וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיב"א דוחפים: קבוצות ממצרים, אירן ולבנון יצטרפו ליורופקאפ

24.2.2016 / 21:53

בפיב"א אירופה בוחנים אפשרות לצרף קבוצות מצפון אפריקה והמה"ת למפעל בו משחקת העונה ראשון לציון. מסתמן שהקבוצות יצטרכו לחתום על מסמך בו הן מתחייבות להופיע לכל משחק

אי ג'יי רולנד שחקן הפועל ירושלים (ימין) מול מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
ירושלים או ראשון ייתקלו ביריבות לא שגרתיות?/ניב אהרונסון

פיב"א אירופה ממשיכה במהלכים לקראת הקמת ליגת האלופות בעונה הבאה, וזאת על אף תביעה שהגישו ראשי היורוליג, שם טוענים כי בפיב"א משכנעים את ראשי הליגות השונות להצטרף אליהם בעזרת מהלכים מלוכלכים ומושחתים.

בפגישה שנערכה השבוע בפריס דנו נציגי הוועדות השונות בתכניות לקראת העונה הבאה ואחת ההצעות המפתיעות הייתה לשלב בעונה הבאה ביורופקאפ, המפעל השני של פיב"א, בו משחקת העונה מכבי ראשון לציון, מספר קבוצות מהמזרח התיכון וצפון אפריקה.

"התחרות עשויה לכלול קבוצות שיפעילו מהמזרח התיכון וצפון אפריקה", נכתב בהודעה רשמית של המפעל, "הכללתן של אותן קבוצות מהאזורים הללו כפופה לרגולציות מסוימות, כמו גם לדרישות סף ודרישות ספורטיביות".

לוואלה! ספורט נודע כי בפיב"א מעוניינים לצרף קבוצות בכירות מלבנון, מצרים, אירן, ערב הסעודית וטוניסיה למפעל, אך ככל הנראה ידרשו אותן קבוצות לחתום על הסכמה להופיע לכל משחק לפני שיצטרפו. העובדה שהן עשויות להיפגש עם יריבות ישראליות תהפוך את ההחלטה הזאת למעניינת ביותר. מה שעומד מאחורי הרצון הזה הוא ניסיון להיפתח לאזורים נוספים ולהגדיל את השוק והכוח הכלכלי של פיב"א.

המבנה הכללי של ליגת האלופות אושר, אך המפעל עצמו יושק רק בחודש הבא. 24 קבוצות תעפלנה אוטומטית לשלב הבתים הראשון של המפעל ואליהן יצטרפו שמונה קבוצות נוספות משלב המוקדמות, שיכלול 32 קבוצות. כל הקבוצות שתעפלנה לשלב הבתים הראשון, ו-28 מתוך 32 קבוצות המוקדמות, יעשו זאת על פי ההישגים במדינות שלהן וארבע נוספות יגיעו למוקדמות דרך כרטיס חופשי. ישראל תזכה לנציגה אחת בשלב הבתים הראשון, נציגה נוספת במוקדמות ולפחות נציגה אחת ביורופקאפ.

  • עוד באותו נושא:
  • יורופקאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully