וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מי נמצא ברשימה המכובדת של "ספורטס אילוסטרייטד"

9.3.2016 / 16:00

ברחבי הגלובוס מרוצי סוסים הפכו כבר מזמן ליום חג. מאות אלפי מעריצים משלמים סכומי עתק באוסטרליה, ארה"ב ובריטניה כדי לזכות במושב טוב ביציע. אז מה הפלא שסוסים מצטיינים נכנסו לרשימות המכובדות של "ספורטס אילוסטרייטד"

מרוצי סוסים. ShutterStock
כל מדינה והמרוץ המוביל שלה/ShutterStock

מרוצי הסוסים כבר הפכו מזמן לתופעה ברחבי הגלובוס, אבל אם יש מקרה שמשקף עד כמה מדובר בלהיט, זהו כמובן סיפורו של "פרעה אמריקאי". אז איך סוס, טוב ומהיר ככל שיהיה, יכול להיות "הדבר" של הענף? בקיץ האחרון הסוס הגזעי עשה היסטוריה כשניצח בכל שלושת מרוצי ה"טריפל קראון", שהם גם היוקרתיים ביותר בארצות הברית. סוג של נובאק דג'וקוביץ' אם תרצו שמשתלט על כל תואר אפשרי.

הכניסה של פרעה לרשימה יוקרתית שכוללת 12 סוסים בלבד שעשו זאת הספיקה לאמריקאים להיכנס לאקסטזה.
יחד עם הזכייה במרוץ הברידרס קאפ בשנה שעברה, הפך "פרעה אמריקאי", שנמצא בבעלות של משפחה יהודית מצרית שהיגרה לארצות הברית, לסוס הראשון שזוכה בגרנד סלאם של מרוצי הסוסים האמריקאיים.

ההתלהבות סביבו הקנתה לו מקום של כבוד ברשימת הספורטאים המצטיינים לשנת 2015 ב"ספורטס אילוסטרייטד", ולמרות שהוא זכה ל-47 אחוז תמיכה מבין הקוראים של המגזין, כל זאת במהלך תחרות עיקשת מול מועמדים כמו יוסאין בולט ודג'וקוביץ', בסופו של דבר עורכי המגזין החליטו להעניק את התואר לסרינה וויליאמס. ועדיין, 47% מהאמריקאים היו משוכנעים שפרעה הוא הסיפור הגדול של השנה.

המרוצים הכי פופולאריים

יש הרבה מאוד סוגים של מרוצי סוסים, אבל ללא ספק הבולטים שבהם הם מרוצים שטוחים, שבהם הסוסים דוהרים ישירות בין שתי נקודות סביב מסלול ישר או אליפטי. יש גם מירוצי קפיצות שבולטים בעיקר בבריטניה ובאירלנד ובמסגרתם הסוסים מקפצים מעל מכשולים.

לצד שני סוגי המרוצים הפופולאריים הללו יש סוגים נוספים כמו מרוצי סיבולת שבהם נדרשים הסוסים לרכוב ברחבי המדינה על פני מרחקים של בין 25 ל-100 מיילים (בין 40 ל-161 ק"מ).
לכל אחת מהמדינות שבהן נפוצים מרוצי הסוסים יש גם את אירועי השיא.

מרוצי סוסים. ShutterStock
מרוצי סיבולת שבהם נדרשים הסוסים לרכוב ברחבי המדינה/ShutterStock

דרינק עם המלכה אליזבת'

כך למשל פסטיבל צ'לטנהאם שמתקיים בחודש מרץ בבריטניה מעניק סכומי פרסים של למעלה מארבעה מיליון ליש"ט. לאמריקאים יש את ה"קנטאקי דרבי" שמתקיים מדי חודש מאי. כמובן שהוא יוצר סביבו מסורת שלמה, כשאחת הדוגמאות לכך היא המינט ג'וליפ, קוקטייל שכולל בורבון, נענע וסירופ סוכר, שהוא משקה ייחודי עבור המרוץ ומוגש לרוב בכוס קפואה מצופה כסף.

במרוץ הזה יש גם מעמדות, שכן אם תגיעו ל"שורת המיליונרים", תוכלו למצוא שם בדרך כלל סלבס מקומיים, דוגמת קים קרדשיאן וסקוטי פיפן, שרכשו במיטב כספם מקומות יקרים. אפילו אליזבת השניה, מלכת אנגליה וחובבת סוסים מושבעת, קפצה לביקור במרוץ בשנת 2007.

לאוסטרלים יש את ה"מלבורן קאפ", שזהו המרוץ הבולט ביותר ביבשת ונחשב ליום חג. בכל יום שלישי הראשון בנובמבר מגיעים למסלול מעל ל-100 אלף איש שרואים כיצד הסוס המנצח גורף לא פחות מארבעה מיליון דולר. כמובן שהמרוץ הוא רק תירוץ למה שקורה מסביב.

מרוצי סוסים. ShutterStock
תצוגת אופנה המונית שבאה בליווי אלכוהול שנשפך ללא סוף/ShutterStock

שידורים חיים בישראל

מי שיטריח את עצמו לאוסטרליה ביום החגיגי יזכה לצפות בתצוגת אופנה המונית שבאה בליווי אלכוהול שנשפך ללא סוף. עד כדי כך מקדשים באוסטרליה את המרוץ הזה שגם אם יקרה משהו דרמטי במדינה או מחוצה לה, הכותרות הראשיות של העיתונים יוקדשו למרוץ.

בשנה האחרונה, אגב, חולקו במרוץ לא פחות מ-6.2 מיליון דולר. ליפנים יש את "נקיאמה גרנד ג'אמפ", מרוץ שנחשב ללא ספק לאחד היוקרתיים ביותר בעולם. הוא מתקיים מדי חודש אפריל ומיועד לסוסים בני ארבע שנים ומעלה שעוברים דרך של 4,250 מטר עד לקו הסיום.

בכל מקרה, ענף מרוצי הסוסים כנראה ימשיך להיות פופולארי ברחבי הגלובוס. לאחרונה התברר במחקר שנערך בהונג קונג שלמעלה מ-10% מהאוכלוסייה הם לקוחות שמנהלים חשבון הימורים באינטרנט סביב מרוצי הסוסים. בדובאי, ללא הימורים, מרוצי הסוסים הם אחד מענפי הספורט הנצפים ביותר ובאנגליה ממש לא מהססים להציב בשערי העיתונים סיפורים כמו לידת סייח ראשון של אחד הסוסים המוכרים.

גם בישראל, חסרת התעשיה המקומית, העניין בספורט מרוצי הסוסים תופס תאוצה עם עדת מעריצים שמדקלמים את שמות הרוכבים והסוסים. לאור העניין הגובר בענף, החליט ערוץ הטלוויזיה של one לרכוש את זכויות השידור של הפסטיבלים הגדולים באנגליה, והחל מהחודש יוכלו חובבי הענף בישראל לצפות בשידורים החיים של המרוצים.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אורן קורנפלד בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully