וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחפש רחוק, תישאר קרוב: דייגו סימאונה במדור נבחרי השבוע

29.2.2016 / 14:00

צ'לסי לוחצת, אינטר מכינה הצעת ענק בחסות דונלד טראמפ, אבל דייגו סימאונה חייב להמשיך באתלטיקו מדריד. אחרי ששינה את הדינמיקה במשחקי הדרבי, הוא צריך לעמוד שוב באתגר ברצלונה. וגם: האגדה החדשה של מנצ'סטר סיטי, הנפילה של ונגר וההשפלה של הבלם הטוב בעולם

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של אתלטיקו על ריאל בדרבי

שחקן השבוע

ווילי קבאז'רו - מנצ'סטר סיטי

"נכון, כולנו חשבנו שג'ו הארט צריך לפתוח, אבל בסופו של דבר זו הייתה הברקה של המאמן. מעכשיו, ווילי קבאז'רו הוא אגדה במנצ'סטר סיטי". המכתיר: נואל גלאגר, כוכב להקת אואזיס ואוהד מושבע של מנצ'סטר סיטי, שהמליך בסיום את השק הכי חבוט של הסיטיזנס בשנה האחרונה. הרי קבאז'רו בן ה-34, שבדרך כלל מתייבש על הספסל, לא התעלה בהזדמנויות הספורות שקיבל. הוא היה שותף לתבוסה במגן הקהילה ולהדחות מהגביעים בעונה שעברה, והעונה חטף רביעייה מטוטנהאם בליגה.

הוא היה שם גם בשבוע שעבר, כאשר הרכב משני של מנצ'סטר סיטי פורק לחתיכות בתבוסה 5:1 לצ'לסי. ובכל זאת, מההדחה הזו יצא משהו טוב. השוער הארגנטינאי אמנם חטף חמישה שערים ונבחר בכמה מקומות לשחקן הגרוע במשחק, אבל לפחות הוא קיבל הזדמנות להתאמן על פנדלים כשעצר את הבעיטה של אוסקר הברזילאי. בגמר גביע הליגה, הוא כבר הדף שלוש בעיטות רצופות מהנקודה הלבנה, כולל של עוד שני ברזילאים (פליפה קוטיניו ולוקאס לייבה) והביא למנצ'סטר סיטי גביע. הדמעות בסיום אחרי השבוע הקשה שעבר, סיפרו את כל הסיפור. זה היה המקרה הקלאסי של from zero to hero.

"אני מעדיף להפסיד תואר מאשר לשבור את המילה שלי", אמר פלגריני בסיום והסביר: "אולי חיכיתם שהוא יעשה טעות ותוכלו למתוח עליי ביקורת, אבל הבטחתי לווילי שהוא ישחק בשני הגביעים והמילה שלי יותר חשובה. אני שמח שניצחנו בדרך הזו, כשווילי הוא הגיבור הגדול". הנאמנות השתלמה. תואר ראשון לווילי בקריירה האירופית שלו - תואר שהביא במו ידיו.

שוער מנצ'סטר סיטי ווילי קבאז'רו. AP
סיים שבוע קשה עם התואר הראשון שלו באירופה. ווילי קבאז'רו/AP

מאמן השבוע

דייגו סימאונה - אתלטיקו מדריד

"זה כבר טבעי מבחינתנו לנצח כאן", צהל דייגו סימאונה אחרי שאתלטיקו מדריד גברה 0:1 על ריאל בדרבי והפכה לקבוצה הראשונה שמנצחת שלוש פעמים ברציפות בסנטיאגו ברנבאו. המשפט הזה קשר (שוב) את גורלו של צ'ולו בגורל הקבוצה אותה בנה בצלמו מאז חזר אליה כמאמן בדצמבר 2011, אך עבור לא מעט אנשים גם הרחיב את הצוהר לקראת פרידה בקיץ. כי אם ניצחון חוץ בדרבי מתקבל בטבעיות וגם הנפות כבר הפכו לדבר שבשגרה, אז מה עוד נותר לסימאונה להשיג עם הקולצ'ונרוס? זהו, שעוד הרבה.

הדרבי האחרון, שהשלים עבור אתלטיקו שישה ימים מתישים (ונטולי תלונות ונהי) בהם שיחקה שלוש פעמים מול יריבות חזקות ולא ספגה שער, הוכיח שוב שמדובר בקבוצה האירופית הכי מזוהה-עם-מאמן שיש כרגע. התשוקה של סימאונה על הקווים מדביקה את השחקנים. הוא זז איתם, לוחץ איתם על הכדור וחוגג איתם. והם, מצדם, תמיד בראש שלו. איך אמר דייגו גודין? "עם סימאונה עד המוות". נכון, לא מדובר בסגנון שובה עין ולרוב המשחקים של אתלטיקו משעממים, אבל זו קבוצה של מאמן. מוטיבטור כריזמטי שהוא גם גאון טקטי. איש כדורגל שהחזיר את הצבע למועדון שלו ושינה לחלוטין את הדינמיקה במשחקי הדרבי של מדריד.

ואת האיכויות הללו רוצה רומן אברמוביץ' אצלו בצ'לסי. סימאונה זוכה לעדיפות על פני אנטוניו קונטה ומבוקש גם באינטר, שם על פי הדיווחים מקבלים סיוע מלא אחר מאשר דונלד טראמפ כדי להגיש לשחקנם לשעבר הצעה של 100 מיליון יורו לחמש שנים. מעבר שלו, במיוחד לאור משחק הכיסאות המוזיקליים שמתחולל השנה במועדונים הבכירים, יציב אותו רשמית בין בכירי המאמנים בעולם גם מבחינת תלוש השכר. אבל דווקא הישארות באתלטיקו, בה האריך את חוזהו בעונה שעברה עד 2020, תבדיל אותו מכל היתר.

סימאונה מזוהה עם אתלטיקו, ואתלטיקו מזוהה איתו. שם, גם חמש תוצאות 0:0 רצופות מתקבלות בהבנה. בצ'לסי, מועדון עשיר ונטול זהות, יש צ'ק פתוח ואין אמברגו בחלון ההעברות, אבל לא תהיה סבלנות ולא בטוח שתורת הצ'וליסמו תתאים לסביבה האנגלית. מנטרת ה"משחק אחרי משחק" המפורסמת של סימאונה לא תחזיק מעמד יותר מכמה חודשים, ובספרד יש לו הזדמנות להראות שאפשר לספק יותר מהצלחה חד פעמית מול ברצלונה.

פיליפה לואיס, שחווה את לונדון בעונה שעברה וחזר במהרה, יכול להגיד לו: אל תחפש רחוק, תישאר קרוב.

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. GettyImages
תישאר, תישאר. דייגו סימאונה/GettyImages

פלופ השבוע

גבריאל פאוליסטה - ארסנל

פר מרטסאקר איבד את המקום בהרכב של ארסן ונגר, כנראה רק כדי לגרום לאוהדי התותחנים להתגעגע. גבריאל חזר מפציעה ומבחינת המנג'ר הצרפתי אמור היה לתת מענה למהירות של הילד מרכוס רשפורד. בפועל, הבלם הברזילאי פשוט הובך על ידי הלהיט התורן וחזר לביקור שני במשבצת הפלופ שלנו. גבריאל לא מוצא את עצמו בפרמיירליג, והפעם היה אחראי לשער הראשון של מנצ'סטר יונייטד עם הרחקה איומה, איבד את רשפורד בשער השני, עוד קודם לכן כמעט גרם לפנדל ובכלל, סיפק יותר מדי רגעי חרדה ליד הרחבה. אוהדי ארסנל כבר צירפו את שמו לפלופים מן העבר דוגמת פסקל סיגאן ויוהאן ג'ורו.

מרכוס רשפורד שחקן מנצ'סטר יונייטד (משמאל) נוגח לרשת מול גבריאל פאוליסטה שחקן ארסנל. רויטרס
הילד ברח לו. גבריאל פאוליסטה כושל מול מרכוס רשפורד/רויטרס

מהלך השבוע

הסומבררו של סרג'י דארדר - ליון

גם אם לא היה שותף לשביעייה המשפילה בחצי הגמר, טיאגו סילבה בכה כמעט בכל הזדמנות במונדיאל הביתי בקיץ 2014. אמש, הוא קיבל עוד סיבה טובה לבכות. פריס סן ז'רמן נעצרה אחרי 36 משחקי ליגה רצופים עם הפסד 2:1 לליון, ממנו ייזכר בעיקר הסומבררו שהניח סרג'י דארדר על ראשו של מי שנחשב לדעת רבים לבלם הטוב בעולם. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, כשליון הובילה 0:1, העביר רפאל כדור רוחב מצד ימין. ברחבה המתין הרכש ממלאגה, שהקפיץ באלגנטיות מעל הקפטן ההמום של פ.ס.ז' והמשיך עם הסטה קלילה בימין אל הרשת. "הקפטן נשא עיניו אל השמיים", תיארו בברזיל את הרגע המשפיל של טיאגו סילבה. גם משם לא בא עזרו.

שחקני ליון חוגגים. AP
השפיל את טיאגו סילבה. סרג'י דארדר, מספר 14, חוגג/AP

ה-11 של השבוע

שוער: ווילי קבאז'רו (מנצ'סטר סיטי) - שחקן השבוע
מגן ימני: מיגל לופס (גרנאדה) - שער נקי לראשונה זה שלושה חודשים
בלם: דייגו גודין (אתלטיקו מדריד) - שר ההגנה של סימאונה
בלם: כריסטיאן שולץ (האנובר) - המנהיג שמר את קבוצתו בחיים עם צמד יקר
מגן שמאלי: לוקה אנטונלי (מילאן) - הגנה, התקפה והקדשה מרגשת
קשר: סרג'י דארדר (ליון) - עצר את פ.ס.ז' והשפיל את טיאגו סילבה
קשר: יונוס מאלי (מיינץ) - שבר בצורת של 800 דקות עם הקפצה נפלאה
קשר: קרייג גארדנר (ווסט ברומיץ') - כבש ובישל באותו משחק, לראשונה ב-240 הופעות
חלוץ: סטפן אל שעראווי (רומא) - נולד מחדש
חלוץ: מרכוס רשפורד (מנצ'סטר יונייטד) - ילד פלא
חלוץ: ג'רארד מורנו (אספניול) - הפעם בלי לקבל כרטיס אדום

ציוץ השבוע: מיקאל אנטוניו מווסטהאם שואב השראה מהומר סימפסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully