וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשעייה של ספ בלאטר ומישל פלאטיני מפיפ"א קוצצה לשש שנים

פרשת השחיתות: הערעור של נשיאי פיפ"א ואופ"א לשעבר נדחה על ידי ועדת האתיקה, אך ההשעייה שלהם קוצצה בשנתיים, ותיספר החל מאוקטובר 2015. בנוסף, הושתו על השניים קנסות גדולים

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא אופ"א מישל פלאטיני. GettyImages
יכולים לחייך, בערך. פלאטיני ובלאטר/GettyImages

ההשעייה של של ספ בלאטר ומישל פלאטיני מפיפ"א קוצצה לשש שנים. כך הודיעה הערב (רביעי) ועדת הערעורים של פיפ"א, לאחר שבחנה את הבקשה של נשיאי הארגונים לשעבר. ב-15 ו-16 בפברואר נערכו לשניים שימועים, לאחריהם החליט נשיא הוועדה, לארי מוסנדן, לדחות את בקשתם לבטל את העונש, אך הסכים להמתיק את עונשם ולהתחיל לספור אותו החל מאוקטובר 2015. כמו כן, בלאטר נקנס ב-50 אלף פרנק בעוד בלאטר ייאלץ לשלם 80 אלף פרנק.

בהחלטה נכתב: "ועדת הערעורים לקחה בחשבון את הפעולות והשירותים שביצעו מר בלאטר ומר פלאטיני למען פיפ"א, אופ"א וענף הכדורגל באופן כללי במהלך השנים, והעניין ראוי להכרה כגורם מקל. לכן הוחלט על הפחתת שנה אחת מעונש חמש השנים על העבירה על סעיף 20 והפחתת שנה אחת מעונש שלוש השנים על יתר הסעיפים".

גזר הדין הזה נקבע על ידי ועדת האתיקה של פיפ"א שחקרה תשלומים שניתנו לפלאטיני בעלות של 1.3 מיליון ליש"ט ב-2011. פלאטיני ובלאטר הכחישו את ההאשמות שיוחסו להם וטענו שהתשלומים כובדו בהסכם שנעשה ב-1998 עבור עבודה שנעשתה בין השנים 1998 ל-2002, כשפלאטיני עבד כיועץ טכני של בלאטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully