וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל נשים: נבחרת ישראל השיגה נקמה עם ניצחון 62:63 על טורקיה

למרות פיגור של 15 נקודות במהלך הרבע השני, הנבחרת ביצעה קאמבק מרשים מול אחת הנבחרות החזקות באירופה וסגרה חשבון על קבלת הפנים העוינת באנקרה. דורון: "לא זוכרת שהיה ניצחון כזה"

נעמה שפיר/ברני ארדוב

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל השיגה הערב (רביעי) נקמה מתוקה בנבחרת טורקיה, כשרשמה ניצחון גדול ודרמטי על אחת הנבחרות החזקות באירופה - 62:63. השחקניות של עדן ענבר מחקו פיגור של 15 נקודות ובעזרת הגנה פנטסטית (ספגה רק 23 נקודות במחצית השנייה) וקאמבק מרשים השיגו ניצחון שני רצוף במוקדמות יורובאסקט 2017, כדי לסגור חשבון עם הטורקיות על קבלת הפנים העוינת שכללה גם את ביזוי ההמנון במשחק הקודם באנקרה לפני כשלושה חודשים. לטורקיה היה זה הפסד ראשון בקמפיין, אך היא עדיין מוליכה את בית ח' לפני ישראל ורומניה שתיאבקנה על המקום השני.

שחקנית נבחרת ישראל אלישיה קלארק. ברני ארדוב
הובילה ליתרון ראשון וגם שמרה עליו. אלישה קלארק/ברני ארדוב

הרבע הראשון היה כולו של הטורקיות, שעצרו את שי דורון, עלו ליתרון 7:15 ובעזרת ריצת 0:9 גם השיגו יתרון דו ספרתי 12:26 בסיום הרבע הראשון. המאמן ענבר העיר את השחקניות שלו, ואחרי שהפער גדל ל-15 בתחילת הרבע השני, החלו הישראליות לקלוע מחוץ לקשת ולקזז את ההפרש. שלשות של דורון, שירן צעירי ונעמה שפיר הקטינו לארבע בלבד (31:27) וצעירי הייתה גם זו שקבעה את תוצאת המחצית - 35:39 לטורקיה, עם הרבה תקווה לישראל.

המשחק הפך צמוד ודרמטי ברבע השלישי, בו הגנה ישראלית מצוינת הגבילה את הטורקיות לשמונה נקודות בלבד. אלישה קלארק קבעה יתרון ישראלי ראשון - 45:46 כשנותרו שתי דקות וחצי לסיום הרבע - אבל קווינטרה הולינגסוורת', המתאזרחת של טורקיה, העניקה לאורחות יתרון קטן 46:47 עם הכניסה לרבע המכריע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
. שחקנית נבחרת ישראל קטיה לויצקי. ברני ארדוב
ניצחון יוקרתי. קטיה לויצקי/ברני ארדוב

קלארק המשיכה את המומנטום של הנבחרת ועם יתרון 49:52 לישראל, שלחה את הטורקיות לפסק זמן כשנותרו שש דקות לסיום. גם זה לא הועיל לאורחות, כשצעירי וקלארק הגדילו ל-53:60 והקפיצו את הקהל בדרייב אין. שלשה נוספת של קלארק העניקה לישראל 57:63 לקראת שתי הדקות האחרונות, אבל איבודי כדור אפשרו לטורקיה לצמק ל-63:62 בלבד. דורון שוב איבדה בהתקפה הבאה, אבל אייסה קורה החטיאה שלשה בשניית הסיום ונתנה את האות לחגיגה ישראלית גדולה. אחד הניצחונות הגדולים בתולדות הנבחרת.

קלעו לנבחרת ישראל: אלישה קלארק 16 נקודות (7 ריבאונדים), שי דורון 13 (7 אסיסטים), נעמה שפיר 12 (5 אסיסטים), שירן צעירי וקטיה לויצקי (6 ריבאונדים) 10 כל אחת, ליעד סואץ קרני 2, אופיר בנט, אורטל אורן, נופר שלום, קטיה אברמזון ורוני בן נון שיחקו ולא קלעו.

שי דורון הנרגשת אמרה בסיום: "לא זוכרת ניצחון כזה במדי הנבחרת. שיחקנו מול הרבה נבחרות אבל לא ברמה כזאת. אין לי מילים. זה לא מובן מאליו. יש לנו יותר מזל משכל שזה לא נפל על האיבודים שלי היום. חוץ מהרבע הראשון שהיה על הפנים שיחקנו את הכדורסל שלנו. הם לקחו את הזריקות שאנחנו רצינו, וזה היה ההבדל. אנחנו מאוד מגובשות ורואים את זה במשחק שלנו. יש לנו עוד שני משחקי חוץ שאלוהים ישמור, אבל נחשוב על זה כשזה יגיע".

שחקניות נבחרת ישראל בכדורסל. ברני ארדוב
איזו חגיגה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully