וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן ענבר: "לא חושב שזה יהיה סנסציה אם נעלה לאליפות אירופה"

25.2.2016 / 10:50

מאמן נבחרת הנשים של ישראל מאושר אחרי הניצחון הגדול על טורקיה: "הן אחת מ-8 הנבחרות הטובות בעולם, לא באו במחשבה שהן באות לכדור אחרון כדי לנצח"

עדן ענבר מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. ברני ארדוב
ניצחון מרשים. עדן ענבר/ברני ארדוב

נבחרת הנשים של ישראל רשמה אמש (רביעי) את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה כשגברה בהיכל הדרייב אין בתל אביב 62:63 על נבחרת טורקיה ועלתה למקום השני במוקדמות יורובאסקט 2017. הטורקיות החזקות, שזכו בשנים האחרונות בשתי מדליות באליפות אירופה, פתחו את המשחק כמצופה ועלו ליתרון 14:30 בתחילת הרבע השני, אלא שאז החלו השחקניות של עדן ענבר בקאמבק מרשים שנגמר בניצחון ענק. חמש שחקניות קלעו בספרות כפולות לנבחרת כשהמובילה הייתה אלישה קלארק עם 16 נקודות, כששי דורון ונעמה שפיר מוסיפות 13 ו-12 בהתאמה.

"זה הרגיש כמו אחד הניצחונות הגדולים", אמר הבוקר מאמן הנבחרת עדן ענבר בשיחה עם וואלה! ספורט, "אמונה יש בנו כספורטאים, אבל במחשבה ריאלית כשאתה מראה את הוידאו ורואה את איכות השחקניות אתה מבין שהדברים לא תלויים רק בך. המטרה שלנו הייתה מבחינתנו לבוא לעשות את שלנו, שאם ינצחו אותנו כי הן שיחקו כדורסל טוב, אז בסדר. הן 10 שחקניות יורוליג, שוות מדליה בכל אליפות אירופה, יהיו ברבע גמר האולימפיאדה בטוח. הן אחת מ-8 הנבחרות הטובות בעולם, בוודאות. ברור שאנחנו לא נמצאות ברמה הזאת, זה שילוב של כמה דברים שהשתלבו להן ביחד".

מאמן הנבחרת המשיך והסביר את הסיבות שהובילו לסנסציה, "כשחזרנו מהבור של הרבע הראשון ותחילת הרבע השני אז זה נתן לנו ביטחון. הם לא ציפו למשחק שקול, וכשאתה מגיע פייבוריט כל כך ואתה מגיע למשחק שקול הלחץ עובר אליך. הם שיחקו בחצי השני הרבה פחות טוב מהחצי הראשון. אני זוקף את זה הרבה להגנה שלנו, אבל גם לעובדה שהעברנו את הלחץ אליהם. הן לא באו במחשבה שהן באות לכדור אחרון כדי לנצח את המשחק הזה".

שיטת מוקדמות אליפות אירופה קובעת כי הנבחרות שתסיימנה במקום הראשון בתשע הבתים ושש הסגניות הטובות ביותר תעפלנה בסיום המוקדמות לאליפות אירופה. ישראל כעת מדורגת במקום השני בבית, ואם נבחרת בוסניה לא תפתיע את טורקיה בחוץ בחודש נובמבר, המנצחת ברומניה במשחק בין הנבחרת המקומית לישראל, יקבע מי תסיים במקום השני, "בוסניה לא תפתיע את טורקיה בטורקיה, זה לא יקרה, ואם ננצח נקודה ברומניה, אז הבטחנו את המקום השני, ובזכות הניצחון על הטורקיה אז לדעתי עלינו לאליפות אירופה", הסביר ענבר, "אנחנו ורומניה שתי קבוצות שוות, יש להן יתרון ביתיות, אבל שתי קבוצות שוות".

ישראל יכולה להעפיל לאליפות אירופה אחרי שתי היעדרויות מהמפעל, אותן מסרב המאמן להגדיר כאכזבה, "המילה אכזבה על הקמפיינים האחרונים לא במקומה, זה דור פחות טוב, צריך להגיד את הדברים כמו שהן. שי דורון ולירון כהן בשיאן עם לייני סלווין זה שלוש גארדיות בטופ של אירופה ואין לנו דבר כזה היום. לא חושב שזה יהיה סנסציה אם נעלה לאליפות אירופה. זאת מטרה קשה לסיים במקום השני, אבל ריאלית, חשבתי על זה לפני וחושב על זה גם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully