וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד מאירי: "פעולה תוך שבועיים, או תביעה של 45 מיליון שקל"

16.2.2016 / 20:28

בתום דיון חריף בעקבות דו"ח אלקלעי, סוכם בהתאחדות לשכור את שירותיו של משרד עורכי דין שיבדוק המשך דרכי פעולה. מאירי שמוביל את המאבק להשבת הכספים, לא מוכן לחכות זמן רב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסקנות יעברו לעיני עו"ד חיצוני. עופר אלקלעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיון סוער נערך היום (שלישי) בהתאחדות לכדורגל בנוגע לדו"ח של רואה החשבון עופר אלקלעי, שנשכר על ידי היו"ר עופר עיני על מנת שיבדוק כיצד נוצר גרעון של 38.5 מיליון ש"ח בתקציב ההתאחדות. במהלך הדיון נשמעו התבטאויות חריפות, ביניהן אמירות של אבי לוזון כלפי רו"ח אלקלעי על הוצאת "דו"ח חריף כל כך", כלשונו. התנצחויות היו גם בין עו"ד מורן מאירי לשטרן חלובה.

בסופו של דבר על ההמלצות של אלקלעי התקבלו, ובראשן העברת החומר לעיון משפטי. לנוגעים בדבר, כמו לוזון וחלובה, לא הייתה זכות הצבעה. הם ניסו להסביר מדוע אין מקום להעביר את הממצאים לעיון משפטי, אך טיעוניהם לא התקבלו. אנשים שנכחו בדיון העריכו כי היה מקום לחלק כ-16 מיליון שקלים מהסכום המדובר, ולכן הגירעון נמוך יותר.

עופר עיני יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
הדו"ח עובר למישור המשפטי. עיני/ברני ארדוב

עו"ד מורן מאירי שמוביל את המאבק להשבת הכספים לקופת ההתאחדות לכדורגל, הודיע במהלך הישיבה כי אם בתוך שבועיים לא יפעל משרד עורכי הדין שאמור לעבוד עם ההתאחדות כדי להשיב את הכסף, הוא יהיה זה שבעצמו יגיש תביעה על כל הכספים. מאירי אמר במהלך הדיון: "אם לא יינקטו הליכים לגביית הכסף בעקבות מסקנות הדו"ח, אני מתכוון להגיש ב-1 במרץ תביעה נגזרת נגד הנוגעים בדבר".

התביעה תהיה נגד נושאי התפקידים בהתאחדות ובראשם אבי לוזון שכיהן בתקופה המדוברת כיו"ר ההתאחדות לכדורגל.
יש לציין כי תביעה נגזרת היא זכות של דירקטור לתבוע בשם התאגיד כאשר התאגיד לא עומד על הזכויות שלו.

מאירי אמר במהלך הישיבה: "אני מצפה למסקנות עד ה-1 במרץ, אחרת תהיה תביעה נגזרת. משרד עורכי הדין צריך רק לקרוא את העובדת בדו"ח ולהגיד מה עושים".

יו"ר ההתאחדות עופר עיני, ממלא מקומו עו"ד תמיר גילת וחבר ההנהלה רז קינסטליך אמורים לקבוע עוד השבוע מי יהיה משרדי עורכי הדין שייקח על עצמו את התיק. מאירי כאמור כבר הודיע להם הערב כי אם הם לא יפעלו בזריזות, הוא יגיש את התביעה המדוברת.

עו"ד מאירי לא אמור להיות הדירקטור היחיד שיגיש את התביעה. אמור להצטרף אליו עו"ד עמית פינס המייצג את הפועל תל אביב בהנהלת ההתאחדות לכדורגל. פינס נכח אף הוא בישיבה היום והודיע שגם הוא בעניין התביעה.

העניין המרכזי שעלה מהישיבה היום הוא לא רק התביעה העתידית של מאירי, אלא סכום התביעה. אף שלאורך כל הדרך מצויין סכום של 38.5 מיליון שקל כסכום הכסף שניתן בצורה לא ברורה, מאירי פנה במהלך הדיון לרואה חשבון אלקלעי ושאל האם מדובר בסכום נומינלי או סכום שנושא ריבית והצמדה. אלקלעי הבהיר כי הסכום הוא נומינלי ומכאן שכאשר תוגש תביעה היא תהיה על סכום של 45 מיליון שקל ואולי אף יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עו"ד מורן מאירי, היועץ המשפטי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
מוביל את המהלך. עו"ד מאירי/קובי אליהו

הדיון שנערך עסק בתשלומי ההיתר ובדק איך הכספים חולקו לקבוצות וכיצד למעשה נעלמו 38.5 שקלים מהקופה. רו"ח אלקלעי הגיע לישיבה, סקר בפני המשתתפים את עיקרי הדו"ח והשיב להבהרות שונות שהתבקשו. בסיום הישיבה אושרו פה אחד ההמלצות המופיעות בדו"ח.

להלן מסקנות הדיון:

א. בחינת הקביעות והמסקנות המופיעות בדו"ח בעיניים משפטיות על ידי עורך דין חיצוני, שיאותר על ידי יו"ר ההתאחדות עופר עיני, ממלא מקומו תמיר גילת וחבר ההנהלה רז קינסטליך.

ב. ההתאחדות תפעל לחיזוק מנגנוני הבקרה והפיקוח שלה כדי למנוע הישנות מקרים כמו זה המתואר בדו"ח.

ג. תתקיים בחינה לתקינות הממשל התאגידי בהתאחדות.

(עדכון ראשון: 17:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully