וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב עלתה לגמר הגביע עם ניצחון 66:81 על נס ציונה

הצהובים שחררו לחץ, קטעו רצף של שלושה הפסדים ונהנו מתצוגה חיובית של מקל (20 נקודות) ויוגב אוחיון (16) בדרך לדו קרב מול מכבי אשדוד בגמר, שייערך ביום חמישי. 16 של גיינס לא עזרו למפסידה

שחקן מכבי תל אביב גל מקל. ברני ארדוב
שוב כיכב. מקל/ברני ארדוב

הרבה לחץ השתחרר הערב (שני) במכבי תל אביב אחרי הניצחון 66:81 על עירוני נס ציונה, שנתן לצהובים מקום בגמר הגביע וזימן להם ביום חמישי דו קרב מול מכבי אשדוד, להם הפסידו פעמיים מוקדם יותר העונה. אחרי שלושה הפסדים רצופים והדחה מהיורוקאפ כבר בשלב הבתים השני, החבורה של ז'אן טבק בעיקר רצתה לסמן וי על המשחק מול היריבה הנרפית. דווין סמית', בריאן רנדל ודראגן בנדר חסרו למאמן, אך גל מקל (20 נקודות), יוגב אוחיון (16) וטיילור רוצ'סטי (15) לקחו את המושכות לידיים בהיעדרם, והובילו את הצהובים למחצית שנייה טובה.

נס ציונה, שעוד הובילה בשמונה נקודות ברבע השני ועשתה סימנים של מי שעלולה להעמיק את המשבר של מכבי תל אביב, שוב נראתה שברירית מאוד מבחינה מנטלית, וריצה אחת של הצהובים הספיקה כדי להכריע אותם. סונדיאטה גיינס ניסה בכל כוחו להחזיר את הכתומים לתמונה וסיים עם 16 נקודות, אך זה לא הספיק.

סונדיאטה גיינס שחקן עירוני נס ציונה (שמאל) מול גל מקל שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נקודת האור. גיינס/ברני ארדוב

המשחק נפתח באיחור של חצי שעה בעקבות התארכות המשחק הראשון, ולפחות בשני הרבעים הראשונים נראה היה שמכבי תל אביב מושפעת לרעה מהשעה המאוחרת ומציגה תשישות ועייפות. פרט ליתרון 0:3 בפתיחה, החבורה של ז'אן טבק רדפה אחרי נס ציונה כמעט לאורך כל המחצית הראשונה. סונדיאטה גיינס ויובל נעימי הובילו את האורחים ליתרון מפתיע, שצמח לשמונה ברגעי המשבר של הצהובים ברבע השני.

אבל הרבע השלישי היה שונה לגמרי. ז'אן טבק העמיד הרכב של שלושה גארדים עם יוגב אוחיון, גל מקל וטיילור רוצ'סטי, ושלושתם גמלו לו ברגעים טובים התקפית ואפילו הגנתית. איתי שגב סיפק ניצוץ מהספסל, וגם טרבור אמבקווה רשם כמה מהלכים מרשימים, כולל שתי חסימות ברצף לקראת הסיום שלוו בקריאות התלהבות מצידו לעבר הקהל. הצהובים עלו ליתרון דו ספרתי, גיינס ניסה להחזיר את נס ציונה למשחק, אך זה נגמר ב-66:81.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צמד חמד. רוצ'סטי ומקל/ברני ארדוב

מהלך המשחק

המשחק נפתח כשאוהדי מכבי תל אביב שוב מחו ביציעים, והניפו שלטים עם הכיתוב "הקבוצה יקרה לי". מקל פתח את המשחק היטב וקלע שבע נקודות מהירות, אבל נעימי וגיינס השאירו את נס ציונה צמודה צמודה, והשוו ל-12:12. גיינס המשיך לצלוף, בעוד מכבי תל אביב החטיאה שוב ושוב מחוץ לקשת, אך ליי אפ של גל מקל קבע 21:24 לנס ציונה בתום הרבע הראשון. נס ציונה שלטה במשחק גם ברבע השני. טל קרפלס נכנס לעניינים עם כמה מהלכים טובים העלה את נס ציונה ל-29:34, בעוד שרוצ'סטי ושגב צימקו ל-34:32. משם נס ציונה יצאה לריצת 2:10, כשגל מקל מאבד שוב ושוב. סל של פניני הוריד את שתי הקבוצות למחצית ב-38:42 לנס ציונה.

יוגב אוחיון פתח את הרבע השלישי עם שתי שלשות רצופות שצימקו ל-44:45 לנס ציונה. גם רוצ'סטי ומקל הצטרפו לחגיגת השלשות הרבע השלישי והעלו את מכבי תל אביב ליתרון 47:49, כשעופר ברקוביץ' מזעיק פסק זמן. אבל גם זה לא עזר, והצהובים המשיכו לחגוג, עם מסירה של מקל לאוחיון מאחורי הגב במתפרצת. מהלך של סל ועבירה של פניני הקפיץ את מכבי תל אביב ליתרון דו ספרתי, 49:59, שנשמר עד תום הרבע השלישי.

מקל פתח גם את הרבע הרביעי עם ליי אפ קליל, אבל גיינס התעורר, ועם ארבע רצופות הוריד את ההפרש לשבע בלבד, 61:54, כשנותרו שמונה דקות לסיום. גיינס קלע שלשה נוספת, אבל רוצ'סטי ענה בחמש רצופות והיתרון של מכבי תל אביב עמד על 60:69, חמש דקות לסיום. מכאן נס ציונה הרימה ידיים, ומכבי תל אביב שייטה לניצחון 66:81.

שחקן עירוני נס ציונה איגור נסטרנקו. ברני ארדוב
לא הספיק. נסטרנקו/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: גל מקל 22 (6 מ-6 ל-6, 2 מ-3 ל-3, 4 מ-4 מהעונשין), 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, יוגב אוחיון 16 ו-6 ריבאונדים, טיילור רוצ'סטי 15, גיא פניני 10, סילבן לנדסברג 6 (2 מ-10 מהשדה), איתי שגב 5 ו-8 ריבאונדים, טרבור אמבקווה 4 ו-10 ריבאונדים, אלייז'ה מילסאפ 2, אייק אופייבו 1.

קלעו לעירוני נס ציונה: סונדיאטה גיינס 16 (2 מ-9 ל-2, 3 מ-9 ל-3), יובל נעימי 13 (2 מ-9 ל-3), דיימון סימפסון 11 (3 מ-10 מהעונשין) ו-9 ריבאונדים, איוון אסקה 9 ו-9 ריבאונדים, פוקוואן אדווין 7 (0 מ-5 ל-2, 2 מ-8 ל-3), איגור נסטרנקו 6, טל קרפלס 4. יחזקאל סקוורר שותף (5 דקות) ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully