וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר ההתאחדות המצרית: "אין מניעה למשחק בין מצרים לישראל"

אחמד מוג'היד סיפק ציטוט בלתי שגרתי: "יש יחסים דיפלומטים ושחקנים מצרים כבר שיחקו בעבר בתל אביב. חייבים להפריד ספורט מפוליטיקה. קטאר מאיימת על מצרים הרבה יותר מאשר ישראל"

שחקני נבחרת מצרים. AP
בקרוב בבלומפילד? שחקני נבחרת מצרים/AP

האם אנחנו בדרך למפגש בלתי שגרתי בין נבחרות הכדורגל של ישראל ומצרים?

דובר ההתאחדות לכדורגל של מצרים, אחמד מוג'היד, סיפק ציטוט מסקרן במיוחד: "יש לנו יחסים דיפלומטים מול מדינת ישראל ושחקנים מצרים כבר שיחקו בעבר משחקים בתל אביב. צריך לומר שחייבים להפריד את הספורט מהפוליטיקה וכל עוד יש יחסים בין המדינות, גם אם יש אי הסכמות בינינו, אין מניעה מכך שיהיה משחק בין הנבחרות של שתי המדינות". מוג'היד אמר את הדברים בשיחה עם תכנית ספורט ברדיו.

מדובר בדברים יוצאי דופן, שעוררו דיון סוער במיוחד במצרים ביממה האחרונה ומוג'היד הגיב על דבריו והוסיף: "אני רואה את קטאר כהרבה יותר מסוכנת והרבה יותר פוגעת במצרים מאשר את ישראל".

לפני כחודש, עמנואל מאיוקה, שחקנה של מכבי תל אביב לשעבר, הצטרף לאימפריה המצרית זמאלק עם חוזה לשלוש שנים. כאשר אוהדי זמאלק גילו שלמאיוקה יש עבר בישראל, הם הרימו קול מחאה, אולם נשיא המועדון, מורטדה מנסור, ששימש בעברו גם כחבר בבית הנבחרים המצרי, החתים את החלוץ הזמבי והשיב לאוהדים: "אין שום דבר ראוי לגינוי בכך שמישהו שיחק בישראל".

שני המקרים הללו מהווים שינוי משמעותי בכיוון המחשבה בספורט המצרי. לאורך השנים האחרונות, היו לא מעט מקרים בהם ספורטאים מצרים סירבו לבוא במגע עם יריבים ישראלים. בין היתר, מוחמד אבוטריקה, כוכב הנבחרת לשעבר, לא הסכים להשתתף במשחק למען השלום שארגן האפיפיור ב-2014 בשל העובדה שגם יוסי בניון נטל חלק במשחק.

כאשר פ.צ. באזל השוויצרית הגיעה לפגוש לפני כשנתיים וחצי את מכבי תל אביב במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, היו לא מעט שמועות על כך ששני המצרים של הקבוצה, מוחמד סלאח ומוחמד אלנני, מסרבים להגיע. בסופו של דבר, השניים הצטרפו למסע לישראל וסלאח אף כבש שער מול האלופה הישראלית, אך סירב ללחוץ ידיים לשחקני מכבי תל אביב ובמקום, בחר לקשור את הנעליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully