וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "הקבוצה מסתגלת לשיטה של בוס, הפלייאוף יהיה קשה לכולם"

17.2.2016 / 10:12

ג'ורדי קרויף חנך מגרש בעכו על שם אביו, והתייחס לפיגור של מכבי תל אביב מבאר שבע: "ניפגש בפלייאוף". פטר בוס חושש מעומס, הקבוצה לא מתאמנת יומיים רצוף. המשחק מול הפועל חיפה נדחה מ-17:00 ל-17:45

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מרום שפיצר

מאמן מכבי תל אביב פטר בוס זיהה ששחקני הקבוצה זקוקים לעוד מנוחה והחליט לתת להם גם היום (רביעי) חופש מאימונים. בתקופה האחרונה סובלת מכבי תל אביב מסגל קצר. בשלושת משחקיה האחרונה בליגה ובגביע נרשמו בטופס למשחק רק 17 שחקנים.

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
העבודה רבה והזמן קצר. בוס/יוסי ציפקיס

בוס הוא גם לא מהמאמנים שמחלקים עומסים בין כל השחקנים ולכן החליט ההולנדי לשנות את לוח הזמנים של האימונים, ואחרי שאתמול קיבלו השחקנים יום התאוששות ומנוחה, גם היום הם יהיו בבית.

מחר תשוב הקבוצה להתאמן לקראת המשחק בשבת מול הפועל חיפה שהוזז ב-45 דקות קדימה. המשחק כבר נקבע לשעה 17:00 אבל הוא יחל בסופו של דבר ב-17:45.

במצב הפצועים של מכבי חל שיפור גדול בימים האחרונים וייתכן כי כולם יערכו מחר אימון מלא. מדובר באורלנדו סה, טל בן חיים הבלם ושלומי אזולאי. למרות השיפור עדיין לא ברור מי מהם יהיה בסגל בשבת.

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב תעמוד לדין בגין התפרעות אוהדים מול מכבי נתניה

לכתבה המלאה
שמעון לנקרי ראש עיריית עכו עם ג'ורדי קרויף. אדריאן הרבשטיין
ג'ורדי קרויף חונך את אצטדיון יוהאן קרויף/אדריאן הרבשטיין

הבוקר נחנך בבית ספר שזר בעכו מגרש כדורגל על שמו של יוהאן קרויף במימון קרן היסוד ומגבית הולנד. המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף הגיע לכבד את האירוע בליווי ראש העיר שמעון לנקרי.

"לצערי אבא שלי לא יכול להגיע, אתם יודעים את הנסיבות", אמר קרויף בטקס, כשהוא מתייחס למחלה של אביו, "כשהייתי ילד לא הבנתי למה השקיע כל כך הרבה למען עזרה לילדים, אבל עכשיו כאדם בוגר אני מבין למה הוא מנצל את ההערכה שיש כלפיו כדי לעזור לאחרים, ואני מכבד את זה מאוד. הוא אדם מדהים. זה אדם שרוצה להותיר אחריו מורשת לא רק ככדורגלן, אלא גם מבחינה חברתית. כרגע ישנם 206 מגרשים, ובעתיד יוקמו עוד רבים".

קרויף נשאל על מכבי תל אביב, ועל ההשתלבות של בוס: "אני חושב שאנחנו מנסים להתפתח, מבחינת הדרך שבה אנחנו משחקים, עם הכדור ובלעדיו. זה ייקח קצת זמן. הוא צריך שחקנים דינמיים בשביל זה, ולאט לאט אנחנו מתחילים להבין את השיטות שלו. יש לנו עתיד חזק".

על הפיגור מבאר שבע: "גם בשנה שעברה היינו בפיגור. כדורגל זה מרתון. אתה לא יכול להפסיד את האליפות עכשיו, אבל כן יכול לאבד אותה. באר שבע עושה ריצה מצוינת, וזוכה בנקודות בצורה מדהימה. אבל יש לנו עוד שני משחקים מולם, הפלייאוף יהיה קשה לכולם. נצטרך להתעשת. יש לי ביטחון בקבוצה".

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

על פי היזמים, לפני כארבע שנים הקימה קרן היסוד מגרש "קרויף" ביפו, אשר מופעל באמצעות "מרכז פרס לשלום". יפו ועכו הן שתי דוגמאות חשובות לאחד מיעדי התרומות של קרן היסוד - דו קיום. חשיבות המגרש היא לשחק למען השלום, ואכן הקבוצות אשר נהנות ממגרש זה הן קבוצות מעורבות של ערבים ויהודים. השם "קרויף" ניתן למספר מגרשי כדורגל בעולם כולו, כאשר הדגש שכל המגרשים בנויים באותה מתכונת.

במהלך הטקס אמר ראש עיריית עכו שמעון לנקרי כי הוא שמח על הבחירה להקים מגרש על שם קרויף בעכו. "יוהאן קרויף היה אחד מגיבורי הילדות שלי והוא היה אחד מגדולי השחקנים שהובילו דורות של ילדים דרך חזון חברתי ודוגמא אישית. זו ההזדמנות לומר לג'ורדי תודה ולאחל לאביו רפואה שלמה", אמר לנקרי, "אנו נעשה הכל על מנת לממש את 14 הכללים של קרויף (הדוגלים בכבוד, משחק קבוצתי ועוד) במגרש הזה שבו ישחקו יהודים לצד ערבים בדו קיום".

ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין
מגרש יוהאן קרויף. אדריאן הרבשטיין
מגרש יוהאן קרויף/אדריאן הרבשטיין
מגרש יוהאן קרויף. אדריאן הרבשטיין
מגרש יוהאן קרויף/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully