וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני סוארס והיגואין: ז'ונאס מוביל במרוץ לנעל הזהב האירופית

הוא כבר בן 31, בקושי מתופקד כחלוץ מטרה ולא משחק לצד כוכבים. למרות זאת, חלוץ בנפיקה לא מפסיק להפציץ, ומוליך את טבלת הכובשים האירופית. יקטוף את התואר היוקרתי?

one

בווידאו: השער האחרון של ערן זהבי, שנמצא גם הוא במרוץ לנעל הזהב

חלוץ בנפיקה, ז'ונאס. AP
השחקן הלוהט באירופה. ז'ונאס/AP

המרוץ לנעל הזהב (תואר המוענק למלך השערים האירופי בסיום העונה) מרתק מתמיד. שישה שחקנים נמצאים במאבק, שיוכרע אי שם בחודש מאי, בסיומו אחד מהם יקבל את הנעל המוזהבת, חלומו הרטוב של כל חלוץ.

אמש (שני) התחולל מהפך בצמרת טבלת הכובשים. עד עתה, החליפו ביניהם את ההובלה חלוץ ברצלונה, לואיס סוארס, וזה של נאפולי, גונסאלו היגואין, אך כעת השניים חולקים את המקום השני. הסיבה: חלוץ בנפיקה, ז'ונאס הברזילאי בן ה-31, כבש אתמול צמד בניצחון בנפיקה, והעלה את מאזנו ל-26 שערים בליגה הפורטוגלית - שער אחד יותר מסוארס ומהיגואין.

בכך, עזר לקבוצתו להחזיר את הפער מספורטינג ליסבון המוליכה לנקודה בלבד, ושמר את המתח בצמרת הליגה הפורטוגלית (בנפיקה עם 58 נקודות, ספורטינג עם 59).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חלוץ בנפיקה, ז'ונאס. AP
אם העונה הייתה נגמרת עכשיו... ז'ונאס/AP

אם העונה הייתה מסתיימת כעת, ז'ונאס היה זוכה בתואר, שכן שער בפורטוגל שווה ערך מבחינת הניקוד לשער באיטליה או בספרד. רוברט לבנדובסקי נמצא במקום הרביעי, עם 23 כיבושים, כריסטיאנו רונאלדו אחריו עם 22, פייר אמריק אובמיאנג שישי עם 21 שערי ליגה ובמקום השביעי נמצא ערן זהבי ממכבי תל אביב, שאמנם כבש 26 שערים, אך קיבל נקודה וחצי עבור כל אחד מהם (שער בליגת העל שווה נקודה וחצי, לעומת שתי נקודות בליגות הבכירות באירופה).

את 26 השערים שלו, אליהם גם הוסיף 13 בישולים בכל המסגרות, כבש הברזילאי ב-24 משחקים בלבד. למעשה, מאז שהגיע לבנפיקה מוולנסיה, בתחילת עונת 2014/15, ז'ונאס פורח. אחרי שכבש 33 שערי ליגה בשלוש עונות בשורות העטלפים, עבר לפורטוגל ובעונתו הראשונה כבש 20 שערי ליגה. העונה הוא כבר עם 26 כיבושים, והיד עוד נטויה. ב-69 משחקים בפורטוגל הוא כבש 59 שערים ובישל 21 נוספים.

נתון די מדהים לסיום: בזמן שסוארס משחק בחוד של ברצלונה, ביחד עם שניים מהשחקנים הטובים בעולם, ליונל מסי וניימאר, ואילו היגואין משמש "כתשע" של נאפולי, ז'ונאס לעתים קרובות לא מתופקד בחוד של בנפיקה. הפורטוגלים נוהגים לפתוח עם קוסטאס מיטרוגלו כחלוץ שפיץ, ועם ז'ונאס מאחורי החלוץ או כחלוץ שני. זה לא הפריע לו למצוא את הרשת 26 פעמים בליגה, ועוד פעמיים באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully