וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנדברג פנתה ליועמ"ש: "חשד כבד לפלילים והעברת כספים לקבוצות מועדפות"

22.2.2016 / 14:59

חברת הכנסת פנתה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לבחון אפשרות לפתוח בחקירה בעקבות הממצאים שעלו מדו"ח אלקלעי, בזמן שכיהן אבי לוזון כיושב הראש של ההתאחדות לכדורגל

תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
פועלת במרץ. זנדברג/ניב אהרונסון

חברת הכנסת, תמר זנדברג, פנתה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבחן אפשרות לפתוח בחקירה על סמך ממצאי דו"ח אלקלעי הנוגעים לתקופת כהונתו של אבי לוזון כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל.

"הממצאים שעולים מהדו"ח מדאיגים ודורשים בחינה מעמיקה", כתבה זנדברג. "לא הגיוני כי המדינה תעבור לסדר היום על חשדות לרישום כוזב בתאגיד שהובילו לגרעונות שפוגעים בכדורגל הישראלי. אני פונה אליך בנוגע לחשדות לשחיתות ולהתנהלות לא תקינה בהתאחדות לכדורגל. מהאמור בדו"ח עולה חשד כבד לפלילים, על פיו, ככל הנראה, בוצע רישום כוזב ביודעין בדוחות הכספיים של ההתאחדות לכדורגל, כאשר בעת אישור הדוחות הכספיים של ההתאחדות לכדורגל לשנת 2013 בוצע תיקון רטרואקטיבי לדוחות לתקופה של חמש שנים אחורה".

זנדברג הוסיפה: "בנוסף, במסגרת מנגנון ההעברות הכוזב לכאורה, הועברו מיליוני שקלים למכבי פתח תקוה, שבבעלות אחיו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל באותם זמנים, ואשר בה כיהנו בעלי תפקידים בני משפחתו הקרובים. עוד עולה מהדו"ח כי כספים הועברו באופן סלקטיבי לקבוצות מועדפות על ידי היו"ר וגורמים אחרים במערכת, אשר רצו לבסס את שליטתם הפוליטית במנגון ההתאחדות. על כן, אבקש ממך לבחון את הדו"ח (המצורף למכתב) ולבחון האם מתקיים חשד סביר לפלילים המצדיק פתיחה של חקירה".

דו"ח אלקלעי מולא על פי הזמנתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, שביקש להבין כיצד נעלמו 38.5 מיליון שקלים מקופת ההתאחדות בשנים עברו. עו"ד מורן מאירי ממכבי תל אביב, מוביל את המאבק להשבת הכספים לקופת ההתאחדות לכדורגל ובישיבה האחרונה הודיע כי "אם לא יינקטו הליכים לגביית הכסף בעקבות מסקנות הדו"ח, אני מתכוון להגיש ב-1 במרץ תביעה נגזרת נגד הנוגעים בדבר". אם תהיה תביעה כזו, היא תהיה נגד נושאי התפקידים בהתאחדות ובראשם אבי לוזון שכיהן בתקופה המדוברת כיו"ר ההתאחדות לכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully