וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שיילחם בשחיתות: ג'אני אינפנטינו נבחר לנשיא החדש של פיפ"א

מזכ"ל אופ"א ינסה להוציא את הארגון העולמי לדרך חדשה: "נשקם את התדמית". עופר עיני בירך: "כחלק מאופ"א, בחרתי בו. שמח להיות בצד המנצח". בקונגרס שנערך עברה החלטה שתקשה על השעיית התאחדויות

ג'אני אינפנטינו המזכיר הכללי של אופ"א. GettyImages
הרבה אחריות על הכתפיים שלו. אינפנטינו/GettyImages

פיפ"א יצאה הערב (שישי) לדרך חדשה ובתקווה שהרבה יותר נקייה, עם בחירתו של נשיא חדש: ג'אני אינפנטינו, מזכ"ל אופ"א בשנים האחרונות, יהיה האיש שיוביל את ארגון הכדורגל העולמי החל מהיום.

ספ בלאטר, ששלט בארגון ביד רמה מאז 1998, הושעה מכל פעילות בפיפ"א בשל פרשיות שחיתות מרובות. השבוע, לאחר הערעור, קוצר עונשו של בלאטר בשנתיים, אולם הוא, כמו גם נשיא אופ"א עד לאחרונה, אגדת העבר מישל פלאטיני, עדיין ירצו עונשי השעייה של שש שנים.

בשל כך, התנכס קונגרס פיפ"א בציריך, שוויץ, על מנת להחליט מי יהיה האיש שיוביל את הארגון בשנים הבאות. לקו הגמר הגיעו חמישה מועמדים, אשר אחד מהם, טוקיו סקסוול הדרום אפריקאי, הבין עוד לפני פתיחת הקלפי כי אין לו סיכוי לזכות והודיע על פרישתו מהמרוץ.

בשעות הצהריים החל סבב ההצבעות הראשון, כאשר 207 נציגי התאחדויות הכדורגל השונות הצביעו. על מנת לזכות, אחד המועמדים נדרש להגיע ל-138 קולות, שני שליש, אולם לאחר הספירה התברר כי אין אף זוכה.

אינפנטינו, המוכר לציבור בעיקר כמי שאחראי על ההגרלות השונות, קיבל 88 קולות בסיבוב הראשון. אחריו ניצב שייח סלמן בן איברהים אל-חליפה, נשיא ההתאחדות האסייתית, שזכה ל-85 קולות. למקום השלישי בסיבוב הראשון הגיע הנסיך עלי אל חוסיין, סגן נשיא פיפ"א, עם 27 קולות. עלי הפסיד לבלאטר בבחירות הקודמות, שנערכו במאי 2015, בסמוך להתפוצצות פרשת השחיתות הגדולה והמעצרים של ראשי הארגון. ז'רום שמפיין הצרפתי קיבל שבע קולות בסיבוב הראשון.

בשל חוסר ההכרעה בסיבוב הראשון, ניגשו כל המועמדים לסיבוב השני, בו אחד מהם נזקק לחצי מכמות הקולות, כאשר המועמד שזוכה להכי מעט קולות, נגרע מהמרוץ. כאן, אינפנטינו כבר זכה ל-115 קולות, לעומת שייח סלמן שקיבל 88. ארבעה קולות בלבד הלכו לנסיך עלי ומי שנגרע היה שמפיין. התוצאות הללו הספיקו לאינפנטינו, שהיה צריך מינימום של 104 קולות כדי לזכות. השוויצרי/איטלקי הוכתר כנשיא פיפ"א החדש.

מיד עם בחירתו אמר הנשיא החדש: "תודה לכל מי שבחר בי. עברתי מסע יוצא דופן, פגשתי אנשים נהדרים רבים, שאוהבים כדורגל ונושמים כדורגל. אני רוצה להיות הנשיא של כל ההתאחדויות ולעבוד עם כולם על מנת לבנות עידן חדש, בו נוכל לשים את הכדורגל במרכז הבמה. נשקם את תדמית פיפ"א".

יו"ר התאחדות הכדורגל הישראלית, עופר עיני, הגיב לבחירה: "אני רוצה לברך את נשיא פיפ"א החדש על הבחירה ועל ניצחון לאחר מאבק קשה והוגן. חשוב שפיפ"א תצא לדרך חדשה, תתקן את הדרוש תיקון ותחזיר את האמון שנפגע בתקופה האחרונה. יחד, בעבודה נכונה והשקעה, זה אפשרי".

עיני הוסיף: "הבחירה שלי הייתה כמובן באינפנטינו, כחלק מאופ"א, שתמיד ידעו לעמוד לצד הכדורגל הישראלי וההתאחדות. כל המועמדים האחרים היו הוגנים ודיברו על החזון שלהם לטובת הכדורגל העולמי ולא עסקו בסוגיה הישראלית. ועדיין, כהתאחדות ששייכת לאופ"א, נעים להיות בצד המנצח ולהיווכח שגם קונפדרציות אחרות ראו את נציג אופ"א כמי שצריך ויכול להצעיד את הכדורגל העולמי".

עוד אמר עיני, בנוגע להחלטה שעברה בקונגרס היום: "אני שמח במיוחד על העבודה הקשה שעשינו טרם הקונגרס והובילה להחלטה שקיבלה היום פיפ"א, לפיה במידה שהתאחדות אחת תדרוש להשעות התאחדות אחרת, הדבר יבוא להחלטת הוועד הפועל של פיפ"א ורק אם זה יעבור שם, הנושא יגיע להצבעה בקונגרס פיפ"א ויידרש רוב מיוחד של 75 אחוז מהקולות כדי לנקוט בסנקציה כל כך חריגה. זה הישג משמעותי מאוד עבורינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully