וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי הפיטורים: האם הקאבס טובים יותר בלי בלאט? לא בטוח

בדיוק לפני חמישה שבועות נפרדו בקליבלנד מהמאמן, כאשר בין הטענות שעלו היו הקצב האיטי והיכולת של לאב. אלא שהמספרים מראים שלפחות כרגע, אין שיפור בולט בשום תחום תחת לו

מערכת וואלה!

בווידיאו: משדר הפרידה מבלאט

חמישה שבועות בדיוק חלפו מהרגע בו פוטר דיוויד בלאט מתפקידו כמאמן קליבלנד קאבלירס. ערימות של מלל נשפכו מאז על אותה החלטה, שללא ספק תיזכר כאחד הרגעים המשמעותיים ביותר של עונת ה-NBA הזו.

חלק מהדוברים היו בעד הפיטורים (בעיקר עיתונאים שכיסו את הקבוצה בשנה וחצי של בלאט בתפקיד) וחלק מהם היו נגד (רבים ממאמני הליגה, כולל הבכירים ביותר, יצאו נגד ההחלטה), אולם כל אחד מהם הוא סובייקטיבי כמובן והציג את דעתו בכפוף לאינטרסים מסוימים. אולי בשל כך, בארצות הברית מעדיפים לבחון את "קליבלנד הישנה" מול "קליבלנד החדשה" לפי המספרים, שבדרך כלל מציגים את הסיפור באופן אובייקטיבי יותר. חודש אחרי הפיטורים, המספרים הללו מציגים תמונה מעניינת מאוד. האם קליבלנד באמת השתפרה בשל החלפת המאמנים?

* בלאט פוטר כאשר קליבלנד הייתה במאזן 11:30. מדובר ב-73.1 אחוזי הצלחה. תחת טיירון לו, הקבוצה במאזן 4:11, או 73.3 אחוזי הצלחה.

* בשעה שבלאט סיים את תפקידו, הקבוצה הובילה את המזרח ביתרון של שלושה וחצי משחקים. כרגע היא מובילה את המזרח ביתרון של שלושה משחקים.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
אחוזי ההצלחה והיתרון במזרח נשארו די זהים/AP

* בלאט אימן את הקבוצה עד ה-22 בינואר וספג ביקורות רבות על קצב המשחק האיטי. מדד הקצב מורכב מכמות הפוזשנים של הקבוצה ב-48 דקות. באוקטובר (יש לציין כי נערכו בו רק שלושה משחקים), הקצב עמד על 97.61 פוזשנים למשחק ולאחר מכן על 95.21 בנובמבר ו-95.06 בדצמבר, לפני שצנח ל-93.84 בינואר וזינק ל-97.03 בפברואר. אז כן, קליבלנד משחקת קצת יותר מהר.

* למרות זאת, היא כרגע במקום ה-30 בליגה מבחינת קצב. אפילו אם תישאר באזור ה-97 פוזשנים למשחק, היא תקפוץ רק לאזור המקום ה-20 בליגה בנתון הזה.

* ההגנה של קליבלנד תחת בלאט תמיד הייתה בסדר, אבל ההתקפה לא ממש תקתקה. הרייטינג ההתקפי של הקבוצה, נתון המורכב מכמות הנקודות שהיא קולעת פר 100 פוזשנים, עמד על 103.7 באוקטובר, עלה ל-106.7 בנובמבר וצנח עד 99.6 בדצמבר. בינואר היה זינוק קיצוני עד 112.9 ובפברואר, תחת לו, הרייטינג ההתקפי עומד על 109.3. נתוני החודשיים האחרונים גבוהים מאוד ביחס לליגה והביאו את הקאבס למקום הרביעי הכללי ברייטינג התקפי, אחרי שלוש הקבוצות החזקות של המערב: גולדן סטייט, אוקלהומה סיטי וסן אנטוניו.

* לו מסתמך עוד יותר מבלאט אפילו על יכולות אינדיבידואליות וניתן לראות זאת באחוז סלי השדה הנקלעים כתוצאה מאסיסטים. באוקטובר האחוז היה 67.8, בנובמבר ירד ל-62 ובדצמבר ל-56.5. בינואר אחוז הסלים כתוצאה מאסיסטים עמד על 56.7 ובפברואר צנח עוד יותר, עד 54.2. כרגע קליבלנד במקום ה-15 בליגה בקטגוריה הזו, אבל היא עושה במהרה את דרכה למטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאמן קליבלנד קאבלירס טיירון לו. AP
קצב מהיר יותר? לא ממש. לו/AP

* באופן כללי יותר, כדאי לשים לב לכך שרוב הנתונים הקבוצתיים, כמו כמות האסיסטים פר 100 פוזשנים, אחוזי ריבאונדים בהגנה ובהתקפה, כמות האיבודים ובעיקר אולי, האפקטיביות של בחירת הזריקות, נותרו כמעט ללא שינוי, כך שבגדול, קליבלנד נותרה דומה מאוד בחודש החולף לקבוצה שהייתה תחת בלאט.

* מה לגבי האינדיבידואלים? שימו לב ללברון ג'יימס, אצלו יש עלייה משמעותית בכמות הנקודות שהקבוצה סופגת פר 100 פוזשנים שלו על המגרש. לברון התחיל מ-90.6 ברייטינג ההגנתי באוקטובר, טיפס ל-98.6 בנובמבר ו-95.6 בדצמבר ומשם, ל-105.3 בינואר ו-102.6 בפברואר.

* אם נבחן נתונים קצת יותר "מסורתיים", הרי שלברון קלע 22 נקודות בממוצע באוקטובר, 26.4 בנובמבר, 25.7 בדצמבר וירד ל-23.6 בינואר ו-23.9 בפברואר, כך שמבחינת הספקת הנקודות הוא נחלש די משמעותית.

* באסיסטים לעומת זאת, יש עלייה אצל קינג ג'יימס, שמסר 4.7 באוקטובר, 7 למשחק בנובמבר, 5.2 בדצמבר וטיפס ל-7.1 בינואר ו-7.7 מרשימים בפברואר, תחת לו.

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס מול שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר דיון ווייטרס. רויטרס
איך לברון נראה אצל המאמן שהוא רצה?/רויטרס

* קווין לאב, שממש לא מצא את עצמו תחת בלאט, חווה דווקא ירידה די רצינית אצל לו, בכל הקשור לריבאונדים ונקודות. לאב רשם 11.7 ריבאונדים למשחק באוקטובר ו-11.8 בנובמבר. הוא המשיך ל-9.2 בדצמבר ו-10.6 בינואר, אך עומד על 7.9 בלבד בפברואר.

* הפורוורד קלע 19.7 למשחק באוקטובר ו-19.9 בנובמבר, צלל ל-12.7 בדצמבר ואחרי 14.8 בינואר, הוא כרגע רק על 15.1 בפברואר. שיפור? לא ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully