וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי נרדם בשמירה? מאחורי הקלעים של תוכנית הרכש של מכבי תל אביב

27.2.2016 / 6:30

דורון אוסידון, שניהל מול מכבי תל אביב את המו"מ על שוינפלד, יודע מדוע האלופה לא נלחמה בינואר על הישראלים הטובים בשוק, למה המגעים עם וובה בראון לא הבשילו וכמה כסף הצהובים הוציאו בקיץ. הבלוג של טוכמן

one

בווידאו: מכבי תל אביב מנצחת 1:2 את הפועל חיפה

דורון אוסידון זיהה שיש לו פוטנציאל ביד. החלוץ שהחתים במכבי נתניה, ארון שוינפלד, בקושי גמר רבע משחק, אבל כבר הפך לסחורה חמה כשהעובדה כי הוא יהודי סייעה לפתוח במכירה פומבית בהשתתפות הקבוצות הגדולות בליגה. זה היה קצת אחרי שג'ורדי קרויף כבר סגר בעל פה עם היו"ר של מכבי נתניה כי ישלם 30 אלף דולר בלבד תמורת האופציה לרכוש את שוינפלד בעונה הבאה. אבל אז הסביר אוסידון להולנדי כי מצב חשבון הבנק של נתניה מחייב אותו להכניס לתמונה את הפועל תל אביב, ששיוועה לחלוץ מטרה בדמותו של האמריקאי, כשגם הפועל באר שבע נכנסה לתמונה.

"בהתחלה ג'ורדי קצת נפגע", תיאר אוסידון. "אבל הוא גבר ומבין עניין. הסברתי לו הוא הבין שאין לי ברירה אלא לפתוח את זה מחדש כי אני חייב להזרים כסף למכבי נתניה". אוסידון היה משוכנע שמכבי תל אביב תזכה בסופו של דבר בשוינפלד במחירים אחרים, אבל מיטש גולדהאר לא שיחק את המשחק. המקסימום שהוא הציב לעסקה היה מיליון שקל ומשם הוא לא הסכים לזוז. הפועל תל אביב סגרה בסופו של דבר על עסקה כוללת בגובה של 1.6 מיליון שקל וקיבלה את החלוץ.

"טועה מי שחושב שבלחיצת כפתור או בשיחת טלפון אחת אפשר להוציא מגולדהאר כל סכום", מסכם אוסידון את החוויה. "וטועה מי שחושב שג'ורדי נרדם בחלון ההעברות האחרון בכל מה שקשור לשחקנים שאינם זרים. הוא הביא למכבי את מדוניאנין ואורלנדו סה ויכול היה להביא גם את שוינפלד או ישראלי אחר, אבל עם כל הכבוד לתקציב הגבוה של מכבי תל אביב, גם לבעלים שלה יש עקרונות ויש לו גבולות ואני בטוח שזה נובע גם מהעונות הראשונות שלו בכדורגל שלנו".

דורון אוסידון יו"ר מכבי נתניה. מגד גוזני
מבט מרתק על מו"מ מול ג'ורדי. אוסידון/מגד גוזני
"אתם חושבים שג'ורדי טיפש?", נדרך גורם במכבי תל אביב. "מה, הוא לא מבין את מה שאתם בתקשורת מבינים? מה, הוא לא היה רוצה לחזק את הקבוצה בעוד שחקנים ישראלים? את וובה בראון גם מכבי רצתה, אבל כשהשחקן רצה באר שבע, לא היה מקום ללכת למלחמה"

אוסידון המשיך: "הכרתי אותו כבר אז כשהייתי בהפועל תל אביב ואני חושב שהוא שילם שכר לימוד בתחילת הדרך. באיזשהו מקום הוא הרגיש שאנשים ניצלו את טוב ליבו ואת חוסר הנסיון שלו. כשהוא ראה שעל שוינפלד היינו צריכים לסגור בהתחלה עסקה ב-30 אלף דולר ובסוף הגענו ליותר ממיליון שקל, הוא ירד מהעניין וגם אם ג'ורדי מאוד רצה, הוא לא נתן לזה יד. מהנסיון שלי עם מכבי, זו ממש לא הקבוצה שיכולה לרכוש כל שחקן זר או ישראלי רק כדי שלקבוצות האחרות לא יהיה אותו".

שוינפלד הוא סיפור אחד מחלון ההעברות האחרון. בינתיים מי שסופג את האש הוא קרויף עליו נטען כי לא העריך נכון את החלק השני של העונה ולא הצטייד בהתאם. "אתם חושבים שג'ורדי טיפש?", נדרך גורם במכבי תל אביב. "מה, הוא לא מבין את מה שאתם בתקשורת מבינים? מה, הוא לא היה רוצה לחזק את הקבוצה בעוד שחקנים ישראלים? את וובה בראון גם מכבי רצתה, אבל כשהשחקן רצה באר שבע, לא היה מקום ללכת למלחמה ולהציע לו סכומי כסף גבוהים פי שניים ממה שאלונה ברקת משלמת לו. כולכם עושים לג'ורדי חשבון שהוא גרם למיטש לקנות את אלי דסה ושלומי אזולאי במיליונים ושוכחים כמובן לציין שכמעט את אותו הסכום הוא הכניס למיטש על המכירות של בן רייכרט ושרן ייני. לפני הרכישה הגדולה של פרדראג ראיקוביץ', עליה מכבי תעשה בקרוב אקזיט רווח של שני מיליון יורו לפחות, הרכש של הקיץ הסתכם בקושי ב-400 אלף יורו שזה ההפרש בין מה שנכנס על רייכרט וייני לבין מה שהוצא על דסה, אזולאי וריקן".

זה היה ברור שאחרי שייגמר קמפיין ליגת האלופות, גולדהאר שוב ייקח צעד אחורה בכל מה שקשור לנוכחות שלו סביב הקבוצה. בימי הצ'מפיונס הוא עשה גיחות פה ושם, אבל בחודשיים האחרונים הוא לא מגיע וייתכן כי גם בהמשך העונה ספק אם נראה אותו בארץ. עם זאת, הוא עדיין מעורב ועדיין קובע כמעט בכל נושא כמו בעניין הרכש. אם לא היה רוצה את האריס מדוניאנין הוא לא היה כאן ואם לא היה מסכים לעסקה על אורלנדו סה, הפורטוגלי לא היה נוחת. למכבי יש עדיין סגל מצוין וכזה שאמור להספיק לאליפות, אבל באר שבע בינתיים לא עוצרת. "אם נפסיד העונה את האליפות, זה יהיה בגלל ההבדל בינינו לבאר שבע במשחקי הבית", קובע גורם במועדון. "באר שבע עשתה 31 נקודות מתוך 36. אנחנו עשינו רק 25 מ-36. ההפסדים להפועל באר שבע, הפועל רעננה ובית"ר ירושלים בבלומפילד והתיקו הביתי האחרון בדרבי הם עלולים להיות בסופו של דבר הגורם המכריע באליפות הזו. ספגנו 15 שערים ב-12 משחקי בית בבלומפילד וזה יותר מדי וזו גם הסיבה שאיש במועדון כבר לא מצטער על זה שבלומפילד יוצא לשיפוצים ואנחנו עוברים כנראה למושבה".

שחקן הפועל תל אביב, ארון שוינפלד. ברני ארדוב
אין הרבה ישראלים כמוהו. שוינפלד/ברני ארדוב
"בשבעת המשחקים שבוס מאמן אותנו, כבשנו בשלושה משחקים שלישיות, אבל לכם נוח להתעסק בזה שבאר שבע משחקת יותר יצירתי ויפה לעין. התקשורת ועל זה אתם לא מוכנים להודות שופטת את מכבי תל אביב בעיניים הרבה יותר ביקורתיות"

במכבי באופן כמעט קטגורי לא מקבלים ביקורות בעיקר אם הן לא מגובות בעובדות. אם יש משהו שמרתיח את ראשי הקבוצה זו ההשוואה בין באר שבע האטרקטיבית כביכול לבין מכבי המשעממת. "בוא נעשה חשבון סטטיסטי מאוד פשוט", מסביר גורם במכבי תל אביב. "ב-24 משחקי ליגה עד כה מכבי תל אביב כבשה 53 שערים והפועל באר שבע רק 44 שערים. אז מי יותר אטרקטיבית? מי משחקת כדורגל יותר התקפי?".

בעניין השערים צריך לשים לב גם לנתון הבא. פטר בוס סופג הרבה ביקורות, אבל בשבעת משחקי הליגה שהוא מאמן את מכבי מאזן השערים שלה הוא 7:16. אצל ההולנדי כובשת מכבי תל אביב 2.3 שערים למשחק אבל סופגת בממוצע שער למשחק. אצל סלאבישה יוקאנוביץ' מכבי תל אביב כבשה מעט פחות, רק 2.2 שערים למשחק, אבל ספגה פחות בצורה משמעותית, רק 0.75 שערים למשחק. "בשבעת המשחקים שבוס מאמן אותנו, כבשנו בשלושה משחקים שלישיות, אבל לכם נוח להתעסק בזה שבאר שבע משחקת יותר יצירתי ויפה לעין. התקשורת ועל זה אתם לא מוכנים להודות שופטת את מכבי תל אביב בעיניים הרבה יותר ביקורתיות. באר שבע כובשת בממוצע פחות משני שערים למשחק. אנחנו כובשים יותר משני שערים למשחק, אבל אתם קבעתם שהכדורגל שלהם יותר אטרקטיבי", קונן שחקן בכיר בקבוצה השבוע.

ועוד נתון סטטיסטי מעניין, כי הרי במכבי תמיד עובדים עם מספרים. עד המחזור ה-24 של העונה שעברה מכבי תל אביב של פאקו אייסטרן צברה 53 נקודות. כן, שתי נקודות פחות ממה שיש לה היום אחרי אותו מספר של משחקים, מה שמלמד כי מכבי תל אביב בסופו של דבר עומדת על הממוצעים שלה ומי שטורפת מבחינתה את כל הקלפים זו הפועל באר שבע עם אחוזי צבירת נקודות יוצאי דופן.

פטר בוס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
השוואות מעניינות עם אייסטרן ויוקאנוביץ'/קובי אליהו

ביום שני שעבר נסע פטר בוס לבאר שבע לצפות במשחק מול בני יהודה. ההולנדי רצה לראות את יריבתו הערב, אבל גם לאמוד את כוחה של באר שבע. אף שהחל בשבועיים האחרונים בסוג של מלחמה פסיכולוגית מול הדרומיים, קבלת הפנים שנערכה לו בטרנר החל מהרגע שירד מהמכונית בחנייה הייתה מאוד לבבית. למעט אדם אחד ביציע שעשה לעברו תנועות שמחה מתגרות כשבאר שבע כבשה, כל האחרים נהגו בצורה מכובדת מאוד ואפילו ביקשו איתו תמונות סלפי. למרות שלוש האליפויות הרצופות וההשתתפות בליגת האלופות העונה, אף אחד במכבי לא מוכן להרים ידיים בכל מה שקשור לתואר העונה, אבל איך אמר השבוע גורם במועדון: "אם להפסיד את האליפות העונה, אז העובדה שבאר שבע תיקח אותה זו חצי נחמה. הרי אין למכבי תל אביב יריבות אמיתית ומסורתית עם באר שבע וכשמדובר בהשקעה העצומה שנעשתה שם ובמאות אלפי תושבי העיר והסביבה שמייחלים כבר לאליפות אחרי 40 שנה, זה לא יהיה כזה כואב אם זה יקרה. כמו שרבים שמחו עבור שרצקי והצפון באליפות של קרית שמונה, כך יהיה צריך לפרגן לדרום אם זה יקרה בבאר שבע".

בדבר אחד בטוחים במכבי תל אביב. אם היא תפסיד את האליפות, המוטיבציה של מיטש גולדהאר להשיב את התואר אליו רק תעלה וההשקעה שלו תהיה בהתאם לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully