וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס מדוניאנין: "לא הייתי מרוצה פה בעבר, דברים השתנו בקבוצה"

11.2.2016 / 7:44

אחרי ה-0:3 על כפ"ס בגביע, פטר בוס התייחס לביקורות על משחק ההגנה של הקבוצה: "כשמשחקים כל כך התקפי נפתחים שטחים מאחור ליריבה". שביעות רצון מריקן ובן הרוש. מחמאות לראיקוביץ'

one

אחרי שבועיים לא פשוטים, שכללו הסתבכות והארכה מול הפועל ראשון לציון בגביע, שתי תוצאות תיקו רצופות בליגה וצמיחתו של הפער בצמרת לחמש נקודות מהפועל באר שבע, מכבי תל אביב רצתה בעיקר לעבור את משחק הגביע אמש (רביעי) מול הפועל כפר סבא בשלום. בסופו של דבר, למרות משחק לא רע של היריבה מהשרון, ניצחה מכבי 0:3 והבטיחה כמעט סופית את עלייתה לחצי הגמר, עוד לפני הגומלין שייערך בבלומפילד.

במכבי תל אביב התלהבו אמש מההופעה של האריס מדוניאנין, אבל דווקא הבוסני היה זה שצינן את ההתלהבות. "אני לא מרוצה מההופעה שלי", אמר בכנות על אף השער הנהדר שכבש מול הפועל כפר סבא ברבע גמר גביע המדינה, והסביר: "לא שיחקתי הרבה זמן בצורה מסודרת ואני מאבד יותר מדי כדורים. אני מקווה להשלים את הפער ולחזור לכושר עד שנתחיל את הפלייאוף. באתי למכבי כדי לקחת תואר אחרי שלא עשיתי זאת בפעם הקודמת. לא חשבתי שאחזור לישראל כי שיחקתי בספרד אבל דברים השתנו במכבי. מאמן חדש הגיע מהולנד ויש משמעת מאוד גבוהה במועדון. ביקשתי לחשוב אחרי שג'ורדי פנה אלי כי עזבתי בצורה רעה את מכבי תל אביב. לא הייתי מרוצה ממה שהיה במכבי בעבר. היו שחקנים טובים, אבל היה חסר ניהול טוב יותר. מכבי היתה צריכה לעבור שינוי ואני חושב שהיא עברה שינוי גדול".

במכבי מצפים לשערים כאלה ממדוניאנין. ראשית הוא אמור להביא את הרגל השמאלית שלו שהיתה חסרה מאוד לשחקני הקבוצה ומעבר לכך הוא אמור לתת לקבוצה מימד של איום מחוץ לרחבה. מדוניאנין הודה שהוא חיכה לשער הזה. "הרגשתי הקלה גדולה אחרי השער הזה אבל אני צריך לשפר את אחוזי ההבקעה שלי מכדורים שאני בועט מחוץ לרחבה". בכל מה שקשור לליגה, אמר הקשר: "הלחץ עכשיו הוא על באר שבע. הם צריכים להמשיך לנצח כדי להמשיך להוביל. יש מספיק משחקים כדי שנוכל לעבור אותם".

האריס מדוניאנין מכבי תל אביב חוגג שער. קובי אליהו
"מקווה להכנס לכושר עד הפלייאוף". מדוניאנין/קובי אליהו

גם פטר בוס התייחס למדוניאנין בסיום המשחק וקצת עקץ את כל אלה שניסו להמעיט בערכו של הקשר. "הרבה אנשים פחדו מההגעה של האריס מדוניאנין ודיברו על כך שהוא לא שיחק הרבה זמן. היו לאנשים ספקות לגבי היכולת של האריס לעזור לנו מתחילת המשחק והוא נתן היום את התשובות. האריס הוא שחקן חשוב למכבי בכל מה שקשור לשליטה בכדור ולטכניקה. הוא יעזור למכבי".

אחרי אובדן הנקודות מול בית"ר ירושלים והפועל תל אביב בליגה, ולאחר שבסיבוב הקודם של הגביע הקבוצה לא הצליחה לנצח את ראשון לציון בתשעים דקות , בוס מרגיש שיש מקום לאופטימיות. "הגיע לנו לנצח. כפר סבא היו מסוכנים במתפרצות כי יש להם שחקנים מהירים ואנחנו הפסדנו כדורים טיפשיים. היינו צריכים לגמור את המשחק במחצית הראשונה כי למעט השער הפנטסטי של האריס, היו לנו עוד הרבה הזדמנויות. במחצית השנייה איבדנו הרבה כדורים וכפר סבא הגיעה למצבים. אני חושב שהחילופים היו טובים וכך הקבוצה התאזנה וכבשה את שני השערים שהבטיחו את הניצחון. אחרי שתי תוצאות תיקו בליגה, היה חשוב להתגבר על הצד המנטלי ולנצח. אני שמח מההופעה של הקבוצה וגם באופן ספציפי מאבי ריקן ששיחק כמגן שמאלי ומעמרי בן הרוש ששיחק כבלם".

ההולנדי שומע את הביקורות ומבין שיש דרישה למשחק הרבה יותר טוב ממכבי. אמש הוא הרגיש צורך לעשות סדר ולשים דברים על דיוקם כפי שהוא רואה אותם עד כה. "צריך להבין, מכבי תל אביב משחקת מאוד התקפי וכשקבוצה משחקת כל כך התקפי נפתחים גם שטחים מאחור לקבוצה היריבה. אנשים כל הזמן מסתכלים על ההגנה ואני לא מסכים עם זה. אם החלוצים מאבדים כדורים טיפשיים ולא לוחצים מייד, אז הבעיה נוצרת אחרי זה בהגנה. אני רוצה שהקבוצה תעשה לחץ גבוה ותשחק בחלק המגרש של היריב ואת זה צריך לדעת לעשות. כפר סבא לא שיחקה הגנתי כמו הפועל תל אביב. גם אם מכבי נתניה תשחק ביום ראשון עם אחד עשר שחקנים אחרי הכדור, אנחנו נצטרך למצוא את הדרך לפרוץ את קווי ההגנה בצורה שתהיה הרבה יותר טובה ממה שעשינו מול הפועל תל אביב".

באשר לתחרות מול הפועל באר שבע ולעובדה שבמרבית המקרים היא משחקת לפני מכבי תל אביב, אמר המאמן בצורה נחרצת: "אני מצפה מהשחקנים שלי להפסיק להיות מוטרדים מהתוצאות של באר שבע ולהיות מרוכזים רק במשחקים שלנו. זה לא משנה אם באר שבע משחקת לפנינו ומנצחת. אנחנו צריכים להתרכז במשחקים שלנו. להיות מוטרדים מהתוצאות של באר שבע, לא יעזור לנו".

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"היינו צריכים לגמור את המשחק במחצית הראשונה". בוס/קובי אליהו

באחת השורות אמש באיצטדיון לויטה ישבו יחד שלושת הפצועים אורלנדו סה, טל בן חיים ושלומי אזולאי. שלושתם בספק גדול למשחק מול נתניה ביום ראשון. סה סיפר כי בעוד שבוע יחל להתאמן בצורה מלאה עם יתר השחקנים ובהמשך ישוב לשחק גם במשחקים. בן חיים סובל ממתיחה במפשעה אחרי שנפצע שלשום באימון ולא ברור כמה ימים יידרשו כדי שהוא יהיה כשיר. לאזולאי אין קרע בשריר הירך האחורי על פי בדיקת אולטראסאונד, אבל הוא חש בכאבים עזים ובינתיים ימשיך לקבל מנוחה.

במכבי היו מרוצים מהאופן בו קיבל ערן זהבי את מדוניאנין. במהלך המשחק ניכר היה בצורה בולטת שזהבי מנסה להכניס את הבוסני לעניינים ומפרגן לו אחרי כל בעיטה. הוא גם שמח איתו בצורה מיוחדת כשמדוניאנין כבש מבישול של הקפטן.
בקבוצה גם דיברו על ההופעה של פרדראג ראייקוביץ' שהיה אולי הטוב במכבי אתמול. "אחרי שהאשימו אותו בשער בדרבי, הוא הראה אופי ונתן משחק מצוין", אמר גורם בקבוצה.

שחקן מכבי תל אביב, אורלנדו סה. ברני ארדוב
יחזור להתאמן בעוד שבוע. סה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully