וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה החדשה: שינוי באחריות השילוחית ומדרג ענישה חדש

22.2.2016 / 11:36

ועדת האתיקה תתכנס שוב ותוציא להתאחדות מסמך עם דרישות לשיטת ענישה חדשה, כולל ביטול הרדיוס. בין הנקודות החשובות: קבוצות שיוכיחו שהן נלחמות באלימות של אוהדיהן, יקבלו הקלות

ניב אהרונסון

שינוי באחריות השילוחית של הקבוצות ומדרג ענישה חדש שלא יכלול את עונש הרדיוס, אלה עיקרי הדו"ח שמתכוונת להגיש ועדת האתיקה של מנהלת הליגות לקראת הרפורמה הגדולה בתקנון המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל.

כזכור, אחרי האיום של אלי טביב ויעקב שחר לא להופיע למשחק בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה, בשבוע שעבר הוחלט במנהלת לצאת לדרך חדשה על ידי ניסוח עקרונות חדשים לכל עניין השפיטה של הקבוצות בליגה.

ביום חמישי הקרוב תתכנס פעם נוספת ועדת האתיקה של מנהלת הליגות בראשות יעקב שחר ובסיום הדיון אמור לצאת מסמך מסודר להנהלת ההתאחדות לכדורגל ובו השינויים שמבקשות הקבוצות להכניס לתקנון המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל.

יעקב שחר בעלי מכבי חיפה. קובי אליהו
עומד בראש ועדת האתיקה. שחר/קובי אליהו

עונש הרדיוס היה זה שהצית את כל ההמולה בשבוע שעבר, אבל הרבה יותר חשוב ממנו מבחינת הקבוצות הוא כל נושא השינוי באחריות השילוחית של הקבוצות. בהצעה שתוגש לאישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל יהיו הגדרות מאוד ברורות לגבי מה שמצפים מהקבוצות. כל הרעיון יהיה להקל בצורה משמעותית בעונשי הקבוצות אם הן עשו את כל הפעולות הנדרשות על פי התקנון החדש. מי שתוכיח כי ביצעה סט של פעולות תיכנס באופן אוטומטי למתחם ההקלות. קבוצות שיביאו אבטחה למשחקי חוץ, שירדפו אוהדים מתפרעים ויגישו תביעות אזרחיות נגדם, ויראו כי הן עומדות בכל הדרישות של המשטרה, יזכו להקלות משמעותיות בענישה.

בכל מה שקשור לעונשים, הרי שמדרג הענישה ישתנה ולא יכלול עוד את עונש הרדיוס עם קהל. אמנם יהיו קיימים עונשים לא פחות כבדים כמו הורדת נקודות או משחק ללא קהל ובוודאי גם הורדת ליגה, אבל העונשים האלה יופעלו במקרים חריגים בלבד ורק אם לא יוכח שהקבוצות עשו את המרב כדי להילחם במתפרעים.

למעשה, מדרג הענישה יחל באזהרה ויעבור לקנס, קנס גבוה, סגירת יציע, משחק ללא קהל, הפחתת נקודות והורדת ליגה.
כאמור עם סיום ניסוח המסמך בוועדת האתיקה של המנהלת יעברו ההמלצות להנהלת ההתאחדות לכדורגל ובהמשך תתקיים הצבעה לשינוי התקנון. בקרב קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית קיימת הנחה שלא תהיה שום בעיה להעביר את השינויים בתקנון בהצבעת ההנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully