וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת האור של הפועל תל אביב, חידת הדינמו של מכבי תל אביב: שימו לב אליהם

5.3.2016 / 7:00

השחקן היחיד שהשתלט על העמדה שלו אצל האדומים, ההשלכות של הצטיינות מדוניאנין אצל הצהובים. וגם: כאב הראש של משה מישאלוב והאתגר של צעירי קרית שמונה והפועל חיפה. 5 שחקנים במעקב השבועי

one

בווידאו: כל שערי השבת שעברה בליגת העל

שש הקבוצות שישחקו בפלייאוף העליון בליגת העל ושמונת הקבוצות שיילחמו נגד הירידה בפלייאוף התחתון כבר נקבעו והמחזור ה-26 מטרתו לסגור את הפינות הבירוקרטיות ולהוציא לנו פלט של לו המשחקים הסופי של הפלייאוף. אה, ויש את העניין הזה של המירוץ בצמרת והתחתית, בו כל נקודה חשובה. הרבה דברים לשים אליהם לב השבוע. שתי הקבוצות במומנטום הרע בליגה, מכבי פתח תקוה והפועל תל אביב, ינסו להתאושש אחת על חשבון השנייה, הדרבי החיפאי יספק את מנת הנוסטלגיה השבועית והפועל באר שבע (מול בני סכנין) ומכבי תל אביב (מול הפועל כפר סבא) ינסו להמשיך ולא למעוד. בצל כל זה, יש עוד כמה סיפורים מעניינים במחזור הקרוב. הנה כמה מהם.

עופר ורטה

שחקן הפועל תל אביב, עופר ורטה. אדריאן הרבשטיין
שחקן הפועל תל אביב, עופר ורטה/אדריאן הרבשטיין

הפועל תל אביב נבנתה, בדיעבד, בצורה מוזרה מאוד ובין השאר נוצר עומס בעמדת המגן הימני. עופר ורטה ואיאד אבו עביד יכולים לשחק בעמדה הזו, כשלאחרונה גם רמזי ספורי נבחן כאופציה. בתחילת העונה, להזכירכם, גם מוחמד אבו אל היג'א עוד שיחק בקבוצה ונראה היה שססאר מנדיונדו אפילו בונה עליו.

ימים עברו, הפסדים הגיעו ורק ורטה השתלט לחלוטין על העמדה שלו. הרכש מאשדוד הוא נקודת אור נדירה בעונה הזו של האדומים. זה לא תמיד הולך, אבל הוא מנסה, רץ ואפילו סוגר לא רע. במחזור הקרוב הוא יפגוש את מכבי פתח תקוה, במשחק בין שתי הקבוצות שנמצאות בכושר הרע בליגה. שתי קבוצות שמראות חוסר יציבות כללי – מה שלמרות הכול, אי אפשר להגיד על ורטה העונה.

ההגנה לא ממש תפקדה מול עכו. עכשיו גוטליב עשוי לרדת לספסל וגם שיימן בסכנה. ורטה יצטרך להיות זה שייצב הגנה חדשה ולא מתורגלת במשחק חוץ קריטי מול קבוצה שהחליפה מאמן. מגן זה התפקיד הכי קשה בכדורגל המודרני ובמשחק מפתח כזה, נצטרך לראות התעלות מהשחקן שלא מוריד את הרגל מהדוושה, בקבוצה שצריכה הרבה אוויר לנשימה.

מהדי זועבי

מהדי זועבי שוער עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
מהדי זועבי שוער עירוני קרית שמונה/ברני ארדוב

בעירוני קרית שמונה היו בטוחים שהנפילה החופשית של הקבוצה תיעצר עם חזרתו של גיא חיימוב אל בין הקורות. אלא שמאז שובו של השוער הבכיר, קרית שמונה השיגה נקודה אחת מתשע אפשריות, ספרה חמישה כדורים ברשת ולא כבשה אפילו פעם אחת. במחזור הקרוב, מול בית"ר ירושלים, חיימוב מוצהב ומהדי זועבי יחזור לשער.

בששת המשחקים האחרונים של זועבי בליגה, הקבוצה ניצחה פעם אחת, סיימה שלוש פעמים בתיקו והפסידה רק פעמיים – מאזן חיובי יותר מבחינת אחוזים מזה של חיימוב. חיימוב שמר העונה על שער נקי ב-5.5 משחקי ליגה מתוך 15.5 בהם שיחק, לזועבי יש 2.5 מ-9.5. כלומר: ההבדל בין השוערים קטן מכפי שחושבים.

עירוני קרית שמונה מחפשת זעזוע, כדרכן של קבוצות במשבר. יכול להיות שההרחקה הזו של חיימוב היא ברכה במסווה. אולי דווקא החזרה של זועבי להרכב, בשילוב הנינוחות של בית"ר ירושלים, תסדר לשלומי דורה נקודות חשובות במאבק נגד הירידה. זה בדיוק המשחק בו זועבי צריך להראות שהוא לא רק שוער שני, אלא שוער לגיטימי.

גל אלברמן

שחקן מכבי תל אביב, גל אלברמן. GettyImages
שחקן מכבי תל אביב, גל אלברמן/GettyImages

מכבי תל אביב לא הפסידה מאז חודש דצמבר, אך אחרי ה-0:1 על בני יהודה בשבת, שמענו בעיקר "גורמים" שואלים "איפה גל אלברמן?". אז גל אלברמן ישב בצד במשך 67 דקות וראה את חבריו מנצחים בבית קבוצה נחותה בדמות בני יהודה. והיכן הבעיה? מכבי תל אביב פשוט משחקת אחרת בלי הדינמו שלה במרכז המגרש. אלברמן מתקל טוב יותר משחקני הקישור האחרים ומקרין יותר רוגע על ההגנה. אז למה דקות המשחק שלו נפגעו?

מאז הגיע האריס מדוניאנין (AKA המשקיען) למכבי תל אביב, אלברמן גילה שפטר בוס רוצה "לגוון את מרכז המגרש". בפועל, הוא משלם את המחיר על ההצטיינות של הבוסני ומשחק פחות ממה שהוא רגיל. בגביע מול הפועל כפר סבא הוא כבר חזר להרכב ולאור התוצאות הבינוניות והביקורות (ביחס לקבוצה שפשוט לא מפסידה), אלברמן ככל הנראה ישמור על מקומו ב-11 מול הפועל כפר סבא (כל עוד יהיה כשיר) וינסה להראות את מה שהפך אותו לחתיכה החסרה בעין האוהדים וגורמים במועדון, במקרה של אי הצלחה יחסית.

לא מדובר במבחן גדול עבור הצהובים, אך מדובר במבחן עבור אלברמן, שיצטרך להוכיח שהוא מסוגל לשחק לצד מדוניאנין ולא לראות אותו מהצד. ההרמוניה עם הבוסני היא החידה הגדולה ביותר של אלברמן לקראת הישורת האחרונה של העונה.

משה מישאלוב

שחקן הפועל תל אביב, ארון שוינפלד, מול שחקן הפועל עכו, משה מישאלוב. ברני ארדוב
שחקן הפועל תל אביב, ארון שוינפלד, מול שחקן הפועל עכו, משה מישאלוב/ברני ארדוב

הפציעה של בלם הפועל עכו עוררה את אחת הסוגיות הבוערות בכדורגל כיום. נמרוד עופרן כתב על כך טקסט מרתק השבוע בוואלה! ספורט. תאמינו או לא, אם רופא ב-UFC היה מדבר עם מישאלוב באמצע קרב ומקבל תשובה של "מי אתה", הקרב היה מופסק לאלתר.

העובדה שמישאלוב שיחק לאחר מכן - היטב או לא - היא מפחידה. אף אחד לא שאל אותו, אבל אני די בטוח שמהמשחק מול האדומים, הוא בעיקר זוכר את העלייה למגרש ואת הרגע בו הוא נכנס הביתה. שום דבר בין לבין. והוא, בניגוד ללוחמים או ספורטאים אחרים שמושעים לחודש לפחות אחרי זעזוע מוח, יפתח ככל הנראה מול מכבי נתניה.

מול קבוצה כמו מכבי נתניה, שכל גול בשבילה הוא אירוע משמעותי, הוא יהיה חייב לעזור לקבוצתו ולהוביל אותה לעוד שלוש נקודות חשובות במאבק התחתית. אם לא, הניצחון על הפועל תל אביב וזעזוע המוח, היה פשוט לחינם.

אופק פישלר

שחקן הפועל חיפה, אופק פישלר. ברני ארדוב
שחקן הפועל חיפה, אופק פישלר/ברני ארדוב

הפציעה של אושרי רואש והצהובים של ברונו פיניירו, הקפיצו את אופק פישלר ממפגש מול סקציה נס ציונה בליגה לנוער (משחק בו הורחק) למשחק מול הפועל רעננה בליגת העל. הניסוי הזה עשוי להימשך גם בשבוע הקרוב, כשיפגוש את מכבי חיפה בדרבי לעיני אצטדיון מלא, כמעט שנה אחרי שערך את הבכורה בבוגרים בדיוק באותו משחק.

לפישלר יש העונה שלוש הופעות ליגה בקבוצה הבוגרת, בהן השיגה הפועל חיפה שתי נקודות. עם זאת, היא ספגה בכל אחד מהמשחקים הללו. באופן כללי, כולל משחקי קבוצת הנוער ומשחקים בבוגרת במפעלים השונים, הקבוצה שלו שמרה על שער נקי פעם אחת בלבד ב-15 משחקים בהם שיחק. נתון לא מעודד.

לאור מאבקי התחתית הצפויים, פישלר חייב להרים את הרמה ולעבוד על התיאום עם טאדאס קיאנסקאס, כי בסופו של דבר, הוא יהיה חלק אינטגרלי בקבוצה שמטרתה להישאר בליגה. הירוקים ניצחו בכל משחקי הדרבי האחרונים, וכל נקודה פה מבחינת הפועל חיפה תהיה בונוס. הכימיה עם החברים וההגנה חשובים יותר כדי להתכונן לפלייאוף התחתון.

דקל קינן שחקן מכבי חיפה חוגג. יוסי ציפקיס
התעלל בחסרי ישע. דקל קינן/יוסי ציפקיס

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

אנתוני וואקמה - 90 דקות ב-1:2 הבינוני של הפועל באר שבע על הפועל כפר סבא. חזר לעמדה המקורית באגף, כבש שער, ונראה יותר טוב מאשר במרכז.

חסן אבו זייד - אחרי התוצאות הרעות כשהוא בהרכב, יוסי מזרחי החליט לא לשתף אותו מול מכבי תל אביב. התוצאה לא השתנתה: בני יהודה שוב הפסידה ולא כבשה. אבו זייד גם לא שותף באמצע השבוע מול מכבי חיפה.

דין גל - חטף שלישייה ממכבי חיפה, אך לפחות לא התבזה. גם זה משהו במכבי נתניה מודל 2015/16.

דילן סייס - 90 דקות מול הפועל תל אביב. טובות הן לא היו, אבל לפחות הוא לא היה מאלה ששכבו ללא הפסקה על הדשא.

דקל קינן - 90 דקות ושער מול מכבי נתניה. אמנם הישג לא רע, אך נראה קצת כמו התעללות בחסרי ישע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully