וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר עונה לרוברטסון, ב-NBA תוהים: זו העונה האישית הטובה בהיסטוריה?

אחרי עוד הצגה ועוד שבירת שיא, בארה"ב מתחילים לנתח את העונה של קרי מנקודת מבט היסטורית. ה'ביג O' מבקר את ההגנות הנרפות, המאמן עונה לו בציניות וסקיילס לא מדמיין איך הרצף נעצר. וגם: הארדן בתפקיד לברון

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
לקום ולהריע. קרי/AP

המספרים

* נתחיל עם הנתון הבולט מהלילה: סטף קרי עקף את קייל קורבר עם 128 משחקים רצופים בהם קלע לפחות שלשה אחת.

* במהלך 128 המשחקים הללו, קרי העמיד ממוצע של 26.3 נקודות למשחק.

* במהלך הרצף שלו, 330 מתוך ה-337 שלשות של קייל קורבר באו כתוצאה מאסיסטים. אצל קרי, לעומת זאת, נרשמו 309 שלשות כתוצאה מאסיסטים ועוד 224 שלשות שייצר לגמרי בעצמו.

* אם מחשיבים את הפלייאוף, לקרי יש עוד 149 משחקים רצופים עם לפחות שלשה אחת, גם זה שיא NBA.

* קרי רשם העונה כבר שלושה משחקים עם 50 נקודות ומעלה. האחרונים שעשו זאת בעונה שלמה היו לברון ג'יימס ודווין וייד, אי שם בעונת 2008/09.

* אחרי עשר השלשות שצלף הלילה, קרי עלה למאזן של 271 שלשות מתחילת העונה. נכון לעכשיו שלוש מארבע עונות השיא ב-NBA בקליעת שלשות שייכות לו.

* רק שבע פעמים בתולדות הליגה שחקן קלע 50 נקודות ומעלה עם 10 שלשות או יותר. על ארבעה מתוך שבעת המשחקים האלה רשום סטף קרי.

* רק נקודה אחת מתוך ה-51 של קרי במשחק כולו באה מקו העונשין. זה הופך אותו לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שקולע 50 נקודות ומעלה עם זריקת עונשין אחת בלבד.

* קרי הוא השחקן הראשון מאז קובי בריאנט במרץ 2007 שקולע 40 נקודות ומעלה ו-50 נקודות ומעלה בשני משחקים עוקבים.

* ולסיום, שימו לב לנתון הזה: סטף קרי עומד על 4 מ-11 (36.4%) העונה בזריקות ממרחק של 10.5 מטר ומעלה. רק לשם השוואה, זה נתון טוב יותר מאחוזי הקליעה של אנדרה דראמונד מהעונשין (!).

סטיב קר, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
בזמנו היה לקרי קשה יותר? סטיב קר/GettyImages

התגובות

סטפן קרי היה זקוק רק לשלשה אחת כדי לחלוף על פני קייל קורבר ולרשום משחק 128 ברציפות עם לפחות צליפה אחת מחוץ לקשת. מכיוון שמדובר באתגר קל מדי, כוכב גולדן סטייט הסתפק בעשר שלשות, בדרך ל-51 נקודות וניצחון 114:130 על אורלנדו בחוץ. כמו בכל משחק חוץ העונה, הווריירס קיבלו כבוד של מלכים. כשקרי חתם רבע שלישי מושלם עם שלשה מדהימה מהחצי על הבאזר, האוהדים נעמדו והעניקו לו סטנדינג אוביישן ממושך, כשעל פניו חיוך רחב. "צחקתי, כי הזריקה הזו לא באמת הייתה אמורה להיכנס", אמר קרי בסיום. "קלעתי כמה שלשות ברבע השלישי וסיימתי עם הדבר הזה. כיף לקלוע עם הקרש, זה לא קורה לי הרבה".

ובזמן שסטף מנסה להצטנע, בגולדן סטייט כבר לא מוצאים קומפלימנטים. "השיא הזה לא באמת גדול כל כך, רק בגלל שזה סטף. שלשה בשבילו היא כמו ליי אפ. זריקה מהחצי היא כמו שלשה. זה סטף. הוא עושה דברים שאף אחד לא עשה לפניו, ושום דבר לא מפריע לו לעשות כיף", אמר סטיב קר. מאמן הווריירס התייחס גם לטענות שהעלה אגדת העבר אוסקר רוברטסון, שטען הלילה כי "המאמנים כיום ב-NBA לא מבינים כלום בכדורסל. הם לא מבינים בהגנה. אם עומד מולך קלעי כל כך טוב, לא כדאי קצת יותר ללחוץ עליו?".

קר, אחד שעבר דבר או שניים ב-NBA אז והיום, חייך. "אוסקר צודק. אין ספק שבתקופתי הייתי יכול לעצור את סטף. לעצור? הייתי משתק אותו לחלוטין", הוסיף בציניות. "הרי ידוע שפעם, לפני 50 שנה, שחקני NBA היו גדולים, חזקים ומהירים יותר. לדעתי סטף בכלל לא היה מספיק טוב כדי להגיע לליגה בזמנו".

עוד באותו נושא

קרי צלף 51 נקודות, שבר את השיא של קורבר והוליך גולדן סטייט לניצחון באורלנדו

לכתבה המלאה
כדורסלן העבר אוסקר רוברטסון. AP
ביקורת נדירה. רוברטסון/AP

סקוט סקיילס ראה את קרי צולף שוב ושוב, ולא ממש ידע כיצד להגיב. "מישהו מופתע ממה שסטף עשה הלילה? זה מה שהוא עושה תמיד. הוא היתל בנו שוב ושוב. הוא רץ. הוא עוצר. הוא מרגיע, גורם לך להירגע לרגע, ונעלם בשנייה", אמר מאמן המג'יק. "אני לא מצליח לדמיין איך בכלל הרצף שלו ייעצר. צריך לקרות משהו באמת נדיר כדי שזה יקרה".

גם הפרשנים מנסים כבר לבחון את העונה של קרי מנקודת מבט היסטורית. "אני חושב שאנחנו עדים לעונה הכי טובה של שחקן NBA בכל הזמנים", החמיא פרשן ESPN סקיפ בייליס. "הוא בזון מטורף כבר חודשים. אי אפשר לעצור אותו, אי אפשר לתסכל אותו, זה לא נתפס. גם ג'ורדן בשיאו לא היה כל כך דומיננטי בעונה הרגילה".

* למרות הניצחון המרשים על פורטלנד בחוץ, ועל אף העובדה שצלף לא פחות מ-46 נקודות, ג'יימס הארדן סופג ביממה האחרונה ביקורות קשות בארצות הברית. כתב רשת CBS קן ברגר פרסם הלילה כי בדומה לתקדים לברון ג'יימס ודיוויד בלאט, הארדן היה זה שדחף לפיטוריו של המאמן לשעבר קווין מקהייל. כמו כן, הגארד דאג להבהיר בפני הג'נרל מנג'ר דריל מורי כי דוויט הווארד צריך לשחק במקום אחר. גורם בקבוצה אמר לברגר: "הדינמיקה בחדר ההלבשה שלילית במיוחד. אם כולם יודעים שג'יימס הארדן יכול לגרום לפיטורים שלך, או להביא לזה שיעבירו אותך בטרייד, אז למי תמסור קודם - לדוויט או לג'יימס?".

שחקן יוסטון רוקטס ג'יימס הארדן. AP
בצמרת מקבלי ההחלטות. הארדן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully