ברשימת העונות הגרועות שלה, ואם יש סיבה לאופטימיות שבמאני טיים זה ייראה טוב יותר, קוראים לה גל מקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמישיית הסיבוב (לפי מגבלות החוק הרוסי)

אבירם זליקוביץ (בני הרצליה)
סטטיסטיקה: 12.8 נקודות, 3.4 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים ב-27.6 דקות למשחק.

כשמסתכלים מתחת לשלוש המובילות מגלים את בני הרצליה במקום הרביעי, ואם רואים את התפתחות העונה של הקבוצה של מיקי גורקה, לא מופתעים יותר מדי. הרצליה שמרה על יציבות, בעיקר בבית שם ניצחון ב-9 מ-11 משחקים. מי שאחראי בין היתר לניצחונות של הרצליה הוא הקפטן שלה, שלקח על עצמו לא מעט והצטיין במיוחד בניצחון על אשדוד, בו רשם שיא קריירה של 27 נקודות, בניצחונות הבית על נס ציונה ואילת ובניצחון החוץ הגדול בראשון לציון. אם זליקוביץ' ימשיך במגמה הזו, הרצליה תהיה מועמדת בולטת להגיע לפיינל פור.

קמרון קלארק (עירוני נהריה)
סטטיסטיקה: 16.8 נקודות ו-7.2 ריבאונדים ב-30.9 דקות למשחק.

לאורך השנים מגיעים לישראל לא מעט שחקנים שלא ברור מה הם עדיין עושים כאן. בתחילת העונה היה נראה שקלארק הוא לא אחד כזה. הוא אמנם הבליח בכמה משחקים טובים, אבל שמר בעיקר על יציבות של משחקים סבירים. באמצע הסיבוב השני הוא פתח מבערים והיה אחראי להמשך העונה הנפלאה של נהריה עד כה, שמוצאת את עצמה במקום השישי בטבלה ולא בכדי. בין המחזורים ה-13 ל-19 רשם קלארק 19.1 נקודות ו-8.3 ריבאונדים כשהוא מוביל את הליגה במדד בתקופה הזו. ככל שהתקדמה העונה הוא פחות לוקח על עצמו זריקות שלא מתאימות לו, ואם נהריה תצליח להשאר באזור בו נמצאת כעת, יהיו לו מניות רבות בכך.

צ'ארלס תומאס (מכבי אשדוד/באר טוביה)
סטטיסטיקה: 19.8 נקודות ו-5.8 ריבאונדים ב-27.1 דקות למשחק.

המתחרה הגדול של גרגורי ורגאס על תואר שחקן הסיבוב. המספרים של הפורוורד-סנטר של צביקה שרף היו נראים הרבה יותר טוב לולא נעל את הסיבוב במשחק חלש נגד מכבי חיפה עם 10 נקודות וללא אף ריבאונד. תומאס, בצוותא דיאנטה גארט ואיזיאה סוואן הנפלאים, גורם לכך שאשדוד/באר טוביה היא קבוצת צמרת, גם אם היא מוצאת את עצמה אחרי שני סיבובים רק במקום השביעי. הקבוצה מעיר הנמל הגיעה עד לגמר גביע המדינה, שם קלע 30 נקודות בהפסד למכבי תל אביב, והמשיך במומנטום עם 33 נקודות ו-10 ריבאונדים נגד ראשון לציון ובסך הכל רשם בסיבוב השני שבעה משחקים עם יותר מ-20 נקודות מדד. היכולת שלו לייצר נקודות ולהגיע לקו הופכת אותו למכונה מסוכנת במיוחד בליגה הזו.

גרגורי ורגאס (מכבי חיפה)
סטטיסטיקה: 13.5 נקודות, 7.4 אסיסטים, 5.3 ריבאונדים ו-2.5 חטיפות ב-35.2 דקות למשחק.
ראו שחקן הסיבוב

גל מקל (מכבי תל אביב)
סטטיסטיקה: 11.8 נקודות, 8.2 אסיסטים ו-3.7 ריבאונדים ב-29.8 דקות למשחק.
ראו הישראלי של הסיבוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החמישייה השנייה של הסיבוב

ג'ון דיברתולומאו (מכבי חיפה)
דיאנטה גארט (מכבי אשדוד/באר טוביה),
וויל קלייבורן (הפועל חולון)
יהונתן שולדבראנד (מכבי אשדוד/באר טוביה)
ג'יימס סינגלטון (בני הרצליה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקן השישי של הסיבוב

ג'ון דיברתולומאו (מכבי חיפה)
סטטיסטיקה: 11.4 נקודות, 2.9 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים ב-26.5 דקות למשחק.

קצת מוזר לקרוא לשחקן שמשחק 26.5 דקות למשחק שחקן ספסל, אבל במכבי חיפה של העונה עולה הגארד היהודי-אמריקאי ממוצא איטלקי מהספסל, ועושה את זה יוצא מן הכלל. דיברתולומאו הגיע לישראל עם טיקט של קלע נהדר, והפך לבולדוג נשכן שמציק לגארד המוביל של הקבוצה היריבה. על הדרך הוא הספיק להתפוצץ במשחק הניצחון הענק על מכבי תל אביב, עם שיא עונה של 22 נקודות, ולהוכיח לרמי הדר שעדיף בשבילו לעלות מהספסל כשפתח בחמישייה במשחק האחרון נגד ראשון לציון וענה עם 3 נקודות ומדד שלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully