וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווריירס נותרו המומים: "זה קורה. זה פשוט לא יכול לקרות שוב"

"הווריירס והלייקרס התחלפו בתפקידים. זו אחת ההפתעות הגדולות בהיסטוריה של הליגה". ב-NBA נדהמו מהניצחון של LA, קובי החמיא לגרביים והודה: "משחק ענק". כל המספרים הבלתי נתפסים

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס מאוכזב. AP
הפסד בלתי ייאמן. קרי/AP

למשחק שנערך בליל אמש (ראשון) בסטייפלס סנטר הגיעה לוס אנג'לס לייקרס עם 12 ניצחונות בלבד ב-63 משחקים וכשהיא במקום האחרון במערב. האורחת, האלופה גולדן סטייט, התייצבה להתמודדות הזו כשהיא מחזיקה במאזן הטוב בהיסטוריה לנקודת הזמן הזו, 5:55 ובמובילה ביד רמה את המערב. כל זה לא הפריע לקבוצה מעיר המלאכים לרשום את אחת ההפתעות הגדולות בתולדות העונה הסדירה ב-NBA ולרסק את הווריירס עם 95:112 מדהים.

ג'ורדן קלארקסון צלף 25 נקודות, דיאנג'לו ראסל הוסיף 21 וגם ג'וליוס רנדל כיכב עם 12 נקודות ו-14 ריבאונדים. קובי בריאנט לא הפריע יותר מדי למרות ששוב היה חלש, עם 12 נקודות, 0 מ-5 מהשלוש ו-4 מ-14 מהשדה, בעוד שמנגד, גולדן סטייט מספקת משחק אימים. סטפן קרי סיים עם 18 נקודות אומנם, אבל ב-1 מ-10 מהשלוש (לפחות הרצף שלו, של משחקים בהם קלע לפחות שלשה אחת, נמשך) וקליי תומפסון רשם 0 מ-8 מחוץ לקשת, כאשר הקבוצה של סטיב קר קולעת 4 מ-30 לשלוש (האחוז הרביעי הכי גרוע בהיסטוריה) בסך הכול ותנסה להתאושש כבר הלילה, כאשר תארח את אורלנדו החלשה.

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס מאוכזב. AP
יצטרך לאושש את הקבוצה שלו. קר/AP

"הווריירס והלייקרס נראו כמי שהתחלפו בתפקידים. זו אחת ההפתעות הגדולות בהיסטוריה של הליגה", נכתב ב-ESPN, שם הציגו כמה נתונים יוצאי דופן מהתמודדות הזו:

* ה-1 מ-18 המשותף מהשלוש של הספלאש בראדרס הוא הנתון הכי גרוע של השניים.

* קרי זרק רק "קאץ'-אנד-שוט" אחד כל המשחק.

* לווריירס היו 11 איבודים במחצית הראשונה, ללייקרס היה איבוד אחד.

* עם "יד על הפרצוף", הווריירס קלעו ב-1 מ-20 מהשלוש במשחק הזה.

* לפי המדד של ESPN, לווריירס היה סיכוי של 93 אחוז לנצח את המשחק הזה, מה שהופך את הניצחון הזה להפתעה הכי גדולה של העונה, קצת יותר מהניצחון של הלייקרס על בוסטון בדצמבר (אז לסלטיקס היו 92 אחוזים לניצחון).

* ההבדל באחוזי ההצלחה לפני המשחק היה 72.7. מדובר בפער הגדול ביותר באחוזי הצלחה במשחק שהסתיים בניצחון הקבוצה החלשה מהשתיים.

* המאזן של גולדן סטייט, 6:55, עדיין טוב יותר בניצחון מזה שהיה לשיקגו בעונת 1995/96, 7:54. אגב, במשחק ה-61 של העונה, שתי הקבוצות הובסו. הבולס ההם חטפו 32 הפרש מהניקס.

עוד באותו נושא

ההפתעה הגדולה אי פעם? הלייקרס הדהימו את גולדן סטייט

לכתבה המלאה
קובי בריאנט לוס אנג'לס לייקרס. AP
ניצחון גדול. בריאנט מאושר/AP

"קיבלנו את מה שהגיע לנו", הודה סטיב קר, "כשהכדור לא נכנס, צריך לנצח עם אנרגיות, הגנה וקשיחות ולא היה לנו שום דבר מכל זה".

קרי הוסיף: "מתוך 26 השלשות שהחטאנו, 24 היו זריקות טובות שפשוט הלכו החוצה. לא הצגנו את הרמה האמיתית שלנו, אבל בעבר מצאנו דרכים אחרות לנצח. זה הדבר בו היינו הכי גאים לאורך העונה הזו והיום יכול היה להיות סיפור דומה, אם הזריקות ברבע השלישי היו נכנסות ולא היינו מכניסים את עצמנו לבור גדול כל כך".

דריימונד גרין רק אמר: "זה קורה. זה פשוט לא יכול לקרות שוב".

קובי בריאנט העביר את כל הרבע האחרון על הספסל בשל כאבים בכתף, אבל הלייקרס היו ביתרון מבטיח ולא שמטו אותו. בסיום, דיאנג'לו ראסל החמיא לכוכב המזדקן: "קובי שמר אותנו דרוכים כל הזמן. הוא אימן אותנו כל המשחק מהקווים, אמר לנו לדחוף את הכדור קדימה בכל הזדמנות, לא לחכות. וזה עבד מצוין".

קובי עצמו אמר: "ביצענו את תכנית המשחק בצורה טובה מאוד ושמנו לב לכל הפרטים הקטנים כמו שצריך. בשביל החבר'ה הצעירים האלה, תוצאות כאלה חשובות מאוד. הם גדלים ומתחילים לסמוך אחד על השני ולהאמין בתהליך. מהבחינה הזו, מדובר במשחק ענק. אין לי מילים אחרי המשחק הזה, בדיוק כמו לכל אחד אחר". אגב, כל השחקנים לבשו גרביים עם הספרה 2 בצד ימין ו-4 בצד שמאל, לכבודו של בריאנט. זו הייתה הפעם הראשונה בתולדות הליגה בה קבוצה לבשה גרביים מיוחדות לכבוד שחקן: "זה היה הכוח של הגרביים שהביא את הניצחון", אמר קובי המחויך בסיום.

ג'ק ניקולסון נראה מאושר בהופעה נדירה בשנים האחרונות לצד המגרש וגם ריהאנה ופלויד מייוות'ר היו בסביבה וצפו בסנסציה. "הלייקרס היו במיטבם, בעוד הווריירס היו בגרסה הכי גרועה שלהם", כתב בקסטר הולמס ב-ESPN.

ג'יי איי אדנדה כתב: "השוק הגדול הזה הוא מבחן עבור הווריירס שרודפים אחרי שיא הניצחונות. הקבוצה הזו ממש לא הגיעה עדיין לנקודת הפאניקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully