וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויתר במחאה על ברייק 147: צפו בשערורייה החדשה של רוני אוסליבן

כוכב הסנוקר היה על סף השלמת ברייק מקסימום, אבל הכה בוורוד במקום בשחור במחאה על הפרס הכספי הנמוך: "עשרת אלפים ליש"ט? זה זול מדי". יו"ר איגוד הסנוקר זעם: "לא מקובל ולא מכובד"

אימג'בנק GettyImages

צפו באוסליבן מדהים את השדרים

כוכב הסנוקר רוני אוסליבן שוב עורר סערה בענף, כשאתמול (שני) ביום הראשון של אליפות ווילס סירב באופן מופגן להשלים ברייק מושלם של 147, כמחאה על התגמול הכספי הנמוך להישג. כידוע, ברייק מושלם של 147 נקודות (ניקוי שולחן של 15 אדומים עם 15 שחורים, ולאחר מכן כל הכדורים הצבעוניים) הוא דבר די נדיר בעולם הסנוקר, ולכן מארגני התחרויות מציעים גמול כספי אטרקטיבי למי שישלים את ההישג. הפעם הפרס שהוצע הוא עשרת אלפים ליש"ט. ניל רוברטסון, לשם השוואה, שהשיג ברייק מושלם באליפות בריטניה, הרוויח עליו 44 אלף ליש"ט - 4,000 מתוכם כפרס לברייק הגבוה של הטורניר.

אוסליבן כבר היה קרוב להשלים את המשימה, אחרי שהכניס 14 כדורים אדומים ו-13 שחורים, אבל בשלב הזה בחר להכניס את הכדור הוורוד, לתדהמת הקהל באולם והפרשנים. הוא ניקה את השולחן, והשלים ברייק של 146 "בלבד" בדרך לניצחון 1:4 על בארי פינצ'ס.

שחקן הסנוקר רוני אוסאליבן. GettyImages
שחקן הסנוקר רוני אוסאליבן/GettyImages

"ידעתי שזה עשרת אלפים, וחשבתי שזה די זול לדעתי", אמר אוסליבן בסיום, "לעשות ברייק מקסימום, זה פשוט הישג אדיר, ואם הם מציעים על זה עשרת אלפים, לדעתי זה שווה יותר. זה כמו להיכנס לחנות מרצדס, והם אומרים שהיא שווה 3,000 לירות. אתה עונה, 'אין סיכוי, זה מעט מדי, אני לא קונה את זה בסכום הזה'. יש דברים שיש להם ערך, ו-147 זה רגע מיוחד. אני רוצה שתהיה לזה תחושה מיוחדת".

יו"ר איגוד הסנוקר העולמי בארי הרן ביקר בצורה חריפה את המהלך של רוני רוקט. "אם לעשרת אלפים ליש"ט אין משמעות עבורו, אני מצטער בשבילו", צייץ, "בדרנים גדולים תפקידם לבדר. לזה הם נולדו. כסף הוא לא באמת שיקול. רוב האנשים לא מבינים איך לעשרת אלפים ליש"ט אין ערך. זה עצוב שאנשים שבאו לצפות בו באולם ובטלוויזיה לא זכו לראות ברייק מקסימלי. לשחקנים יש מחויבות לקהל. כל דבר שפחות מהיכולת הכי טובה, זה לא מקובל ולא מכובד. זה לא פשע, רק אכזבה".

לרוני אוסליבן יש הכי הרבה ברייקים של 147 בתולדות הסנוקר: 13 פעמים. אחרייו סטיבן הנדרי (11 פעמים), ג'ון היגנס (6), דינג ז'ונווי (5), מרקו פו (4) ושון מרפי (4).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully