וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרי ההיסטוריה לצד צ'מברליין ושאקיל: על ליל 59 הנקודות של אנתוני דייויס

כוכב ניו אורלינס ניפץ שורה של שיאים בהצגה המרשימה שלו מול דטרויט: "זה חלום שהתגשם, אולי אפריש את החולצה". כל המספרים, השבחים, הווידוי של ואן גנדי והציטוטים. וגם: ורז'או עובר לגולדן סטייט

אנתוני דייויס שחקן ניו אורלינס פליקנס. AP
אנתוני דייויס שחקן ניו אורלינס פליקנס/AP

"היה כיף גדול", כך הגדיר אנתוני דייויס את ההצגה המרשימה שלו הלילה (בין ראשון לשני), כשקלע 59 נקודות והוסיף 20 ריבאונדים בניצחון של ניו אורלינס 106:111 על דטרויט. השיא הקודם של המועדון לנקודות במשחק היה 50, אותו קבע ג'מאל משבורן בדיוק לפני 13 שנה. דייויס ניפץ אותו כשהוא מפגיז באחוזים נפלאים (24 מ-34 מהשדה, 9 מ-10 מהעונשין, 2 מ-2 מהשלוש), ומוסיף 19 נקודות ברבע האחרון כדי להבטיח גם את הניצחון.

אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס. AP
אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס/AP

מספרי הערב של דייויס

* אנתוני דייויס הפך לשחקן ה-20 בלבד בתולדות ה-NBA שקולע 59 נקודות (ומעלה) למשחק.

* רק שני שחקנים ב-NBA השלימו משחק של 55 נקודות ו-20 ריבאונדים ב-50 השנים האחרונות: ווילט צ'מברליין ושאקיל אוניל.

* דייויס (בן 23 בחודש הבא) הוא השחקן הצעיר ביותר שקולע 59 נקודות למשחק (שנה צעיר יותר מאשר ג'רי ווסט), והשחקן השני הכי צעיר שמשלים משחק של 50 ו-20 (אחרי בוב מקאדו).

* היו לו 28 נקודות בצבע (שיא קריירה), 8 סלים מטווח ביניים (שיא עונתי) ושתי שלשות (בפעם הרביעית בקריירה).

* 59 הנקודות שלה הן שיא עונתי, שיא קריירה, שיא מועדון והכי הרבה נקודות של שחקן העונה בליגה.

* שאר שחקני הקבוצה קלעו 52 נקודות.

* דייויס שבר את שיא הנקודות למשחק בפאלאס באובורן היל: השיא הקודם היה של לברון ג'יימס, 48 נקודות בגמר המזרח ב-2007.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס. AP
אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס/AP

הציטוטים

וכמו תמיד אחרי משחקים כאלה, אין מנוס מהקלישאה. "הטבעת נראתה לי כל כך גדולה", אמר דייויס בסיום, "זו תחושה כאילו כל זריקה שלך תיכנס. אתה פשוט רוצה את הכדור כל הזמן, וכל פעם שהוא אצלך אתה זורק. ככה הרגשתי הערב. וככל שהזריקות יותר נכנסות, ככה אתה יותר נעול. ואז החברים שלך לקבוצה נהנים מזה, ואז אתה עוד יותר חדור מטרה".

אחר כך ציין שהוא די הופתע שדטרויט לא החליטה בשלב כלשהו של המשחק להציב עליו שמירה כפולה. "אין ספק שאני הולך למסגר את כדור המשחק, חייב לעשות את זה, אולי להפריש את החולצה של המשחק, לתלות אותה בתקרה. זה לילה בלתי נשכח עבורי. זה היה אחד מהחלומות שלי לקלוע 50 נקודות, וסוף סוף עשיתי את זה".

מאמנו אלווין ג'נטרי אמר בסיום ש"עשינו מאמץ גדול לרווח עבורו את המשחק, ג'רו הולידיי עשה עבודה מצוינת. הוא שיחק מול קבוצה טובה מאוד, ואנדרה דראמונד הוא אחד הסנטרים הטובים בליגה, כך שזה מראה מה AD יכול לעשות". ג'נטרי הוסיף ש"אנתוני הוא קלע חצי מרחק כל כך מוכשר, שאם הוא תופס יום, דברים כאלה יכולים לקרות. אני חושב שזה המחיש איזה שחקן הוא יכול להיות אם מרווחים עבורו את המשחק. אם יש לו מרחב, אפשר לראות איך הוא קולע, חודר, לוקח את הכדור לסל, מטביע, מתקדם לעבר הטבעת".

אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס, ליד עוזר המאמן דארן ארמן. AP
אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס, ליד עוזר המאמן דארן ארמן/AP

דייויס גם הפך לשחקן השלישי בלבד שמסיים עם 50 ו-20 מאז 1983, לצד כריס וובר ושאק. "אני חושב שרק מחר אני אעכל ואבין מה עשיתי פה", אמר, "להיכנס לספרי ההיסטוריה לצד שאקיל וכריס וובר? זה משהו מיוחד". הוא ציין ש"לא עקבתי אחרי כמה נקודות היו לי, אבל החבר'ה עדכנו אותי. הם רצו שאגיע ל-60".

בצד השני המאמן המפסיד סטן ואן גנדי לקח אחריות: "אני לוקח את זה על עצמי. זה היה פשוט אימון גרוע מצדי, גרוע. אתה חייב למצוא פתרון לדבר הזה. אתה לא יכול לתת לבחור לקלוע 59 נקודות. זה עליי". אנדרה דראמונד ומרכוס מוריס ניסו לשמור על דייויס, שקלע מולם ב-16 מ-19 מהשדה. "זה לא שהוא קלע רק מול שחקן אחד", אמר מרקוס, "הוא קלע מול כל אחד שהיה מולו. זו אחריות קבוצתית, לא של שחקן אחד".

אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס. AP
אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס/AP

ורז'או עובר לגולדן סטייט

אנדרסון ורז'או, ששוחרר לפני יומיים מקליבלנד אחרי שבילה 11 שנים במדי הקאבס, יצטרף לגולדן סטייט. הסנטר הברזילאי בן ה-33, שסבל אשתקד מפציעה קשה ורשם העונה ממוצעים של 2.6 נקודות ו-2.9 ריבאונדים ב-31 משחקים לפני שנשלח ביום ההעברות האחרון לפורטלנד שחתכה אותו, התלבט בין הצעות מהווריירס והספרס, ובחר בסופו של דבר בקבוצה שניצחה את הקאבס שלו בגמר ה-NBA האחרון, בשורותיה הוא צפוי לחתום על חוזה מינימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully