וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורופקאפ: מכבי ראשון לציון ניצחה 73:75 את ונטספילס

שמינית הגמר: הכתומים עלו ל-0:1 בסדרת הטוב מ-3 ויכולים להבטיח העפלה במשחק הבא. דריל מונרו חוגג בצבע עם 29 נקודות, מארק ליונס תפר שש שלשות והוסיף 22 לכתומים

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. צילום: ברני ארדוב, ברני ארדוב
ניצחון דרמטי בלטביה. דאוסון/ברני ארדוב, צילום: ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון עשתה הערב (ראשון) צעד משמעותי לקראת העפלה לרבע גמר היורופקאפ כשניצחה בחוץ את ונטספילס הלטבית 73:75 ועלתה ליתרון 0:1 בסדרת הטוב מ-3. שחקניו של דרוקר הגיעו למשחק הזה אחרי ההפסד הכואב בחצי הגמר הגביע, אבל במשחק הערב ראשון הציגה שני שחקנים שהיו גדולים על הלטבים - דריל מונרו ומרק ליונס. הפורוורד המצוין פשוט חיסל את ונטספילס בצבע עם 29 נקודות עם 10/18 מהשדה, כשליונס תופר שש שלשות מתוך שבעה ניסיונות בדרך ל-22 נקודות, כאשר אף שחקן אחר בראשון לא קלע בדו ספרתי.

כאמור, הניצחון הזה משמעותי מאוד מבחינת ראשון שעולה ל-0:1 וניצחון ביתי שלה בשבוע הבא יבטיח לה את המקום ברבע הגמר, בעונה שבה הפועל ירושלים ומכבי תל אביב התבזו ביורוקאפ. אם ראשון אכן תעפיל, היא תפגוש בשלב הבא את המנצחת בסדרה בין פרנקפורט לא.א.ק לרנקה, שבה מובילים הגרמנים 0:1.

דריל מונרו שחקן מכבי ראשון לציון. אודליה מטרי, אתר מכבי ראשון לציון, אתר רשמי
חגג על הלטבים. דריל מונרו/אתר רשמי, אודליה מטרי, אתר מכבי ראשון לציון

רבע 1:

המשחק נפתח בצורה מהוססת מאוד ורק אחרי שלוש דקות ברבע קלעו המארחים את הסל הראשון מידי ארטיס אטה. כריס רייט החטיא פעמיים מהעונשין בצד השני וסלאבסקוס העניש כדי לקבוע 0:4 אחרי ארבע דקות. ראשון התחילה להיכנס לקצב עם נקודות של מונרו, ועוד סלים של ליונס, רייט ודאוסון שהשלימו ריצת 0:9 לכתומים. קריסטפס יניצ'נוקס קטע את הריצה של ראשון עם סל וסחיטת עבירה, 3:29 דק' לסיום הרבע והוסיף שלוש נקודות מהקו כדי לצמק ל-12:11 בלבד לראשון. וויגינס החטיא פעמיים מהקו וקווין פאלמר העניש עם שלשה שקבעה את תוצאת הרבע: 12:15 לראשון.

רבע 2

המשחק הצמוד נמשך גם ברבע השני, כאשר ניצ'נוקס עשה צרות לראשון עם תשע נקודות, אבל דריל מונרו שמר את הכתומים ביתרון קטן של 20:21. הלטבים החזירו לעצמם את היתרן עם סל נוסף של ניצ'נוקס, אבל שלשה של ליונס קבעה שוויון 24, שבע דקות בתוך הרבע. וויגינס החזיר את היתרון למארחים, אבל לאיונס תפר עוד שלשה וקבע שוויון 27. מופע השלשות של מארק לאיונס נמשך כשהגארד האמריקאי תפר עוד צ'אקה וקבע 27:31 לכתומים בלטביה. שתי נקודות עונשין של ניצ'נוקס קבעו 29:31 לראשון במחצית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מארק ליונס שחקן מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
הצגה מחוץ לקשת. מארק ליונס/ניב אהרונסון

רבע 3

פתיחת הרבע השלישי הייתה שייכת לכתומים של דרוקר שהגדילו את הפער בזכות דריל מונרו וכריס רייט עם שני סלים רצופים שקבעו 31:38 לראשון, 3:40 דק' בתוך הרבע. ראשון לחצה בהגנה ועלו ליתרון שיא, אבל ניצ'נוקס הכוכב המקומי תפר שלשה שהעלתה את מאזנו ל-16 נקודות וקבע 34:42 לראשון. אולם, ללטבים לא הייתה שום תשובה למונרו שחגג בצבע והעלה את ראשון ליתרון 34:44, 4:08 דק' לסיום הרבע. ארטיס אטה תפר עוד שלשה, אבל חמש נקודות רצופות של ליונס הנפלא שמרו פער של 10 לראשון. אולם, הכתומים איבדו ריכוז לקראת סוף הרבע וריצה מקומית של 0:8 צימקה ל-50:53 בלבד לראשון בסוף הרבע.

רבע 4

גולביס השלים ריצת 0:10 בפתיחת הרבע, אבל בן שימול ומונרו מנעו מהפך והעלו את הכתומים ליתרון 52:57. פיטס תפר עוד שלשה לונטספילס, אבל מונרו פשוט חיסל את הלטבים עם עוד סל בלתי אפשרי ונקודה נוספת מהקו. הלטבים לא ויתרון על המשחק כשסלים של גולביס מצמקים את הפיגור ל-3 נקודות בלבד, אבל ליונס קלע שלשה שישית (!) מתוך שבעה ניסיונות וקבע 59:65 לראשון. גולביס החזיר שלשה בצד השני, אבל שלוש נקודות רצופות של מונרו הנפלא (25 נקודות) החזירו את היתרון של ראשון ל-62:68, 2:52 דק' לסיום המותחן. גולביס קלע עוד שלשה למארחים וצימק את הפיגור, אבל בן שימול קלע פעמיים מהקו וקבע 65:70 לראשון, שתי דקות לסיום.

מונרו שוב חדר וקלע, אבל פיטס חדר בצד השני וקבע 69:72, 34 שניות לסיום. הלטבים לא עשו עבירה, פאלמר זרק לשום מקום מחוץ לקשת ובן שימול ביצעה עבירה חכמה בצד השני. ניצ'נוקס קלע פעמיים מהקו וצימק ל-71:72, תשע שניות לסיום. הלטבים ביצעו כמובן עבירה ובן שימול עמד בלחץ עם שתי קליעות עונשין. הלטבים קלעו פעמיים מהקו בצד השני וביצעו עבירה. ליונס החטיא פעם אחת מהקו, אבל ראשון חטפה את הכדור וניצחה 73:75.

קלעו למכבי ראשון לציון: דריל מונרו 29 (10 מ-18 מהשדה, 9 מ-11 מהעונשין) ו-6 אסיסטים, מארק ליונס 22 (1 מ-9 ל-2, 6 מ-7 ל-3), כריס רייט 8, אבי בן שימול 6, קווין פאלמר 4, שון דאוסון 4, ניצן חנוכי 2. טוני יאנגר (11 דקות) וגולן גוט (6 דקות) שותפו ולא קלעו.

בלטו בוונטספילס: קריסטאפס יניצ'נקוס 25, מאריס גולביס 22, דמיר פיטס 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully