וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידיה רפפורט: "אין לי בעיה עם 'שמעון מזרחי תתאבד'. זה לא אסור בחוק"

6.3.2016 / 14:00

"אנחנו תקועים, לקבוצת אוהדים יש מגבלות", "לא היינו צריכים להמשיך עם קטש בקיץ", "מרגיש פספוס. גם בעונה שעברה שתי המובילות לא היו כאלה גדולות. בטח מכבי". ידידיה רפפורט, האיש החזק בהפועל תל אביב לצד רמי כהן, בראיון אמיץ במיוחד

צילום מסך

בווידאו: משחק מקדים מתכוננת לדרבי

"לא היינו צריכים להמשיך עם עודד", מכריז ידידיה רפפורט. "היינו צריכים להיפרד אחרי עונה אחת. אחרי שכבר המשכנו, אני חושב שלא עשינו טעויות נוספות, אפילו שהתוצאות לאורך הדרך לא הוכיחו את עצמן. הטעות הגדולה שהביאה לכל העסק הייתה שהמשכנו איתו גם לעונה הזאת".

הפועל תל אביב של עונת 2015/16 היא הדבר הכי רחוק שיש מסיפור הצלחה. ערב הדרבי התל אביבי השני של העונה, האדומים נמצאים ניצחון אחד בלבד מעל המקום האחרון, בעונה שסומנה כזו שתוכל להחזיר את הפועל להיות כוח משמעותי בצמרת הכדורסל הישראלי. הם החליפו כבר שלושה זרים ושוקלים להביא אחד נוסף, ואת מקומו של קטש תפס מי שהתמנה בקיץ לעוזרו, שרון אבהרמי.

דווקא הצעד הזה, שנראה היה תמוה מהצד, לא נחשב טעות בעיניו של רפפורט, נציג הבעלים הפרטיים בהנהלת המועדון והאיש החזק לצד היושב ראש רמי כהן. בראיון מקיף לוואלה! ספורט עונה רפפורט על הכל, כולל על האחריות שיש לו בעיני אנשי כדורסל רבים למצבה של הפועל תל אביב.

21:05, ערוץ 1: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב

ידידה רפפורט. ברני ארדוב
"לא חושב שמישהו מכוון את התקשורת נגדי". רפפורט/ברני ארדוב

"יש מקרים שאנחנו מרוויחים את הביקורת הזאת ביושר. 'ההצלחות' שלנו העונה הן לא דבר להתפאר בו, הרווחנו את זה ביושר ואני האחרון שיברח מאחריות. 'מי שלא עושה לא טועה' זו קלישאה, אבל אין מה לעשות. אתה נמצא עם עוד אדם בראש מערכת, צריך לקבל החלטות, ההחלטות הן שלך, ומה לעשות – לפעמים הן לא טובות".

לדעתך יש פה יד מכוונת נגדך?

"אני לא חושב שמישהו מכוון את התקשורת נגדי. אני לא עושה השוואות ולא סופר מילים. אני לא חושב שרמי חוטף פחות ממני או שאני במרכז הסערה. חוץ מזה, בלי להעליב אף אחד, תפקידכם לכתוב ותפקידי לנהל. מה שכותבים, כותבים. הדבר היחיד שחשוב זה הפועל תל אביב ואיך לעשות אותה טובה יותר, ועל זה שוברים את הראש 25 שעות ביום".

seperator

לרפפורט זו קדנציה שניה בהפועל. בראשונה, בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90, הוא הוביל את האדומים לחמש סדרות גמר בשבע שנים, עד שמועצת הפועלים בתל אביב הראתה לו ולשותפו אברהם פלדה את הדרך החוצה. היום, לצדו של רמי כהן, הוא ממקבלי ההחלטות המובילים במועדון שהוקם מחדש. למרות זאת, הוא עדיין לא מקובל על כל חלקי הקהל.

"חזרתי רק בזכות רמי כהן. החיים שלי היו הרבה יותר קלים לפני, אבל אין בי חרטה. אתה לא יכול להתחרט על דבר כזה"

"אחד הדברים שאני מרגיש באופן הכי בולט, זה שהאוהדים הצעירים יותר, שלא היו בתקופה שלי, לא מקבלים אותי. לא בטוח שאני כוס התה שלהם. אבל שמע, אני חושב שהפרויקט הזה הוא מאוד חשוב ומאוד טוב. אנחנו מסתדרים, אני עושה את שלי, וגם אם לא אוהבים אותי, הכל בסדר".

יש דברים שהיית עושה פעם עם פלדה והיום אתה לא עושה עם רמי כהן?

"זה לא עניין של מי לידי, זה עניין של זמנים שהשתנו ותנאים שהשתנו. ברור לגמרי שכשאתה עובד 24 שעות ליד אדם שהוא שונה בתכלית ממך, זה משהו אחר לגמרי. המהות של שיטת הניהול של אז שונה מהיום. כשיש לך קבוצה עם 2,600 חברי עמותה שהם מחזיקי המניות, זה מחייב התנהלות אחרת".

כבר טעמת מהעולם הזה. למה חזרת?

"הדבר היחיד שהחזיר אותי היה רמי כהן. נפגשנו כמה פעמים, הוא הציע וביקש שאחזור. היו לי הרבה היסוסים, אבל בסופו של דבר הוא שכנע אותי. החיים היו הרבה יותר קלים לפני, אבל אין בי חרטה. אתה לא יכול להתחרט על דבר כזה. אני מגשים את עצמי בהפועל תל אביב".

שחקני הפועל תל אביב. מגד גוזני
"אנחנו צריכים להיות בפיינל פור ובאירופה כל שנה. זה לא לפרוץ את תקרת הזכויות"/מגד גוזני

הפועל תל אביב המחודשת נמצאת בעונתה הרביעית בליגת העל. אחרי שנת התאקלמות ועונה שניה מוצלחת, בשנתיים האחרונות האדומים דורכים במקום, אם לא הולכים אחורה. "אנחנו תקועים, יש תקרת זכוכית שאנחנו מתקשים לפרוץ, ואני לא בטוח שבמתכונת הנוכחית אפשר לעשות את זה. קבוצה של אוהדים זה רעיון מדהים בעיניי, אין טוב ממנו, אבל לכל דבר טוב יש מגבלות. והמגבלות שלנו הן כלכליות".

"איזה קצה של בעיה היה העונה עם הקהל? נשברו כיסאות? מה הבעיה עם השלטים על גל בק?"

אתה רואה תסריט שבו משקיעים פרטיים נוספים, כמוך, נכנסים למועדון?

"זו תקרת הזכוכית שדיברתי עליה. המבנה של הקבוצה הוא 51 אחוז לאוהדים ו-49 אחוזים לבעלי המניות, אי אפשר לעבור את ה-49 אחוזים. ברור שאם עוד אנשי עסקים היו מעורבים, היה לנו הרבה יותר קל והיינו יכולים לעשות דברים הרבה יותר טובים".

אבל אנשים כאלה לא נכנסים. אולי הפועל או מה שנקשר בקהל שלה, מרתיע אנשים?

"אני אומר באחריות מלאה, כאחד שמחוץ לנושא האוהדים - חד וחלק, אוהדים כמו שיש להפועל תל אביב אין בשום מקום. אנחנו במחזור ה-22, איזה קצה של בעיה היה העונה להפועל תל אביב? מה קרה בדרבי בדרייב אין, נשברו כסאות? מה הבעיה עם השלטים שהונפו על בק? מה היה שנה שעברה? הפועל תל אביב מגיעה והמשטרה עומדת על הרגליים, על מה ולמה?

"ישבתי בחולון מול האוהדים, נגמר המשחק ואמרתי לבן שלי - יותר מאשר הקטע של התחתית שורף לי את התחת, תסתכל ממול, מגיע להם הרבה יותר. להרצליה הבאנו 700 איש, לחולון 700 איש, בכל מקום, בדרבי מה שיתנו נמלא. איזו בעיה של אוהדים? אין בעיה של אוהדים. זה ששרים את השיר המפורסם... לאחרונה כבר לא שומעים את זה. מתי שומעים את זה וברור שנשמע את זה? בדרבי. גם בעוד שנה נשמע את זה. אז מה קרה? גם הקריאה הזאת שאין לי בעיה איתה - שמעון תתאבד, לא אסורה על פי חוק. אני אישית לא יודע אם הייתי שר את השיר הזה. בכל מקרה, אני מבקש מהקהל שלנו לא לשיר שירים שיכולים לפגוע בקבוצה".

עודד קטש מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
"היינו צריכים להיפרד אחרי עונה אחת". קטש בהפועל/מגד גוזני

אתה לא חש קצת תסכול מהקהל לנוכח המצב שלכם?

"בחולון הבאנו 650 אוהדים ואם הם היו משחררים עוד 200-300 כרטיסים, היינו לוקחים גם אותם. אין שום באזז שלילי מהאוהדים, אנחנו נמצאים באותו המקום. האוהדים שלנו אוהדים קודם את הרעיון, את המבנה של הקבוצה. ברור שרוצים הצלחות, והן יבואו, אבל השאלה האם נצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית הזאת".

הביקורת המרכזית שנשמעת נגד רפפורט וחבריו להנהלת הפועל היא בדבר מעורבות יתר בצד המקצועי. "השאלה הגדולה היא האם אתה מתערב או מעורב. לטעמי, הנהלה צריכה להיות מעורבת, לא להתערב. אני צריך להתערב במה לא להביא, לא במה כן להביא. אם הצוות המקצועי מעלה שם של שחקן מסוים, ומסיבות של התנהגות או התנהלות ודברים דומים אני לא חושב שהוא מתאים ל-DNA של הפועל תל אביב ולמועדון, אני יכול לומר למאמן שאני לא רוצה אותו. אבל להגיד למאמן 'תרכיב את השחקן הזה', 'תחתים את השחקן הזה', 'תעשה את הדבר הבא', זה לא צריך להיות. אבל מדי יום מאשימים אותי בזה ".

אז אתם מחליטים דברים מקצועיים?

"שום דבר בהפועל תל אביב, ואני מדבר על דברים רציניים, דברים בעלי משמעות, מקצועית, לא הוכרע על ידיי או על ידי רמי. אין דבר כזה 'אנשים אחרים', היתר זה הצוות המקצועי. המנכ"ל אצלנו הוא מתנדב. יש עוד חברי הנהלה, אבל הם לא מעורבים ביום יום. שנינו זה המטבחון. אנחנו מקבלים החלטות גם לבד, אבל לא החלטות מהותיות. איזה שחקן לקחת, איזה מאמן, זה אנחנו מקבלים ביחד. לא היו שחקנים שחתמו בהפועל תל אביב ולא רציתי".

יו"ר מכבי תל אביב עו"ד שמעון מזרחי עם אוהדי הפועל תל אביב המוחים. ברני ארדוב
"גם בעוד שנה נשמע את הקריאות 'שמעון מזרחי תתאבד'"/ברני ארדוב

תוך כדי ראיון מתבשר רפפורט בן ה-64 על לידת נכדו. כשהוא נשאל כמה זמן יוכל להחזיק בתפקיד כל כך משמעותי ותובעני, הוא נשמע נחוש: "כשאתה מביא את העבודה הביתה זה רע, כשאתה מביא את הפועל הביתה זה רע שבעתיים. הסיפור של השנה חוצה כל גבול. המתח לא נגמר בחדר ההלבשה, ולא נגמר במגרש, זה מגיע הביתה ונכנס הביתה. אני רוצה לומר לאשתי כל הכבוד, זה לא קל. אנשים צריכים לדעת, לפני שהם אומרים 'מה רמי כהן ורפפורט עושים בשביל המועדון', כמה השקעה, כמה כאבי לב וכמה ויתורים עשינו. אף אחד לא יכול לתאר על עצמו כמה זה קשה".

בעונה כזאת, אתה לא מרגיש פספוס ענק לא להגיע רחוק יותר?

"לצערי היו לי פספוסים היסטוריים בנגלה הקודמת בהפועל תל אביב. אין ספק שזה פספוס נוראי, בלתי מובן. בשנה שעברה הרגשתי ששתי הקבוצות המובילות לא היו כאלה גדולות, בטח לא מכבי. ברור לגמרי שהיום אנחנו במצב טבלאי לא טוב. אנחנו קרובים לתחתית, אבל גם לא רחוקים מהפלייאוף. 12 מחזורים זה לא מעט. ריאלית, אשמח קודם כל להישאר בליגה, ואם נצליח לעשות פלייאוף, אז מה טוב. אני מרגיש שניצחון אחד או שניים יחזירו אותנו לעניינים. אי אפשר להתעלם מעניין הלחץ, הקבוצה פשוט בלחץ גדול".

איפה אתה רואה את הפועל בעוד שנתיים - פיינל פור, אירופה?

"פיינל פור או אירופה זה לא לפרוץ את תקרת הזכוכית. אנחנו צריכים לעשות את זה בכל שנה, גם היום. אני רוצה להיות מועמד לאליפות בכל שנה, שלא תהיה הבלחה פעם ב-. להיות הפועל תל אביב של ההצלחות בקדנציה הקודמת שלי, זו פריצת תקרת הזכוכית. בזמנו, כשלא היינו בגמר זה היה כישלון. בשבע שנים שהייתי, לדעתי הייתי שש פעמים בגמר נגד מכבי. שש שנים היינו שם (בתקופתו של רפפורט הפועל הייתה חמש פעמים בגמר, ארבע מתוכן מול מכבי - א.ש.). הסדרה נגד מכבי ב-92' הייתה הכי גדולה אי פעם. אני לא אשכח ולא אסלח לשופטים, אני אומר את זה לראובן וירובניק בכל פעם. הוא לקח לי את האליפות".

תגובת שמעון מזרחי:

"מידידיה רפפורט אני לא מצפה ליותר. זה כל מה שאני רוצה להגיד. כדאי שיקרא את החוק".

ידידה רפפורט. ברני ארדוב
כשאתה מביא את העבודה הביתה זה רע, כשאתה מביא את הפועל הביתה זה רע שבעתיים". רפפורט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully