וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי והפועל, מאחוריכם: מרכז השלטון המקומי יקים מרכז ספורט משלו

1.3.2016 / 18:12

בקרוב יוקם מרכז ספורט שביעי בישראל - בבעלותו ובניהולו של מרכז השלטון המקומי. ראש עיריית גבעתיים קוניק: "למה צריך את זה? בלי הרשויות המקומיות ומחלקות הספורט מטעמן, לא יהיה ספורט בישראל"

לא רק מכבי, הפועל, בית"ר, אליצור, אס"א ועוצמה: בקרוב יוקם מרכז ספורט שביעי בישראל - בבעלותו ובניהולו של מרכז השלטון המקומי. כך חשף הערב (שלישי) רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים ויו"ר ועדת התרבות והספורט במרכז השלטון המקומי.

בכנס השנתי למנהלי מחלקות ספורט ברשויות המקומיות, שמתקיים באילת, סיפר קוניק כי הנהלת מרכז השלטון המקומי אישרה את היוזמה. במשמעות המעשית היא כי ברשויות רבות יוקמו קבוצות עירוניות, שייתמכו על ידי העיריות, ולא מן הנמנע כי גם תקוצץ התמיכה במועדונים אחרים.

רן קוניק, מנהל הוועדה המקצועית באיגוד טניס שולחן (מימין). ברני ארדוב
קוניק מימין/ברני ארדוב

"למה צריך את זה? מי כמוכם יודע שבלי הרשויות המקומיות, ובלי מחלקות הספורט מטעמן, לא יהיה ספורט במדינת ישראל", הסביר קוניק בנאומו למנהלי המחלקות. "לא יעזור כמה יוזמות יהיו במשרד הספורט וכמה תמיכה תגיע מהטוטו - אם מחר נוריד, לדוגמה, 50 אלף שקל מתקציב ההתעמלות האמנותית או הטניס שולחן, הענפים האלה ימותו".

"למהלך הזה יש משמעות מרחיקת לכת, מכיוון שהרשויות המקומיות מעניקות סכומי כסף גדולים בהרבה לעומת הטוטו ומרכזי הספורט", מעריך גורם בכיר באחד מאיגודי הספורט. "זה יפגע בעיקר בכוחם של מרכזי הפועל ומכבי. עיריית אשדוד, למשל, רצתה בזמנו לאחד את הקבוצות העירוניות למועדון אחד, והודיעה שרק מי שיצטרף לאיחוד יקבל ממנה תמיכה והקצבה. לא היה למרכזים שום כוח להתנגד, ועכשיו, אם יהיו עיריות שיחליטו לתמוך רק בקבוצות שיוצאות מטעמן, זה רק יחריף ויגבר.

גורם המעורה בתחום הספורט ברשויות המקומיות ביאר מה עומד, לדעתו, מאחורי הצעד: "יש המון מאבקים של יוקרה, אגו והמון כסף בין האיגודים המקצועיים לבין הרשויות המקומיות ומינהל הספורט. במרכז השלטון המקומי הרגישו שהפוליטיקה באיגודים גוברת על ההיגיון ועל המקצועיות. שרת הספורט הקודמת, לימור לבנת, הובילה את המלחמה באיגודים, ובראשם ההתאחדות לכדורגל. באמצעות מרכז חדש, שיהיה בבעלותם, הם יוכלו לנהל את הדברים כראות עיניהם".

  • עוד באותו נושא:
  • רן קוניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully