וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי גמר גביע המדינה: בני סכנין - מכבי ת"א, הפועל ב"ש - מכבי חיפה

הגרלת המפעל השני בחשיבותו סיפקה מפגש בין הקבוצה של יוסי אבוקסיס לבין מחזיקת הגביע ובין מוליכת הטבלה לירוקים. המשחקים יפוצלו וייערכו ב-19 וב-20 באפריל. בוזגלו: "חיפה במומנטום", בוס: "סכנין חזקה", רוני לוי: "ההגרלה הכי קשה שאפשר לקבל"

צילום ועריכה: קובי אליהו

הגרלת חצי גמר גביע המדינה נערכה היום (חמישי) בבית הנבחרות בשפיים וסיפקה שני משחקים מעניינים. בני סכנין תפגוש את מחזיקת הגביע מכבי תל אביב ומוליכת הטבלה, הפועל באר שבע, תפגוש את מכבי חיפה. שני המשחקים יפוצלו ליומיים וייערכו ב-19 וב-20 באפריל באצטדיון העירוני בחיפה.

הצהובים עלו ל-4 הגדולות אחרי שגברו בצמד משחקי רבע הגמר על הפועל כפר סבא, הבאר שבעים עשו את אותו הדבר לבית"ר תל אביב/רמלה. מכבי חיפה ניצחה את בני יהודה 1:4 אחרי 2:2 במשחק הראשון ובני סכנין ניצחה במשחק הראשון 0:3, אך עלתה אחרי 2:0 והרבה דפיקות לב במשחק השני. גמר גביע המדינה אגב, ייערך ב-24/25 במאי באצטדיון טדי.

שחקן בני סכנין, ויאם עמאשה, מול שחקן מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה. אדריאן הרבשטיין
מפגש בחצי. גרסיה מול עמאשה/אדריאן הרבשטיין

בני סכנין - מכבי תל אביב

מכבי תל אביב מקווה להגן על התואר שלה, אותו החזירה לחיקה בעונה שעברה אחרי עשור. הצהובים עברו בדרך את נציגות הלאומית הפועל ניר רמת השרון (1:3) והפועל ראשון לציון (1:2 בהארכה) וברבע הגמר את הפועל כפר סבא עם 0:5 בסיכום. הם מחפשים זכייה מספר 18 בגביע המדינה מאז קום המדינה.

בני סכנין חזרה למעמד חצי הגמר אחרי עשור ומקווה להפתיע ולזכות בגביע בפעם השנייה בתולדותיה, אחרי התואר ההיסטורי ב-2004 (1:4 בגמר על הפועל חיפה). סכנין עברה בדרך רק יריבות מהליגות הנמוכות: 1:2 בהארכה על בית"ר כפר סבא מליגה א', 4:5 בפנדלים על סקציה נס ציונה, גם היא מליגה א', ו-2:3 בסיכום על הפועל אשקלון מהלאומית ברבע הגמר.

בני סכנין ומכבי תל אביב נפגשו בגביע באפריל 2007. סכנין ניצחה 1:2 בהארכה ועלתה לרבע הגמר משערים של אוהד קדוסי ולירון וילנר, ג'ובאני רוסו צימק.

שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה. בסיבוב הראשון באצטדיון בלומפילד ניצחו הצהובים 2:3 ובסיבוב השני ניצחה האלופה 0:2 בדוחא. בסה"כ, ניצחו הצהובים את ארבעת המפגשים האחרונים מול סכנין, שניצחה רק 5 מ-37 המפגשים שנערכו בין הקבוצות. הניצחון האחרון של סכנין והיחיד שלה ב-9 השנים האחרונות, התרחש בעונת 2013/14. הפעם הראשונה שהקבוצות נפגשו בגביע הייתה ב-2004, כשסכנין ניצחה 3:4 בפנדלים ועלתה לחצי הגמר, בדרך לזכייה היסטורית בגביע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גביע המדינה בכדורגל. קובי אליהו
כולם אחריו. גביע המדינה/קובי אליהו

מאמן מכבי ת"א פיטר בוס, אמר לאתר הרשמי לאחר הגרלת חצי הגמר: "כפי שאמרתי בסיום המשחק אתמול, לא ממש משנה מי היריבה שתוגרל נגדנו, עדיין עלינו לנצח שני משחקים בכדי לזכות בגביע המדינה. אבל, סכנין היא קבוצה חזקה, בכושר טוב וזו גם הסיבה שהיא העפילה לפלייאוף העליון",

פיראס מוגרבי התייחס להגרלה: "כל הגרלה היא קשה. אין ספק שמכבי תל אביב קבוצה חזקה מאוד אבל נתכונן אליהם טוב ונעשה את המקסימום כדי לעלות לגמר אני מאמין שהקהל שלנו יגיע בהמוניו וזה חשוב לנו מאוד אבל בינתיים יש לנו עוד משימות בליגה ואנחנו מתרכזים בזה".

מיכאל זנדברג לביאה ואן אוורקירק בהגרלת הגביע. קובי אליהו
המגרילים. מיכאל זנדברג ולביאה ואן אוורקרק/קובי אליהו

הפועל באר שבע - מכבי חיפה

הפועל באר שבע, שהובסה 6:2 בידי מכבי תל אביב בגמר אשתקד, מחפשת זכייה שנייה בתולדותיה בגביע, אחרי ההנפה ההיסטורית ב-1997. זו עונה שלישית ברציפות שבאר שבע מגיעה למעמד חצי הגמר, כשבדרך היא הדיחה את עירוני קרית גת מהלאומית (0:1), מכבי פתח תקוה (1:2) ובית"ר תל אביב רמלה מהלאומית (0:4 בסיכום).

מכבי חיפה, שתהנה כאמור מיתרון ביתיות, חזרה למעמד חצי הגמר אחרי שלוש שנים, כשאז הפסידה בהארכה 2:1 לעירוני קרית שמונה. הירוקים עברו בדרך רק נציגות מליגת העל: 1:2 על בית"ר ירושלים, 0:1 על הפועל חיפה ו-3:6 בסיכום על בני יהודה ברבע הגמר. כעת הם מקווים להניף את הגביע בפעם השישית בהיסטוריה ולראשונה מאז 1998.

באר שבע ומכבי חיפה לא נפגשו בגביע מאז מרץ 2006 (1:2 לירוקים ברבע הגמר) ובחצי הגמר נפגשו פעם אחת, כשהקבוצה מבירת הנגב הביסה את יריבתה 0:3 במאי 2003. זה היה למעשה הניצחון היחיד של באר שבע על חיפה בגביע ב-30 השנים האחרונות.

שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה ונפרדו בתיקו בשני המשחקים. 0:0 באצטדיון טדי במשחק הבית של ב"ש (טרנר עוד לא היה מוכן) ו-1:1 באצטדיון העירוני בחיפה. אגב, באר שבע לא ניצחה את הירוקים בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, מאז ה-0:2 בווסרמלי בתחילת עונת 2014/15.

מיכאל זנדברג לביאה ואן אוורקירק בהגרלת הגביע. קובי אליהו
חצי גמר מרתק. זנדברג ואוונקרק/קובי אליהו

ברק בכר התייחס להגרלת חצי הגמר: "כל הגרלה היא הגרלה קשה, מכבי חיפה קבוצה מצוינת ונמצאת בתקופה טובה, אבל אנחנו נבוא בכל הכוח כדי להשיג את המטרות שלנו. יהיה משחק מצוין ואצטדיון מלא, בדיוק כמו שצריך להיות חצי גמר גביע".

מאור בוזגלו צייץ לאחר ההגרלה: "כל משחק נגד מכבי חיפה הוא משחק קשה. חיפה קבוצה טובה ונמצאת בתקופה האחרונה במומנטום מצוין".

רוני לוי אמר: "לאורך כל הדרך קיבלנו משחקים קשים, גם הפעם קיבלנו את ההגרלה הכי קשה שאפשר לקבל. נתכונן טוב ונעשה את הכל על מנת להעפיל לגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully