וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל פיפ"א לשעבר, ג'רום ואלקה, הושעה ל-12 שנים מכל פעילות

השוויצרי שפוטר לפני כחודש ספג עונש כבד מוועדת האתיקה של הארגון, לאחר שהואשם בניסיון מכירה לא חוקי של זכויות השידור למונדיאלים הקרובים ובטיסות יוקרה למטרות הנאה על חשבון פיפ"א

מזכ"ל פיפ"א ג'רום ואלקה. AP
עוד אחד לאוסף המושעים. ואלקה/AP

ג'רום ואלקה, מזכ"ל פיפ"א לשעבר, הושעה היום (שישי) על ידי ועדת האתיקה של הארגון ל-12 שנים מכל פעילות הקשורה לעולם הכדורגל.

קצת פחות מחודשיים לאחר שספ בלאטר ומישל פלאטיני, ששימשו כנשיאי פיפ"א ואופ"א, הושעו לשמונה שנים, הגיע כעת גזר דינו של ואלקה, שהואשם על ידי הוועדה ב"ניצול של הוצאות הנסיעות של פיפ"א למטרות טיולים בלבד, מכירה לא חוקית של זכויות שידור ומדיה, טובות הנאה למקורבים והשמדת ראיות".

עוד נמסר מהוועדה: "ואלקה בחר באופן קבוע בטיסות פרטיות לטיולים האישיים שלו במקום בטיסות רגילות. הוא עשה זאת מבלי שלטיול תהיה איזושהי זיקה לעסקים עבור הארגון". לגבי זכויות השידור: "הוא ניסה להעניק את זכויות הטלוויזיה והמדיה למונדיאל 2018 ומונדיאל 2022 לצד שלישי במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק. ואלקה מחק קבצים ותיקיות שהיו יכולות להרשיע אותו".

ואלקה בן ה-55 נחשב בשנים האחרונות לכוח עולה ולאחד האנשים החזקים בארגון הכדורגל העולמי, אולם פוטר בינואר האחרון מפיפ"א לאחר שנמצא אשם בשחיתות בנוגע למכירת כרטיסים למשחקי גביע העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully