וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפודיום - פרק 17: שיטת המשחקים בליגת העל עומדת בפני שינוי

28.2.2016 / 15:35

הפודקאסט של אנשי וואלה! ספורט, אורן יוסיפוביץ וניצן ליבנה. עם יניב טוכמן, על סטף קרי, פרשיות בניון, מאמן הנבחרת הבא, וחשיפה: איך תיראה הרפורמה הבאה במבנה הליגה, ולמה צריך את הפלייאוף האמצעי?

מערכת וואלה!

לא רק צמצום ליגת העל עומד על הפרק בדיוני מנהלת הליגה, אלא גם שינוי שיטת המשחקים: ראשי קבוצות ליגת העל שוקלים לבצע לנטוש את מבנה ליגת העל הנהוג בארבע העונות האחרונות, ולהוסיף פלייאוף אמצעי, שיוביל למאבק על הכרטיס הרביעי לאירופה.

כיום עולות שש הקבוצות הראשונות בתום העונה הסדירה לפלייאוף העליון, ושמונה האחרונות לפלייאוף התחתון. שש הראשונות אמנם חסינות מירידה, אך כאשר הכרטיסים לאירופה נסגרים בשלב מוקדם, נוצר מצב שבו חלק מהן מאבדות עניין בליגה ונאלצות לשחק עשרה משחקים ללא תכלית. מנגד, כך גם קורה בפלייאוף התחתון, כשקבוצה מבטיחה הישארות בשלב מוקדם אך לא יכולה לחלום על התברגות בצמרת.

השיטה המוצעת גורסת כי מקומות 1-4 ישחקו בפלייאוף העליון, עם שלושה סיבובים, ויאבקו על האליפות; מקומות 5-8 ישובצו לפלייאוף האמצעי, ששתי הראשונות בו יזכו להתמודד על כרטיס לאירופה נגד מקומות 3-4 מהפלייאוף העליון; ומקומות 9-14 האחרונות יאבקו נגד הירידה. הקבוצות שינשרו לליגה הלאומית יקבלו במשך שלוש שנים לאחר ירידתן את ההקצבה המובטחת לקבוצות הליגה הראשונה.

מאז שנכנס הפלייאוף לכדורגל הישראלי בסוף שנות ה-80, איבד מבנה הליגות יציבות, ואף שיטה לא נמשכה יותר משמונה שנים ברציפות. גודל הליגה נע בין 12 ל-16 קבוצות, ומספר הסיבובים נע בין 2 ל-3, כשבחלק מהעונות הונהג פלייאוף – עליון, תחתון ולעתים גם אמצעי. במשך שנתיים הוחל קיזוז על מספר הנקודות שהושג בתום הליגה הסדירה.

עוד בפודקאסט - לו"ז האזנה:

הפרשי השעות שמונעים מאתנו לחזות בפלא שהוא סטף קרי מעולם לא היו אכזריים יותר (00:30), עוד "פרשת בניון" - מה, למה, איך וכמה (06:30) והחלק של מכבי חיפה בדבר (11:30), מכבי נתניה היא אסימפטוטה, והעיקר שהעו"ש "בסדר" (22:00), טוכמן עם סקופ ראשון מתוך ארבעה היום: שיטת המשחקים החדשה שתציע המנהלת; ניצן השתגע ויוסיפון מיהר לתת הצעת קונטרה (32:30), מחמאות לדסה, תיאוריית הנאחס של זהבי ואיפה טב"ח1? (40:10), המאמן המחליף היחיד ששדרג את קבוצתו הוא... (52:00), טוכמן עם סקופ רביעי: מעמדו של גיא לוזון לנבחרת מת-ח-זק (58:00), מברוק יא אינפנטינו! (1:00:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully