וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ראשון לציון ניצחה 67:73 את מכבי חיפה בחוץ

8.3.2016 / 20:48

שון דאוסון הודח ברגע האחרון מסגל הכתומים בגלל כאבים בקרסול, אבל כריס רייט דריל מונרו הוליכו את דרוקר לניצחון חוץ ברוממה לראשונה מאז 2003. ראשון סיימה את הסיבוב השני במקום החמישי. חיפה מפסידה בבית בפעם השנייה בלבד העונה

one
סידר לראשון ניצחון מפתיע. דריל מונרו/אדריאן הרבשטיין

הסיבוב השני בליגת העל ננעל הערב (שלישי) כאשר מכבי ראשון לציון הפתיעה עם ניצחון ברוממה 67:73 על מכבי חיפה, שהפסידה בפעם השנייה בלבד העונה בביתה. שרון דרוקר מאמן האורחים התבשר ממש לפני המשחק ששון דאוסון סובל מכאבים בקרסולו והוא הודח מהסגל, אבל דריל מונרו, מארק ליונס וכריס רייט שלושת הזרים המצוינים של הכתומים קלעו ביחד 50 נקודות וסידרו להם ניצחון ראשון ברוממה מאז 2003.

ראשון סיימה את הסיבוב השני במקום החמישי בעקבות הניצחון הזה בעוד שמכבי חיפה נותרה במקום השלישי ולמרות ההפסד הזה מסיימת סיבוב די מוצלח מבחינתה. חיפה הובילה ברוב שלבי המשחק הזה, אבל נתקעה על 13 נקודות בלבד ברבע האחרון כשרוז'ו (6 נקודות) וגרייבס (7 נקודות) מציגים יכולת חלשה אצל רמי הדר שנוחל הפסד שני העונה לשרון דרוקר.

מארק ליונס מכבי ראשון לציון. אדריאן הרבשטיין
כיכב בניצחון. מארק ליונס/אדריאן הרבשטיין

שרון דרוקר, מאמן מכבי ראשון לציון, אמר בסיום: "הקרבה עם לב של הקבוצה שלנו, שהגיעה פצועה מעבר לשון וגולן שלא יכולים היו לשחק. כריס רייט שיחק עם רגל אחת, הוא גם פצוע, אבל עשה מה שהוא יכול. זה משחק של הצהרה, אני כל כך גאה בחבר'ה האלה. הם שיחקו עד עכשיו 40 משחקים, כפול מכל הליגה, ועדיין הם נותנים את המקסימום.

"תוכנית המשחק ההגנתית שלנו עבדה כל הזמן, בחצי הראשון השלשות לא נכנסנו וזה האט אותנו. אמרנו שאנחנו עובדים יפה, וצריכים לעבוד יותר טוב בהתקפה, בסוף עשינו מהלכים טובים כדי לגמור את המשחק. אין שחקנים כמו חנוכי, מי ששופט אותו על פי נקודות או קליעה לא מבין כדורסל. חנוכי זה אינטגרטור, אחד שלוקחים אותו לכל מקום. הוא מנהיג אמיתי, מגיע לו הרבה שאפו".

רמי הדר, מאמן מכבי חיפה: "היו לנו הרבה בעיות במשחק, רמת הביצוע שלנו לא היתה מספיק טובה. איבדנו 22 כדורים, נצטרך ללמוד ולתקן".

רמי הדר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
יותר מדי איבודים. רמי הדר/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

רבע 1

למרות החיסרון של דאוסון, ראשון פתחה את המשחק הזה טוב יותר עם סלים של רייט ושלשה של ליונס, אבל חיפה הגיבה עם ריצת 0:5 כדי להוביל 10:11, 5 דקות ברבע. אבל ראשון הייתה זו שסיימה את הרבע הזה בצורה חזקה עם שני סלים רצופים של עידן זלמנסון ועוד שתי נקודות של ליונס מהעונשין שקבעו 16:22 לראשון בסוף הרבע.

רבע 2

מכבי חיפה מחקה מהר מאוד את הפיגור שלה עם פתיחה של 0:8 לרבע השני בזכות שלשה של קולמן ועוד סלים של ורגאס ובאקנר. חיפה המשיכה עם הבריחה ברבע השני כשעוז בלייזר מטביע במתפרצת וקובע 24:28 לחיפה ו-2:12 ברבע. חיפה ניצלה את העייפות של ראשון לציון, אבל דריל מונרו התעורר וקבע 32:38 לירוקים דקה לסיום. דיברתולומאו איבד כדור, אבל ראשון לא קלעה והמחצית הסתיימה ביתרון 32:38 לחיפה.

ג'ון דיברתולומאו מכבי חיפה מול מכבי ראשון לציון. אדריאן הרבשטיין
ג'ון דיברתולומאו מול ליונס/אדריאן הרבשטיין

רבע 3

ראשון הייתה יותר אגרסיבית בפתיחת הרבע השלישי והצליחה לצמק את הפיגור שלה בזכות סלים של חנוכי ומונרו. חיפה שמרה על יתרון קטן אבל לא הייתה מרוכזת ואיבדה כדור אחרי כדור. ליונס קלע שלשה וקבע 41:42 בלבד לחיפה, אבל רוז'ו קלע נקודות ראשונות מהקו וקבע 41:44 למארחים, שלוש דקות לסיום הרבע. המשחק הצמוד נמשך עם שלשות של ליונס ודיברתולומאו, כשדריל מונרו קובע 46:47 בלבד לחיפה. גרייבס התעורר לקראת סיום הרבע אבל עוד סל של מונרו שנייה לסיום קבע 53:54 למכבי חיפה בסוף הרבע.

רבע 4

הרבע הרביעי נפתח עם שתי שלשות של חנן קולמן שקבע 53:60 לחיפה, כשראשון לא מצליחה לקלוע סל בארבע הדקות הראשונות של הרבע. אבל ראשון לא ויתרה ובעיקר דריל מונרו שקלע סל וסחט עבירה כדי לקבוע שוב 58:60 בלבד לירוקים. אלכס צ'וברוביץ' קלע נקודה מהקו, וכריס רייט קבע שוויון 63, שלוש דקות לסיום המשחק. חיפה לא הצליחה לקלוע סל ודריל מונרו העניש עם סל שקבע 63:66 לראשון כשאנחנו פחות משתי דקות לסיום. כריס רייט חסם את באקנר בצד השני וחנוכי קבע 63:68 למכבי ראשון לציון 50 שניות לסוף. אבל חיפה לא ויתרה, רוז'ו חטף כדור לבן שימול שביצע עליו עבירה והצרפתי קלע פעמיים מהקו וצימק ל-68:66, חצי דקה לסוף. ראשון לקחה פסק זמן וחזקה ממנו עם סל מהיר של בן שימול אחרי תרגיל וחנוכי חטף מורגאס בצד השני. אבל רוז'ו איבד שוב כדור ויאנגר קבע את תוצאת הסיום: 67:73 לראשון לציון.

כריס רייט מכבי ראשון לציון. אדריאן הרבשטיין
כריס רייט וראשון עם ניצחון חוץ גדול/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: גרגורי ורגאס 14 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 איבודים, אלכס צ'וברביץ' 13 ו-5 ריבאונדים, חנן קולמן 12 (4/5 לשלוש), עוז בלייזר 8 ו-5 ריבאונדים, וויל גרייבס 7 ו-5 ריבאונדים, רנה רוז'ו 6 ו-5 איבודים, רג'ילנד באקנר 4, ג'ון דיברתולומאו 3 ו-5 איבודים.

קלעו למכבי ראשון לציון: דריל מונרו 18 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 איבודים, כריס רייט 17 ו-7 ריבאונדים, מארק ליונס 15 (5/13 מהשדה), 5 חטיפות ו-4 איבודים, ניצן חנוכי 8 ו-5 אסיסטים, עידן זלמנסון 7, טוני יאנגר 4, 5 ריבאונדים ו-4 חטיפות, אבי בן שימול 4 ו-5 איבודים. קווין פאלמר (09:14 דקות) ורועי קנטור (00:11) שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully