וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו להתרגל: סטפן קרי יכול להגיע לרמה של מייקל ג'ורדן

28.2.2016 / 13:57

עם המספרים אי אפשר להתווכח: העונה של סטף קרי גדולה יותר מהעונה הטובה ביותר של מי שנחשב לגדול ביותר בכל הזמנים. אחרי שתיחשפו למספרים המדהימים הבאים, אולי תפסיקו להתרפק על העבר

עריכת וידאו: מרום שפיצר

1. עוד לפני משחק לא הגיוני נוסף של סטף קרי מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר, שבו קלע 46 נקודות ב-12 מ-16 משלוש נקודות (!) ו-14 מ-24 מהשדה, כולל סל ניצחון מטורלל נוסף, כמעט מהחצי, התפרסמו על אודותיו הנתונים הבאים: קרי קלע העונה ב-4 מ-11 מ-12 מטר ואילך, כלומר באזור מחצית המגרש; בטווח שבין 8.5 מטרים (כדי לסבר את האוזן, קשת השלוש נמצאת במרחק 6.7 מטרים מהסל) לבין 15 מטר מהסל (קו מחצית המגרש הוא במרחק 14.6 מ' מהסל) הוא קלע לפני המשחק מול אוקלהומה סיטי ב-35 מ-52 מהשדה, כלומר 67.3%. הנתון הזה שקול לשחקן שקולע יותר מ-100% מקליעותיו מ-2 נקודות. במילים אחרות, המספרים של קרי העונה הם משהו שעולם הכדורסל לא פגש מעולם. כן, מעולם. אף שחקן בהיסטוריה לא הפך את הקליעה מבחוץ לנשק קטלני כל כך. הנקודה המפחידה היא שקרי, שעבר בתחילת הקריירה פציעות קשות בקרסוליו, חיזק כל כך את רגליו ואת פלג גופו העליון כדי להימנע משברים, עד שהקליעה שלו הולכת ומשתפרת. וזה מפחיד.

2. עולה טענה משחקני עבר וכמה פרשנים שההגנות כיום חלשות, שאף אחד לא שומר, שהמאמנים שמרנים ושפעם קרי לא היה יכול לקלוע כל כך הרבה. אז ככה: כמעט כל השלשות של קרי מול אוקלהומה סיטי היו עם יד יריבה על הפרצוף, לפעמים שתי ידיים ולעתים ארבע. חלק גדול מהשלשות היו מכדרור, בנפילה לאחור, תוך כדי יציאה מחסימה וכמעט אף פעם לא ממצב סטטי. היריבות עושות חילופים אוטומטיים ומשאירות על קרי שחקן גבוה, כלומר מהמרות על החדירה של קרי - רק שלא יקלע שלשה. כמה מהשלשות שלו נקלעו מעל סטיבן אדמס, 2.14 מ' בלי נעליים. אי אפשר לטעון שלמאמן אוקלהומה סיטי, בילי דונובן, פעמיים אלוף מכללות, אין מושג בכדורסל. אי אפשר לעצור את קרי מסיבה פשוטה: הוא בלתי ניתן לעצירה. אף קורס מאמנים, אף אסכולה בכדורסל, לא לקחה בחשבון שחקן שקולע ב-67 אחוז הרחק מעבר לקשת השלוש. אף אחד לא התכונן לשחקן שקולע מכדרור, אחרי שינוי כיוון, בנפילה לאחור או הצידה – כפי שקלע את מרבית הסלים מול אוקלהומה סיטי – לא פחות טוב מאשר במצב סטטי. קרי הוא באג במערכת, ועוד לא נמצא אנטי וירוס שינטרל אותו. ספק אם יימצא.

שלשת ניצחון מטורפת לסטף קרי, הווריירס ניצחו את הת'אנדר בהארכה

מג'יק ג'ונסון: "סטף קרי יכול להפוך לכדורסלן הגדול בהיסטוריה"

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

שחקני גולדן סטייט, אנדרסון ורז'או, סטפן קרי. AP
באג במערכת. סטף קרי/AP

3. עוד שתי נקודות לגבי הגנה: כן, יותר קל לעשות סל היום ב-NBA בגלל חוק ההנדצ'ק (אסור לתת מכות על היד בכלל) וחוק 3 השניות ההגנתי (אסור להיות ברחבת הסל יותר משלוש שניות). מצד שני, עד לפני כמה שנים היה אסור להתכונן לעזרה בכלל (מה שנקרא בעגה המקצועית "משולש הגנתי") וגם ארבעת השחקנים שלא היו צמודים לכדור היו חייבים להיצמד לשחקן שהם הופקדו עליו. ההגנות כיום משוכללות הרבה יותר מאשר בכל תקופה בעבר. כן, הכדורסל כיום אלים פחות מאשר בתקופה שקרמיט וושינגטון ניפץ לרסיסים את גולגלתו של רודי טומיאנוביץ' או כשניו יורק ניקס ומיאמי היט הפכו את סדרות הפלייאוף ביניהן לזירות היאבקות – וטוב שכך. בשנות ה-90, סביר להניח שמישהו היה שובר לקרי את הצלעות, ולא היינו נהנים מהרקדן המופלא הזה. מנגד, קרי הוכיח גם בפלייאוף, וגם בסדרת הגמר, שהוא מסוגל להסתדר עם הפיזיות של קליבלנד קאבלירס, קבוצה לא צמחונית כלל. ומאז הוא רק השתפר. בכלל, הוא קולע את רוב הנקודות קילומטר מהסל, אז ההגנות לא ממש רלוונטיות.

4. פרשן ישראלי בכיר תהה הבוקר למה לא שומרים על קרי בוקס אנד וואן (אחד אישית, ארבעה באזורית). ראשית, זה לא אפשרי בגלל חוקי ההגנה, שמקשים על הגנה אזורית, אבל גם אם היה אפשרי - אי אפשר להשאיר לבד את קליי תומפסון, דריימונד גרין והריסון ברנס. קשה יותר לשמור את קרי כי הוא לא הכוכב היחיד בגולדן סטייט, קשה יותר לעצור את חבריו כי לצדם נמצא אחד הקלעים הגדולים בתולדות המשחק. זה מה שהופך את גולדן סטייט לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה. זה מה שמאפשר לה לנצח את אוקלהומה סיטי ת'אנדר, אולי הקבוצה השניה הכי מוכשרת בליגה, גם ביום שבו דריימונד גרין קולע ב-0 מ-10 מהשדה ובמחצית משתולל וצורח על מאמניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כדורסלן העבר אוסקר רוברטסון. AP
אדם ירוד. אוסקר רוברטסון/AP

5. אוסקר ביג או רוברטסון, שטינף על קרי, היה שחקן גדול, אבל ידוע כאדם ירוד למדי, מלא אגו ולא אינטליגנטי במיוחד. אם קרי היה משחק בתקופה הפרהיסטורית שלו, שבה הכדורסל שוחק בקצה הליכה, סביר להניח שהיו לו 80 נקודות בממוצע, ועוד בלי קשת השלוש שטרם התווספה.

6. כן, מייקל ג'ורדן גדול יותר. עדיין. אלא שקרי נותן את אחת העונות האישיות הגדולות בתולדות המשחק, ואולי הגדולה ביותר. התחלנו בנתונים ונסיים במספרים אחרים, מדהימים יותר: קרי קולע באחוז קליעה אמיתי (שמשקלל קליעות משלוש נקודות, שתי נקודות ומהעונשין) גבוה יותר באופן משמעותי מאשר ג'ורדן השיג בעונתו הטובה בקריירה – 67.6% לקרי מול 61.4% לג'ורדן. קרי מתעלה על ג'ורדן גם בקטגוריות סטטיסטיות נוספות – מדד משוקלל (PER) ובמדד המשקלל את תרומתו האישית לניצחונות קבוצתו (Win Shares).

קרי יחגוג בעוד מספר ימים יום הולדת 28. ג'ורדן היה בן 28 כשזכה באליפות הראשונה. אלא אם כן ייפצע, קרי יהיה כשיפרוש בחמישיה הראשונה של הגדולים בתולדות המשחק. מי שמהמר נגדו, עושה זאת בעיקר כי נוסטלגיה היא סם ממכר. מפתה לחשוב שפעם היה יותר טוב, קשה להשתחרר מהזכרונות המתוקים של ג'ורדן, מג'יק, בירד וקארים. אבל קרי שייך לרשימה הזאת. תתחילו להתרגל: אתם חוזים באגדה.

שחקני גולדן סטייט, סטפן קרי, דריימונד גרין. רויטרס
נוסטלגיה היא סם ממכר. קרי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully