וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - מכבי אשדוד: דווין סמית' בסגל, צביקה שרף נרגש

17.2.2016 / 19:55

הפורוורד הפצוע יעמוד לרשותו של טבק בגמר הגביע, רנדל, בנדר ויבזורי מחוץ לסגל. המאמן הצהוב: "מכבד את היריבה". שרף: "ההצטרפות של מקל שינתה את מכבי" (חמישי, 21:00, ערוץ 5)

קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב באימון/קובי אליהו

גמר גביע המדינה לעונת 2015/16 יתקיים מחר (חמישי) ויפגיש את מכבי תל אביב ומכבי אשדוד/באר טוביה (21:00, שידור ישיר בספורט 5, שופטים: עומר אסתרון, אייל פוהרילס ומאיר פורטל). הקבוצה של ז'אן טבק מחזיקה בששת הגביעים האחרונים, ובסך הכול זכתה ב-42 גביעי מדינה, ואילו ליריבתה תהיה זו הופעה ראשונה במעמד הגמר. נשיא המדינה, רובי ריבלין, יעניק בסיום המשחק את הגביע לאחד הקפטנים, גיא פניני ממכבי תל אביב, שטרם הניף גביע כקפטן הקבוצה, ויהוא אורלנד, שזכה בגביע פעמיים - עם הפועל חולון והפועל ירושלים. מזכ"ל פיב"א, קמיל נובק, יהיה אורח הכבוד במשחק, בזכות הידוק היחסים בין איגוד הכדורסל לפיב"א.

"אני מכבד מאוד את היריבה. שיחקנו נגדה פעמיים והפסדנו", אמר ז'אן טבק במסיבת עיתונאים לקראת הגמר. "היא קבוצה כישרונית ועיקשת. במשחק גביע הכול יכול לקרות, אז אני לא יודע כמה ההפסדים שלנו במהלך העונה ישפיעו. אני מקווה מאוד שהאוהדים יהנו מהמשחק".

גיא פניני הוסיף: "השתחרר הרבה מאוד לחץ לאחר הניצחון על עירוני נס ציונה, הרבה בגלל המצב שהיינו בו. אנחנו פוגשים קבוצה מוכשרת מאוד, ומקווה שנהנה מהמעמד. חדר הלבשה אחרי ניצחון זה חדר הלבשה שמח, וכמובן שהניצחון האחרון נתן לנו דחיפה מורלית. אמנם עפנו מאירופה, אבל בסופו של דבר אנחנו בגמר גביע המדינה".

- יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
יזכה לגביע נוסף בארון? מזרחי/ברני ארדוב

צביקה שרף אמר מנגד: "אני שמח מאוד להיות פה ומתרגש. זה לא פשוט להגיע לגמר ובטח שלא להתכונן אליו או לשחק בו. אני לא יהיר או שחצן. אנחנו צנועים ומעריכים את מכבי תל אביב, למרות הקשיים שעוברים עליה העונה. לא יודע כמה אשן עד הגמר, אני לא בטוח שאפשרי יהיה להירדם בקלות. ההצטרפות של גל מקל שינתה את מכבי תל אביב".

יהוא אורלנד סיכם: "יש תחושה שאפשר לעשות היסטוריה עבור העיר אשדוד ועבור באר טוביה. לא הגענו לגמר רק כדי להופיע. אנחנו מאוד שמחים שיגיעו הרבה מאוד אוהדים לתמוך בנו. העיריות עשו מאמץ כביר ועילאי על מנת להביא את האוהדים הללו. ראש העיר אשדוד התגייס למשימה והשקיע משאבים רבים".

שולדבראנד/קובי אליהו

מכבי תל אביב מגיעה למשחק כפייבוריטית למרות התקופה האחרונה הלא טובה שלה. הצהובים רשמו מחצית שנייה טובה מאוד נגד עירוני נס ציונה בחצי הגמר, ויקוו לבנות עליה בדרך לניצחון על אשדוד, לה הפסידו פעמיים העונה. בימים האחרונים התעסקו בקבוצה בניסיון תיקון הטעויות מהמשחקים הקודמים נגד אשדוד, כשבמועדון יודעים שאחת המשימות החשובות תהיה חעמטר אצ שלושת הקלעים המובילים של היריבה - דיאנטה גארט, צ'ארלס תומאס ויהונתן שולדבראנד שנמצא בכושר נפלא. לטבק יהיה כאב ראש לא קטן בשל הפציעות של בריאן רנדל ודווין סמית', כשהראשון ייעדר בוודאות מהמשחק, אולם השני נכלל בסופו של דבר בסגל - זאת בניגוד לרנדל, דרגאן בנדר ודגן יבזורי שלא נרשמו. בקבוצה יקוו לעוד משחק אפטקיבי של שלישיית הגארדים - גל מקל, יוגב אוחיון וטיילור רוצ'סטי - שבלטו נגד נס ציונה.

מנגד, קיימת התרגשות גדולה לקראת הופעת הבכורה בגמר גביע המדינה. כ-4,000 אוהדים אמורים לעשות את הדרך מעיר הנמל, כשכבר בשעות הצהריים ניסו בקבוצה להשיג עוד כרטיסים לאוהדים שמעוניינים להגיע ונשארו ללא כרטיסים. בצד המקצועי, ינסה צביקה שרף לזכות בגביע שביעי כמאמן, וראשון מאז שנת 1991, וכדי לעשות זאת הוא יהיה חייב לרשום הישג שמעט מאוד קבוצות עשו - לנצח את מכבי תל אביב שלוש פעמים בעונה אחת. באשדוד מגיעים מעודדים אחרי הניצחון על ראשון לציון בחצי הגמר, אך גם עייפים בשל שתי ההארכות, ובימים האחרונים עסקו בעיקר בהפחתת עומסים. אחד הפקטורים שעשויים להיות משמעותיים במשחק הוא נושא הניסיון, כשמלבד הקפטן יהוא אורלנד, רק הפורוורד אור סולומון השתתף במעמד הגמר בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully