וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אין תחושה של ביחד, כולם רוצים שהעונה תיגמר"

11.2.2016 / 9:24

הצהובים שבורים אחרי ההדחה מהיורוקאפ: "אף אחד לא ציפה שזה יהיה כל כך גרוע. מהעונה הבאה נתחיל לבנות משהו יותר טוב". ביקורות על טבק, רנדל עלול להיעדר כחודש, אמבקווה: "הסיוט התממש"

מערכת וואלה!

מכבי תל אביב ממשיכה לשקוע, והמשיכה אמש (רביעי) את אחת העונות הגרועות בתולדותיה לאחר שהפסידה 95:84 לניז'ני נובגורוד והודחה גם מהיורוקאפ. הקהל המתוסכל שרק בוז, חלק מהאוהדים נטשו שתי דקות לסיום ההארכה, וכעת לצהובים לא נותר אלא להתרכז בגביע המדינה ובליגה. בחדר ההלבשה התבקשו השחקנים להתאחד לקראת משחקי הגביע: "אסור להוריד את הראש". בסיום נפגשה ההנהלה לישיבה דחופה בחדר צדדי, בהשתתפותו של ריצ'רד דייץ, מבעלי המועדון שהגיע ארצה.

התחושות הקשות והמתיחות הורגשו היטב במתחם חדר ההלבשה. הצהובים היו בהלם בסיום ורוב אנשי ההנהלה, שהגיעה למשחק בפורום מצומצם, נותרו דקות ארוכות על הפרקט. הביקורת על ז'אן טבק הולכות וגוברות בקבוצה, בפרט על התנהלותו, ההחלטות שהוא לוקח במהלך משחקים וגם על ההגנה - תחום אותו הבטיח לשפר, אך זה לא ממש קורה. "כולם כבר רוצים שהעונה תסתיים", אמרו בקבוצה. "זה כואב ואף אחד לא ציפה או רצה שהעונה הזאת תהיה כל כך גרועה. זה ברור. ניסינו לתקן המון דברים. כל השחקנים והצוות המאמן צריכים לדעת להופיע כמו שצריך במשחקים הבאים. מהעונה הבאה נתחיל לבנות משהו טוב יותר".

במהלך ההתפרקות ברבע האחרון וגם במסיבת העיתונאים המאמן ז'אן טבק נראה אובד עצות. "ברור שאם הייתי יודע שזה המצב, לא הייתי מגיע", אמר המאמן במסיבת העיתונאים. מיותר לציין כי מניותיו צללו משמעותית, ובמועדון מעריכים שלא ימשיך, אולם הדעות על מחליפו חלוקות: לארז אדלשטיין יש לא מעט תמיכה בקרב ההנהלה, כשגם מועמדות של מאמן מחו"ל נשקלת.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
איך ממשיכים מכאן? שמעון מזרחי/ברני ארדוב

בחדר ההלבשה שררה אווירה מתוחה. חלק מהשחקנים העדיפו להסתכל בפלאפונים שלהם כאמצעי מילוט, בעוד יוגב אוחיון וגיא פניני העדיפו ללכת לחדר סמוך ולא להתראיין לתקשורת. דווין סמית' ישב כשקרח על רגליו. זו תקופה ארוכה שהפורוורד משחק עם כאבים, אולם במכבי לא מצליחים לתת לשחק להתאושש. גם בריאן רנדל התלונן בסיום על כאבים בשריר ברגלו, וכרגע מסתמן שלא ישחק בחצי גמר הגביע. השחקן יעבור בדיקות ואם יתגלה קרע משמעותי בשריר הירך האחורי הוא עלול להיעדר כחודש.

בעיות מקצועיות לא חסרות, אולם במקביל ישנה צרה מהותית לא פחות אשר ממשיכה להשפיע על הקבוצה: הבעיות החברתיות בתוך חדר ההלבשה. לא מעט שיחות התקיימו בין השחקנים, וגורם שנכח בחדר ההלבשה אמר: "חלק מהשחקנים אמר שהוא לא מרוצה מהמשחק של שחקנים אחרים. אין תחושה של ביחד באמת, למרות כל השיחות".

גל מקל סיכם: "במבחן התוצאה נכשלנו. אין מה להגיד. מבחינת אנרגיות השארנו הכל על המגרש, אבל כשאתה רודף במשחקים כאלה, בסוף קשה לעשות את המהפך. לא עמדנו במשימה, היינו צריכים לנצח בבית שלנו עם הקהל, אבל צריך להתרומם לקראת משחקי הגביע. אני מאמין בקבוצה הזאת. יש כאן חברים שאתה אוהב אז כיף לצאת איתם לקרב. דברים לא עובדים, זה לא סוד, אבל צריך לדעת איך להתמודד ולהילחם".

טרבור אמבקווה הוסיף: "זה מאכזב מאוד עבור כולם, הסיוט הכי גודל של כולם קרה. נהיה חייבים להישאר ביחד ולנסות לנצח בגביע. היה מאמץ, אבל דברים לא עבדו. אם נשיג את זה האוהדים אולי הם יהיו איתנו שוב בעתיד. זה לא תירוץ אבל אולי אפשר להסביר את מה שקורה בכך שהיו לנו המון פציעות, וגם השינויים בסגל גרמו לכך שלא היו לנו אימונים עם אותו סגל, מה שאולי פגע בנו כקבוצה".

והיתה גם מחאת אוהדים על העלאת מחירי המנויים בעונה הבאה, כשבין היתר, הונף שלט: "אנחנו אוהדים, לא לקוחות". ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "לא התקבלה כל החלטה להעלות את מחירי המנויים. אנחנו קשובים לארגוני האוהדים, תומכים בהם ונתמכים על ידם, תמיד מנהלים דיאלוג וכך יהיה גם הפעם".

עוד באותו נושא

הפרת הסכם: מכבי תל אביב איבדה את המחויבות לניצחונות

לכתבה המלאה
אין יותר גרוע מזה. וויצ'יץ' ולנדסברג מאוכזבים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully