וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה אוחיון: "מה שקרה איתי בהפועל תל אביב היה מוזר ותמוה"

"החוזה שלי בהפועל תל אביב היה מהנמוכים ביחס לתפוקה שלי. באתי בעיקר בגלל אייל ברקוביץ' וכשהוא עזב הדברים השתנו לרעה. הגיע לי לקבל הרבה יותר הזדמנויות". אחרי המעבר למ.ס אשדוד, משה אוחיון פותח את הלב בראיון

one

לא קל היה לקבוע עם משה אוחיון. בימים שאחרי החזרה שלו הביתה למ.ס אשדוד הוא העדיף לשתוק. ביקש עוד קצת זמן לעצמו. אוחיון הוא גם כך לא מהדברנים הגדולים. לשיר הוא דווקא יודע, אבל את מה שיש לו על הלב הוא בדרך כלל שומר לעצמו או מעדיף לבטא בתפילה בבית הכנסת, שם הוא משתדל להימצא שלוש פעמים ביום. שחרית, מנחה וערבית.

ביום שישי האחרון הוא השלים את הקאמבק לקבוצת נעוריו. במשחק העונה בצמרת הלאומית מול הפועל פתח תקוה הוא כבש וגם בישל וסידר שלוש נקודות לג'קי בן זקן. "מצדי, יכולתי לשתוק עד סוף העונה", אמר בתחילת הריאיון. "מי שמכיר אותי יודע שאני בורח מהראיונות אבל היה עלי לחץ לדבר ולספר על החזרה לאשדוד ועל התקופה בהפועל תל אביב".

seperator

אתה מצהיר שאתה לא אוהב לדבר והפרדוקס הכי גדול הוא שהנתק שלך מג'קי בן זקן ואשדוד נבע מזה שהוא חשב שאתה מדבר המון נגדו ונגד מ.ס. אשדוד.

"אף פעם לא דיברתי נגד מ.ס. אשדוד ולא היו לי טענות כלפי אף אחד. ג'קי החליט שאני לא אהיה במ.ס. אשדוד. יכול להיות שהסיבות היו מקצועיות ויכול להיות שהיו כלכליות. אני לא מכיר סיבה שקשורה לזה שהוא חשב שאני מדבר נגדו. בכל מועדון בו שיחקתי תמיד הייתי לויאלי למערכת ותמיד דיברתי טוב גם כשעזבתי".

בן זקן אפילו רמז בצורה מאוד ברורה באחד הראיונות שלו בעונה שעברה על שחקן שמפעיל את האוהדים נגד המועדון. הוא התכוון אליך.

"אני לא שמעתי את הראיון הזה ואני לא יודע למי הוא התכוון. לי הוא לא אמר שום דבר על זה".

הדברים האלה יושרו ביניכם בשיחה לפני שהוא החזיר אותך או שאפילו לא פתחתם את זה?

"לא דיברנו על זה ולא שום מילה על העבר".

אולי השתיקה הזו גורמת לך להיעלם ולהיות פחות דומיננטי. אולי היא זו שפגעה בך בהפועל תל אביב?

"יכול להיות שאני נפגע כי אני פחות בולט תקשורתית. יש שחקנים שהם יותר בפוקוס ואולי זה עוזר להם. אני רוצה להאמין שאני צריך לשחק בגלל שאני טוב במגרש. היו לי מספיק משחקים טובים בהפועל תל אביב כדי שיהיה לי יותר אשראי. כאשר באו משחקים טובים ואחריהם משחקים בהם לא שותפתי זה היה מאכזב ותמוה".

גם כשהיית ביכולת טובה משאר השחקנים בהפועל, לא נתנו לך קרדיט.

"לצערי אתם צודקים. אני זוכר למשל משחק נגד רעננה שהייתי ממש טוב ואחרי זה משחק בו לא שיחקתי בכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה אוחיון שחקן הפועל תל אביב, מימין. ברני ארדוב
חזר הביתה. אוחיון/ברני ארדוב
"אני לא חושב שהיו בהפועל תל אביב שחקנים שלא נכנסו בחילוף שלישי ועדיין קיבלו כל כך הרבה אהבה מהאוהדים. אם זה היה תלוי באוהדים הייתי משחק בכל משחק"

השער הכי גדול שלך בהפועל תל אביב נלקח ממך בסופו של דבר. זה היה באותו דרבי שפוצץ בגלל הכניסה של אוהד הקבוצה לכר הדשא.

"אני לא שוכח את השער הזה. לא הרבה שחקנים זכו להבקיע בדרבים ובטח לא במשחק השני שלהם בהפועל תל אביב. חבל לי שהמשחק ההוא התפוצץ ולא מחשיבים לי את השער הזה. אני לא שוכח את הגול הזה ותמיד אגיד שהיה לי שער בדרבי".

יש לך הסבר הגיוני למה שקרה איתך בהפועל תל אביב?

"אין לי הסבר. אולי זה קשור לנושאים כלכליים. הרי באתי לקראת אייל ברקוביץ' בעונה שעברה ושיחקתי בחוזה מאוד נמוך מתוך הבנה שתהיה לי העלאה בעונה הזו. אולי אנשים ראו את זה בעין לא יפה שהחוזה שלי קופץ. אבל בסיכום השנתיים החוזה שלי בהפועל היה בשנתיים האלה מהנמוכים ביחס לתפוקה שלי. יש כאלה שהחליטו שלא מתאים להם שאהיה בהפועל וזו זכותם. אני שמח בחלקי ובמה שקרה איתי".

האבסורד היה שקיבלת כל כך הרבה אהבה מהקהל ולא קיבלת דקות משחק.

"אני לא חושב שהיו בהפועל תל אביב שחקנים שלא נכנסו בחילוף שלישי ועדיין קיבלו כל כך הרבה אהבה מהאוהדים".

מוזר.

"אם זה היה תלוי באוהדים הייתי משחק בכל משחק. באתי להפועל בעיקר בגלל אייל ברקוביץ' שמאוד רצה אותי. הוא רצה לראות אותי משחק בהרכב. כשהוא עזב הדברים השתנו לרעה לגביי. מבחינתי מה שקרה איתי בהפועל היה מוזר ותמוה אבל אני לא מסוג השחקנים שנכנס למאמן והופך שולחנות".

שחקן הפועל תל אביב משה אוחיון חוגג. קובי אליהו
"לא שוכח את השער הזה". אוחיון/קובי אליהו
"הייתי מביא לשינוי כשהייתי נכנס. גם אם לא היינו מנצחים עדיין הייתי מביא שינוי חיובי"

זה היה מאוד תמוה.

"גם לי אין הסבר. שמעתי גם כל מיני דברים על זה שלא הייתי בכושר, אבל כשעשו לנו מבדקים הייתי בין ארבעת השחקנים המובילים בתחום. לא היתה לי שום בעיה של כושר. הייתי מביא לשינוי כשהייתי נכנס. גם אם לא היינו מנצחים עדיין הייתי מביא שינוי חיובי לקבוצה בכל פעם שהייתי משחק".

לא נתנו לך הסברים?

"לא. אני גם מאלה שתמיד מאמין שהמאמן רוצה לנצח ולכן אני בטוח שהדרך שלו טהורה. בכל מקרה אני חושב שהגיע לי הרבה יותר הזדמנויות בהפועל תל אביב".

פיספת את ההזדמנות עכשיו כשאלי גוטמן מאמן או שזה בעצם גוטמן שויתר עליך?

"אלי גוטמן החליט שאני לא בתכניות וברגע שהבנתי שהוא לא בונה עלי, אז אמרתי שאין טעם להישאר בכוח. בדיוק מ.ס. אשדוד החליטו שהם רוצים להחזיר אותי והבנתי ששני המועדונים מסתדרים ביניהם, אז החלטתי לעשות את הצעד הזה ולעזוב".

מה קרה בקיץ בהפועל? ממנודה הפכת להיות קפטן.

"לא הייתי בתכניות בתחילת העונה והחליטו שאני אהיה בקבוצה של המנודים. אני שונא את המילה הזו, מנודים. ממש משהו לא יפה לומר אותו על שחקני כדורגל או על אנשים בכלל. היינו קבוצה שהתאמנה לבד ובסוף נשארתי השריד האחרון כי אנשים עזבו לנתניה, לסכנין, לבני יהודה. חלק הלכו בכלל לליגה הלאומית. אני המשכתי להאמין בעצמי ולהתאמן קשה אפילו שלפעמים זה היה רק לבוא לאימון ולרוץ מסביב. אמרתי להם שאני מצפה שהם יעמדו בחוזה שלי ויכבדו את ההסכם ובסופו של דבר חזרתי לסגל כי כנראה שהתוצאות של הקבוצה לא היו טובות והם החליטו לתת לי לשחק. חזרתי במחזור עשירי או אחד עשר".

אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"ברגע שהבנתי שגוטמן לא בונה עלי, אמרתי שאין טעם להישאר בכוח"/קובי אליהו
"לפעמים כשמחליפים הרבה שחקנים, הדברים לא הולכים כמו שצריך. זה לא בריא לקבוצת כדורגל להחליף כל כך הרבה שחקנים"

למה לא עזבת אז כפי שעשית בחלון ההעברות האחרון?

"כי בלב היתה לי אז הרגשה שאני אחזור לשחק. גם האוהדים חיזקו אותי אז ואמרו לי להמשיך לעבוד ולהאמין ושההזדמנות תגיע. האמת שהיה פה גם קטע עם אשתי שאמרה לי אז: 'משה, אתה תחזור לשחק ואפילו תהיה קפטן הפועל תל אביב'. זה נשמע לא הגיוני אבל בסוף זה מה שקרה. האמונה שלה היתה מאוד חזקה וממנה שאבתי כוחות".

וואליד באדיר בסופו של דבר האמין בך.

"וואליד בא אלי אחרי המשחק נגד באר שבע ואמר לי שאני חוזר לאימונים ואני מקבל צ'אנס כמו כולם. הוא זה שהחזיר אותי באמת לעניינים".

ואז קיבלת את סרט הקפטן. ממש הזוי.

"הרבה אנשים לא נתנו לי בכלל צ'אנס לשחק בהפועל אבל אני כן האמנתי. אני בבוגרים מגיל 16 וחצי וזה היה קשה לי להיות בצד ולא להיות בתכניות המקצועיות אבל הגיע לי ולא התייאשתי וגם סרט הקפטן הגיע עם הרצון וההתמדה".

זה היה נראה שמישהו החליט שכמה שתהיה טוב בהפועל, לא באמת תקבל צ'אנס.

"היחיד שיכול להחליט זה בורא עולם".

עברת קריירה כל כך ארוכה. ראית פעם קבלת החלטות כזו כמו בהפועל?

"לא ראיתי, אבל זה בא ממקום טוב של אמיר כבירי שרוצה לעשות הכי טוב עבור הפועל. אולי אלה היועצים שהיו איתו אבל לו יש רצון טוב והוא בא מאהבה. לפעמים כשמחליפים הרבה שחקנים, הדברים לא הולכים כמו שצריך. זה לא בריא לקבוצת כדורגל להחליף כל כך הרבה שחקנים אבל אולי עכשיו הדברים יסתדרו כי יש באמת שחקנים טובים והקבוצה מתחילה להיראות יותר טוב".

וואליד באדיר מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"באדיר החזיר אותי באמת לעניינים"/ברני ארדוב
"קבוצה בריאה זו קבוצה שמחליפה שניים, שלושה שחקנים ולא את כל הסגל שלה"

הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. בסופו של דבר הפועל סיפקה בחצי עונה כל כך הרבה אירועים. המועדון לא יציב.

"ברור שזה לא בריא במיוחד כשכל פיפס שקורה יוצא החוצה לתקשורת. אנחנו הצלחנו לשמור בכל זאת על חדר הלבשה בריא בינינו השחקנים".

התחושה היתה שהמועדון שולח כל הזמן את השחקנים לדקלם בתקשורת אמירות על דרך ותהליך כדי להרגיע את האוהדים.

"אף אחד לא כיוון אותי בהפועל מה לומר ולא תידרך אותי. אני לא יודע לגבי אחרים, אבל אותי אף אחד לא תידרך מה להגיד".

אתה יכול להסביר למה נעשו כל כך הרבה טעויות מקצועיות בהפועל?

"הבסיס זו התחלופה הגדולה של השחקנים. תראה מה קורה בקרית שמונה שהחליפה שחקנים העונה ואיבדה את הכוח שלה בצמרת הכדורגל הישראלי. קבוצה בריאה זו קבוצה שמחליפה שניים, שלושה שחקנים ולא את כל הסגל שלה".

הפועל הפכה לשוק של שחקנים העונה.

"זה אתם אומרים. אני לא מדבר בסגנון כזה על שחקנים. אני חושב שהנסיבות היו שצריך להחליף שחקנים. התוצאות לא היו טובות והן אלה שקובעות בסופו של דבר. ברגע שיש כל הזמן הפסדים אז מחליפים הרכב ואפילו סגל".

יש לך כעס על מישהו בהפועל?

"אני לא יודע אם יש מישהו ששם לי רגל. לא חושב שהיתה יד מכוונת נגדי. מה שאיכזב אותי זה שלא היתה המשכיות כלפיי. אני אשמח אם יום אחד תשאלו את המאמנים למה לא היתה כלפיי סבלנות ואמונה".

משה אוחיון שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"שוק? אני לא מדבר בסגנון כזה על שחקנים". אוחיון/קובי אליהו

אתה בקרוב בן 33 עם קריירה מאוד עשירה. מאחוריך תקופות בבית"ר ירושלים ובהפועל תל אביב אבל למרות שהיית הרבה פעמים מועמד למכבי תל אביב ולמכבי חיפה, לא הצלחת לשחק בשורותיהן.

"אני חושב שזה מכובד לשחק בבית"ר ובהפועל. בשני המועדונים האלה היה לי כיף בסך הכל. שחקן כדורגל לא יכול להיות בכל הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי, מה עוד שיצאתי גם לאירופה. יכול להיות שהייתי צריך להישאר יותר בבית"ר ירושלים ולא למהר לעזוב".

מה הפספוס הכי גדול בקריירה הארוכה שלך?

"העובדה שחזרתי יותר מדי מהר מאירופה בגיל צעיר. אבל גם זה לא היה כזה מהלך נחפז כי חזרתי על מנת לעזור לאשדוד להישאר בליגה והמטרה היתה מאוד חשובה. בגדול, הייתי צריך למשוך יותר בחו"ל בגיל צעיר כי אולי הייתי מגיע לקבוצה גדולה שם".

מה היה השיא מבחינתך?

"בכל מה שקשור ליכולת אישית זה היה בעונה של ג'ון גרגורי באשדוד כשסיימתי עם 17 שערים ו-9 בישולים. עד היום אני בקשר עם ג'ון. אין משחק שהוא לא שולח לי איחולי הצלחה לפניו".

אולי זה בדיוק מה שהיה חסר לך בהפועל, מאמן שיאמין בך?

"כל שחקן צריך מאמן שייתן לו ביטחון כי אז הוא ייתן מעצמו 200 אחוז. גם שחקנים גדולים בלי ביטחון לא יכולים להצליח".

לא ברור אם זו מחמאה או עלבון, אבל לא ברור אם אשדוד החזירה אותך בגלל היכולת המקצועית או כיוון שאתה כוח אלקטורלי ביציעים הדלילים.

"אם החזרה שלי היא כדי להחזיר אוהדים שעזבו את מ.ס. אז זו מחמאה גדולה ולראייה בשני המשחקים האחרונים פתחתי ושיחקתי 90 דקות כך שיש גם סיבות מקצועיות. הרבה אנשים פגשו אותי ואמרו לי שהרבה זמן הם לא היו במשחקי הקבוצה ועכשיו הם יגיעו".

שחקני מ.ס אשדוד,טום בן זקן (ימין), גדי קינדה, משה אוחיון. ברני ארדוב
"הרבה אנשים אמרו לי שעכשיו הם יבואו למשחקים". אוחיון במרכז/ברני ארדוב

בטח קיווית שאופיר מרציאנו יחזור לשתף איתך פעולה.

"מצד אחד כן למרות שיש לנו שוערים טובים אבל מצד שני אני מאחל לאופיר עוד הרבה שנים באירופה ושיחזור לשחק שם באחת הקבוצות".

אתה מרגיש שיש לך חוב לאשדוד?

"לא חוב, אבל אני בהחלט רוצה לחזור עם הקבוצה בתום העונה לליגת העל. אמנם עברתי הרבה קבוצות בקריירה אבל אני לא שוכח שפה באשדוד גדלתי".

אתה מרגיש שלם עם הקריירה שלך?

"כן. הייתי במדינות שונות, הכרתי הרבה חברים וגם לגבי הפועל אני לא מצטער לרגע שהייתי במועדון הזה. זה מועדון עם עוצמות. הייתי צריך לעבור כנראה את התקופה הזו שם כדי להאמין יותר בעצמי ולהתחשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully