וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקופץ לרוחק הפראלימפי יקבל רשות להתחרות באולימפיאדת ריו?

מרקוס רם מתקשה להוכיח שהלהב שלו לא מעניק לו יתרון על פני קופצים אחרים. הגרמני בן ה-27 קבע את תוצאת השנה בעולם ב-2015 ואם יקבל אישור להתחרות בריו, יהפוך למועמד למדליית זהב

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: מרקוס רם קובע את תוצאת השנה בעולם ב-2015

אוסקר פיסטוריוס כבר הפך מזמן מספורטאי מרגש לרוצח מתועב, אבל יכול להיות שבאולימפיאדת ריו דה ז'נרו שתצא לדרך בעוד פחות מחצי שנה, נראה אתלט להבים חדש שמככב באירועי מלכת הספורט.

מרקוס רם הגרמני, קופץ לרוחק בן 27, מנסה להאיץ בוועד האולימפי הבינלאומי להיפגש איתו ולאפשר לו להשתתף במשחקים האולימפיים בקיץ, ולא רק באלו הפראלימפיים. רם ניצח בסוף השבוע בתחרות הגרנד פרי בגלזגו עם תוצאה של 8.10 מטרים והצהיר לאחר מכן שהוא נחוש להופיע בריו דה ז'נרו. אגב, בזמנו פיסטוריוס קיבל אישור והשתתף באולימפיאדת 2012.

רם קבע בשנה שעברה 8.40 מטרים - תוצאת השנה בעולם בקפיצה לרוחק, תוצאה שהייתה מספיקה לו בשביל מדליית זהב באולימפיאדת לונדון 2012. על פי החוקים החדשים של הוועד האולימפי הבינלאומי, על כל ספורטאי פראלימפי שנעזר בעזרים כלשהם, להוכיח שהם לא נותנים לו יתרון ולא בטוח שהוא יצליח.

מרקוס רם, קופץ לרוחק גרמני. GettyImages
יתרון או לא יתרון? רם/GettyImages

"אם הלהב שלי הוא כזה יתרון, איך קופצים לרוחק פראלימפיים אחרים לא מגיעים לאותו מרחק כמוני?", תהה רם אתמול, "באליפות העולם לאתלטים בעלי מוגבלויות, הקופץ שהגיע במקום השני היה רחוק ממני 1.14 מטרים ויש לו להב זהה לשלי. אם זה היה כל כך קל, עוד ספורטאים היו קופצים למרחק כמו שלי".

כרגע רם המתוסכל לא יוכל להשתתף במשחקים האולימפיים בברזיל, אבל הוא נכון למלחמה. "כתבנו לוועד האולימפי הבינלאומי, אבל קיבלנו מהם תשובה שהם עסוקים. אני רוצה לפגוש אותם פנים אל פנים".

הגרמני מקבל לא מעט תמיכה, בעיקר מגופים שתומכים בספורטאים נכים, אבל לא כולם בעדו. למשל פבריס לאפייר האוסטרלי, שסיים שני בתחרות בגלזגו בסוף השבוע. לאפייר נשאל האם לדעתו לרם צריכה להינתן האפשרות להשתתף באולימפיאדה הקרובה וענה בחדות: "לא", לפני שעזב את עמדת הראיונות במהרה.

מרקוס רם, קופץ לרוחק גרמני. GettyImages
הקופץ שסיים במקום השני בתחרות בסופ"ש נשאל האם רם צריך להשתתף באולימפיאדה והשיב: "לא"/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • מרקוס רם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully